Ve všech zemích kde se platí mýto je Němci platí, ale země, které na svém území mýto tvrdě vybírají, dosud po německých dálnicích jezdily zdarma a tak se jim silně nelíbí, že Německo zavádí mýto. To jak si mýto u německých, tedy domácích řidičů Německo upravilo, podle ekologickýc a emisních parametrů aut a silniční daně je věcí Německa. Jenom takoví trotlové jací jsou v Rakousku, nebo země chudých řidičů, kam patří i Česko to nechápou a komplikují to obviňováním z diskriminace. O žádnou diskriminaci, ale nejde. Jde jen o to, že tito cizinci se chtějí vyhýbat platbě mýta v Německu. To jak vybrané mýto Německo použije je jen jejich věc. Diskriminací v mýtu je více uzavírání Brennerské dálnice pro vozidla která nesplňují Euro6, nebo omezování rychlosti na dálnicích pod 60 Km/h se sloganem "rychlost je hluk". Komunikace kde nelze jet více jak 60 km rychlostí by neměla být označována za dálnici a neměla by být zpoplatněna.