Pátek 14. června 2024, svátek má Roland
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

I prošlé jídlo můžete reklamovat. Za jakých podmínek, poradí šéfka dTestu Eduarda Hekšová


Potraviny označené oranžovou cenovkou mají prošlou dobu minimální trvanlivosti. | foto: iDNES.cz

Premium Rozhovor
V obchodech se množí oddělení se zlevněnými potravinami s blížící se expirací, nebo dokonce po ní. Ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová radí, na co by si při takovém nákupu měli zákazníci dávat pozor i jaká jsou jejich práva spojená s reklamacemi prošlých potravin.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Lidovky.cz: V čem tkví rozdíl mezi datem spotřeby a minimální trvanlivostí?
Jakmile jsou na obalu uvedena slova „Spotřebujte do“, je nutné daný výrobek zkonzumovat do uplynutí uvedeného data. Po něm již není považován za bezpečný, nesmí být dále nabízen k prodeji a neměli bychom jej ani konzumovat.

Naopak potraviny nesoucí na obalu formulaci „Minimální trvanlivost do“ lze konzumovat a za určitých podmínek prodávat i po uplynutí uvedeného data.

Lidovky.cz: Jaké to jsou podmínky?
Zboží s prošlým datem minimální trvanlivosti musí být nabízeno odděleně od ostatních potravin a musí být také označeno jako zboží s prošlým datem minimální trvanlivosti – DMT. Takové zboží lze prodávat, jen pokud je zdravotně nezávadné a nemá sníženou kvalitu.

Lidovky.cz: Jak tedy poznat, že výrobek není v pořádku?

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se