Diskuze
Soutěž na opravu úseku D1 se vyhlásí na jaře. Práce se tak znovu rozběhnou až v červnu
Děkujeme za pochopení.
Čí je silniční a dálniční síť, kdo ji vlastní ??? To je jako problém, aby ten, kdo vlastní silniční síť a zodpovídá za její stav a provozuschopnost měl i prostředky k její údržbě a výstvabě ??? Silniční a dálniční síť je celkem obří majetek a vyplatilo by se to. Bylo by to ekonomicky nejlepší řešení. Jinak samozřejmě D1 musí být vyjmuta z dálniční sítě, protože to dálnice není a řidičům riskujícím na tom bazmeku by mělo být propláceno odškodné za nervové újmy a poškozená vozidla.
Ale jděte, Jež! To by přeci byl návrat k tomu, co fungovalo před tím, než jste jako p.ka cinkali klíči na náměstích, tedy k socializmu! Kapitalizmus je o něčem jiném, než o tom, aby se to vyplatilo vlastníkovi, zvláště pak, když vlastníkem je stát. Koneckonců, od převratu jsem dlouhá léta slýchal, že nejhorším vlastníkem je stát. Poslední léta už to neslýchám, naopak, mnoho lidí se domáhá, aby stát převzal pod svá křídla to, co bylo dříve privatizováno. Celkem pěkným příkladem je OKD. Takže, pokud voláte po tom, aby stát zakládal podniky na údržbu silniční a dálniční sítě, tak vlastně voláte po znárodňování. Založením takového podniku byste totiž zlikvidoval celou řadu soukromých firem, které nedělají nic jiného, než se přisávají ke státnímu rozpočtu jako mimino k matčinu prsu. Pak by to byl ovšem jen krok ke zrušení výběrových řízení a celé řady úřadů v čele s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže, protože hospodářská soutěž jako taková by zanikla.
Tak co, Jež, ještě jste pro to, co