Úterý 21. září 2021, svátek má Matouš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Stará auta budou takřka neprodejná

Autobazary v těchto dnech zažívají příval lidí, kteří se snaží odprodat stará auta. Důvod je prostý. Od ledna startují nové poplatky při prodeji (registraci na nového majitele) starých vozidel, která nesplňují ekologické normy. U těch nejstarších aut se jedná o částku deset tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

david krok

katalyzatory

prosim vas jak poznam ze mam auto s katalyzatorem

0/0
16.12.2008 21:48

Jirka

Já mám lepší nápad, kam až to jde hnát...

Já bych zase zavedl daň z nového auta s cenou tak kolem půl milionu a výš. Výroba takového auta také velmi zatěžuje životní prostředí, nehledě na to, že ještě dlouho to prostředí svým provozem zatěžovat bude. Rozhodně dýl, než auto na konci životnosti. Chápete?

Když si ti lidi můžou dovolit takto drahé a luxusní auto, nějakých 30-40 tisíc navíc by je nemělo rozházet. Odpustí si třeba navigaci a jsou na svým :-)

Já mám starého Renaulta, který má hodnotu cca 20tisíc a eko poplatek bude 10tisíc. Čili polovina ceny :-) Ještě můžou být rádi za těch 40 :-)

Doufám, že ti co tu tak volají po zavedení eko poplatku se se mnou shodnou, že tohle je jediné fér řešení. Místo odírání jen chudších lidí (nejen důchodců, ale i např. studentů...) je lepší odírat všechny a to rovnoměrně ;-)

0/0
30.11.2008 12:10

Honza

Re: Já mám lepší nápad, kam až to jde hnát...

To je sice fajn nápad, ale o ekologii tady vůbec nejde. Přdevším jde o uvolnění místa na trhu pro nová auta.

0/0
1.12.2008 9:22

pan Z

Nesmyslný poplatek

Vzhledem ke statisícům neexistujících či sporadicky vyjíždějících starých vozidel, která straší v evidenci (v depozitu, polopřevodech apod.) dochází ke  zkreslování průměrného věku autoparku v ČR. Vždyť je to vidět na silnicích - kolik potkáte za den aut jež se poplatek týká oproti době před 5ti lety. Jinak další nesmysl je posuzování dle emisí. Vlastním také 120 L 1988, mám tam motor Favorit a LPG = nebere olej a nesmrdí a jeho doložené emise  jsou poloviční oproti vozidlům, která nyní vyjíždí z továren. Toto vozidlo bude mít takto nízké emise nejméně ještě 10 let oproti novým autům (možná vyjma zmrdů z TPCA). Stačilo jen změnit palivo:-D.

0/0
28.11.2008 12:49

anonym

VYBORNE !!

Naprosto spravne rozhodnuti. Konecne zadne Rusko, ale vyspela Evropa. Bravo !!

0/0
28.11.2008 11:27

Martin

Rusko

Právě že je to jak v Rusku. Odpůrce režimu pozavíráme a máme tu spokojený jednotný krásný národ. Asi stále nechápete, co je to demokracie.

0/0
28.11.2008 11:30

NM

Ztratili jste rozum?

Copak vám nedochází, že tohle opatření vydatně sníží ceny ojetých aut a že na tom vydělá nemajetný kupec?

0/0
28.11.2008 10:58

Martin

Cena

To není tak jednoznačné, auta se budou rozdělovat na ta se zaplaceným ekovýpalným a ta bez něj.

0/0
28.11.2008 11:29

+++

Re: Ztratili jste rozum?

ˇA na to jste přišel jak- bude to naopak, ceny lepších ojetin vzrostou

0/0
28.11.2008 11:36

libero

Re: Ztratili jste rozum?

Sníží, o 10 000 na ceně. Ale pro prodávajícího, pro kupujícího ne. Jen je dostane nenasytný stát a vyplýtvá je na nějaké renaultoviny.

0/0
28.11.2008 12:13

xy

Další modrá prasárna

a snaha vyčistit silnice od méně majetných.

0/0
28.11.2008 10:38

Ronaldo

Re: Další modrá prasárna

Ne, od vraků. I méně majetný si na úvěr může koupit slušné auto...

0/0
28.11.2008 10:43

Vladimir

Re: Další modrá prasárna

Opět nějaký inteligent, co umí napsat jen tupý výkřik do tmy, aniž by o čemkoli přemýšlel. Tohle je ze zelené dílny, vy chytrej / chytrá.

0/0
28.11.2008 10:45

libero

Re: Další modrá prasárna

Modrá ne. Zelená!

0/0
28.11.2008 12:09

Jarda

Re: Další modrá prasárna

Když jseš méně majetný, nekupuj si auto. Šrot totiž na silnice nepatří.

0/0
28.11.2008 18:35

Ironic

Re: Další modrá prasárna

Tak jo hele a co poustet na silnice jenom A osmicky, sedmickovy Bawa a Mercedesy? A budem to tady mit jak v severni korei, vid?

0/0
1.12.2008 16:07

Jabkac

Cyklista

Take mam auto z roku 1999. Ale ma katalyzator a dve lamdasondy. Jednu pred a druhou za katalyzatorem. A nesmrdi. Jsem cyklista, ktery v ramci treninku najezdi po vedlejsich silnicich radove tisice kilometru rocne. Skoro pokazde, kdyz na trase prijde kopec a zacnu lapat po dechu, objevi se ze zadu nejaky socialne slaby obcan s prisernou plechovkou a naprosto me dodela. Kdyz projede soucasne moderni i par let stare auto (krome magoru s precipovanejma turbodislama, kteri jedou plnej kotel a za nima pres saze neni videt), neni ve vzduchu citit skoro nic. Nejsmradlavejsi jsou vyslochtane S105/120 a favoriti, kteri uz maji tretiho a vice majitele. Ti maji nakrouceno statisice kilometru bez oprav, pistni krouzky zapecene, vlozky valcu vydrene, ventily vyklepane a tudiz zerou radove litry motoroveho oleje. Kdyz me takove auto predjede, cely den mam v hube jeho desnou pachut. Navic tihle lide lejou do nadrze vsechno co jde ukrast. Moderni auto by jim ani na takovou smes nejelo. Take jsem si vsiml, ze kdyz ridici dojedou takovouhle smradlavku s "platnou" zelenou znamkou, snazi se ji okamzite predjet i za cenu riskantnich manevru na nevhodnem miste, aby se mohli zas nadechnout. A to je spatne pro bezpecnost na silnici. Takze z techto duvodu budu rad, kdyz takova auta na silnici nebudou a je mi jedno jakym urednim mechanismem se toho dosahne. 

0/0
28.11.2008 10:27

Ronaldo

Re: Cyklista

Jistě. Dnes už nemáme zapotřebí, aby naše silnice vypadaly jako evropské vrakoviště. S úvěrem si i chudší lidé mohou koupit poměrně slušný vůz, který nebude mít přesně tyto nešvary, které správně popsal Jabkac...

0/0
28.11.2008 10:30

Cartman

Re: Cyklista

To jste měl asi štěstí, že kolem vás neprojel žádný opravdový diesel, to byly všechno benzíny, co jste asi čuchal. Š120 jezdí velmi málo, ale zato za každou ochcáfkou nebo prasatem je skoro stejně smradu, poue jinýný příchutě! Kouř ne, smrad a saze jo.

0/0
28.11.2008 10:50

Kralupák

Re: Cyklista

To, co píšete je obžaloba STK. To souhlasím.

0/0
28.11.2008 10:51

pan Z

Re: Cyklista

Od kdy favoriti smrdí ???  Novější modely mají řízení kat. a splňují Euro 2. 

0/0
28.11.2008 10:54

Jabkac

Re: Cyklista

Jenze kdyz odejde katalyzator na favoritu s prodejni cenou 10 - 20 tis.Kc tak do toho uz nikdo nechce davat prachy a nahradi ho v lepsim pripade maketou a v horsim pripade keramicky ucpany vnitrek vytluce kladivkem a strepy vyklepe z vyfuku. Stoupne mu vykon o 3-5 koni a sezene si falesne emise a je v pohode. Takze co si budem povidat, smrdi dnes uz i ty nejmladsi favority a felicie s jednobodovym vstrikem. 

0/0
28.11.2008 15:38

Kralupák

Několik poznámek

1. Význam tohoto opatření - kolik Š 120 vidíte jezdit po silnicích? Já velmi málo. Je jich ale registrováno hodně. Důvod? Stojí v garážích (asi většinou starších lidí) pro cestu za nákupem jednou za týden 20 km. Z toho plyne: a) i kdyby tito lidé svoje stará auta prodali, změna v množství exhalací bude minimální - v abslutních objemech je to málo, tudíž ani úspora nemůže být velká, b) většina těchto lidí si stejně jiné auto nebude kupovat, 20 km/týden ujede každé auto.

2. Dopad tohoto opatření - jistě přibude lidí, kteří svoje auto prostě nepřevedou a za 10.000 Kč s ním prostě nechají jezdit někoho jiného.

3. Rychlost jízdy starých aut - kromě jízdy po dálnici není problém - a kdy jste viděl někdo naposledy Š120 na dálnici - problém je spíš v tom, že ve starých autech jezdí starší řidiči a ti nebudou jezdit rychle ani ve Ferrari.

Závěr? 50% populismu, 40% lobby výrobců a prodejců aut, 10% skutečný přínos. Jestli mám pravdu se ale nedozvíme, stará vozidla mizí (sice pomaleji než jinde, ale přece) z našich silnic i bez tohoto opatření. Schválně: kolik Š 120 uvidíte na silnici dnes do večera.

0/0
28.11.2008 10:27

Ronaldo

Re: Několik poznámek

Ale těm starým lidem nikdo nezakazuje někam jet. Jen bude nadále znevýdněn obchod s těmito vraky.

0/0
28.11.2008 10:32

Kralupák

Re: Několik poznámek

A co to bylo za obchod nyní? Vždyť tahle auta řada autobazarů ani nepřijímala.

Na stranu druhou, píšu to v jiném příspěvku, po technické stránce to nemusí být takové vraky, jak si někdo představuje. Auto vyžaduje péči, ale když jí má, slouží. Pak stáří auta nemusí nic moc znamenat. A to je asi taky hlavní důvod, proč se majitelé starých aut svých vozů nevzdávají. Kdyby to byly skutečné vraky, asi by je vyměnili.

0/0
28.11.2008 10:48

lomihnát

Re: Několik poznámek

Včera přede mnou najížděla 105 na dálnici u Benešova.

A docela mazala, až jsem se divil ..

Jinak samozřejmě, máte pravdu - jezdí s nimi už většinou jen ti strejcové a někteří chlapi do práce (kvůli krádeži) , dokonce už i cikorky přesedlávaj na jiný modely.

0/0
28.11.2008 11:30

qwert

Re: Několik poznámek

ano. máte pravdu a já jen dodávám, že jsem právě měl možnost porovnat vytuněného Formana (najeto nejméně 250tisíc km) a sériový model 3válcové Feldy (najeto 10tisíc km). Dle mého ten vytuněný Forman jasně vyhrává na plné čáře. Jen náchápu proč v té Feldě je tachometr do 200 km v hodině, když nedokázala jen po rovnině o nic více než ten vytuněný Forman tj. nedostal jsem z toho víc než 150 km/hod. běžným stylem řazení - tim myslím řazení ny vyšší rychlostní stupeň v otáčkách udávaných výrobcem. Jistě, kdybych to přetáčel přes 6tisíc otáček a pak teprve řadil nahoru, tak bych z toho těch 200 u Fabie možná dostal, pač má silnější motor.

0/0
28.11.2008 10:41

Vladimir

Re: Několik poznámek

vytuněnej forman. 3 válcová felda. 8-o;-D myslel jste Fábii...? a pointa? vytuněnej Forman jede rychleji. Co emise, co bezpečnost, co spotřeba? 3 válcová Fábie (nevím o žádné 3 válcové Felicii) je auto s malinkým motorem - do města nebo na klidnou jízdu při nízkých emisích, spotřebě a povinném ručení. Na závody, na rychlost, na zrychlení jsou jiná auta. Ne 3válcová kraksna. ale ani vytuněnej Forman. a tachometr do 200 tam je, protože se montuje do všech Fabií bez rozdílu motoru. je to levnější, než jich vyvíjet 5 typů.

0/0
28.11.2008 10:53

qwert

Re: Několik poznámek

Ok. překlep uznávám, spěchal jsem. Máte pravdu, problém jen v ceně

0/0
28.11.2008 11:28

libero

Re: Několik poznámek

50% populismu? Ne, 100% zelené demagogie!

0/0
28.11.2008 12:11

Talent funguje, když se nastartuje v mozku. Odemkněte ho, radí Jan Mühlfeit

Premium Dvaadvacet let pracoval ve firmě Microsoft po boku Billa Gatese. V byznysu se dostal na vrchol, ale také zažil strmý...

„Očkovat sa nechcu, je v tom sajrajt.“ Reportáž z obce, kde odmítají vakcínu

Premium Vyškovec je obec, kde se nejméně lidí z celé země nechalo očkovat proti koronaviru – jen necelých sedmnáct procent. V...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...