Auta na CNG v Česku končí. Poslední ránu tomuto pohonu zasadilo Rusko

Premium

ilustrační snímek | foto: Tomáš Lánský, MAFRA

  16:00
Automobilka Škoda v dubnu vyrobila poslední vůz na stlačený zemní plyn CNG. Skončila tak výroba aut s tímto pohonem v Česku. Tyto vozy už měsíce nejde koupit ani u jiných značek. Dodávají se jen už dříve objednané. Poslední ránu tomuto pohonu zasadilo Rusko.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Pohon vozidel na zemní plyn měl být důležitou součástí dekarbonizace dopravy. Automobilky hlavně v předchozí dekádě přicházely v Evropě s řadou modelů a vlády nabízely různé formy zvýhodnění. V Česku šlo o nižší spotřební a odpuštěnou silniční daň a levnější dálniční známku. Zájemce lákaly hlavně nižší provozní náklady i ekologický aspekt. Nyní je ale jasné, že pohon ztratil své místo na trhu a zcela jej vytlačila elektrifikace a vedle ní i vytrvalé LPG, tedy zkapalněný ropný plyn. CNG na českém trhu už roky paběrkuje a má jen promile trhu.

Škoda v dubnu vyrobila poslední plynovou Octavii, v březnu sjely z pásu poslední plynové verze Kamiqu a u modelu Scala to bylo v lednu. Značka, stejně jako celý koncern Volkswagen, na tento pohon dříve sázela. Byl k dostání u řady modelů od malého Citigo po Octavii.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.