Sobota 31. července 2021, svátek má Ignác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

ÚOHS zakázal uzavřít smlouvu na výstavbu první části metra D z Pankráce na Olbrachtovnu

Ekonomika

  15:23aktualizováno  16:05
Brno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal pražskému dopravnímu podniku předběžným opatřením uzavřít smlouvu s vítězem veřejné zakázky na vybudování prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu. Zákaz platí, než úřad posoudí, zda byla veřejná zakázka vypsána v souladu se zákonem. Na předběžné opatření upozornil server Seznam Zprávy, jeho vydání potvrdila mluvčí úřadu Milena Marešová. Vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík řekl, že podnik si je situace vědom a rozhodnutí respektuje.

Pražské metro. foto:  Michal Šula, MAFRA

„Úřad vydal předběžné opatření ve čtvrtek, v pátek bylo doručeno účastníkům řízení. Správní řízení jsme zahájili na návrh společnosti Eurovia, která podala návrh na přezkoumání postupu zadavatele. Předběžné opatření zakazuje uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem do doby, než správní řízení skončí. V opačném případě by nebylo možné uložit nápravné opatření v případě, že úřad zjistí pochybení,“ uvedla Marešová. 

Šabík uvedl, že o podání námitky podnik věděl a s podpisem smlouvy zatím čeká. „Ze zákona o zadávání veřejných zakázek jsme ani nesměli s dodavatelem uzavřít ve lhůtě do 60 dnů od zahájení správního řízení v této věci na ÚOHS,“ sdělil. Dodal, že nyní úřad předběžným opatřením tuto lhůtu prodloužil do doby, než vě věci rozhodne, což je u přezkumů podobně složitých zakázek běžný nástroj. „Rozhodnutí ÚOHS o předběžném opatření plně respektujeme,“ zakončil.

Zakázku na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu vyhlásil pražský dopravní podnik a její hodnota přesahuje deset miliard korun. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat 7,5 roku.


Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.

Autor: