Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Četl šéf Budvaru rozhovor s ředitelem ČEZ?

Vládní politici dlouhá léta neměří státním firmám stejným metrem – po jedněch chtějí dividendy, jinde jim vyhovují tučná podniková konta.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Marek Kyncl

20. 3. 2012 16:33
K vašemu článku mám několik
K vašemu článku mám několik otázek.1. Nevím, jak může být cizí kapitál levnější než vlastní?2. Proč je lepší být zdravě zadlužen než nezadlužen?3. Vycházím-li z principů účetnictví soukromé sféry, pak je zvykem konsolidovat aktiva a pasiva většinových vlastníků s podniky jimi vlastněnými. Při takové konsolidaci by stát měl dluhy jíém vlastněných podniků (i jejich akumulovaný kapitál)  v konsolidovaných závěrkách vykazovat. Proč jsou tedy dluhy ČEZu tak super a aktiva Budvaru takový průšvih?4. Proč je tak nutné mít něco z Budvaru, který stát nic nestojí, když stát nemá ani korunu z bank, do kterých nasypal před privatizací miliardy?5. Proč je ČEZ s padesátimiliardovým ziskem (který mimo jiné pochází z našich plateb za předraženou elektřinu) ještě zadlužen?S pozdravem a díky za odpověď.
0 0
možnosti
M

Murdoch

20. 3. 2012 16:15
Samozřejmě, že ano. Ovšem na
Samozřejmě, že ano. Ovšem na vině jsou jednoznačně ti pitomci na vládě, oni zastupují vlastníky, nikoli manažeři, ti nerozhodují o rozdělování zisků. Už se to táhne roky a z Lesů, z Budvaru, z ČD tečou peníze zbůhdarma bokem, stejně jako tekly a tečou peníze mimo erár z hazardu na jakože dobročinné účely Charouzům a podobným lumpům. U státních podniků jde o řádově miliardy ročně, u hazardu jde o miliardy ročně a když se mají díry v rozpočtu látat, tak pomůže daňový poplatník - tu skrze DPH, tu skrze státní moloch ČEZ... 
0 0
možnosti
IL
Souhlasím s vámi v mnoha
Souhlasím s vámi v mnoha věcech. Ale myslím si, že jak z Budvaru, tak z Lesů ČR by stát mohl něco dostat, když už je akcionář. Kdybyste tyto podniky vlastnil, taky byste to udělal taky. Neříkejte, že ne.Ale my na ČP jsme na Budvar  už trochu naštvaní, protože v rámci objektivity bychom rádi získali nějaké informace přímo z podniku, jenže oni odmítají na naše otázky odpovídat. A tohle novináře naštve, takže vaříme z toho, co máme k dispozici. My chceme jen informovat a v tom nám vedení tohoto národního podniku brání. Tak asi tolik.
0 0
možnosti
JV

Jozef Valiašek

20. 3. 2012 11:24
Slysel p. Benes o spolecnosti
Nechci srovnavat Jablka s hruskami, ale slysel p. Benes o spolecnosti Apple? Apple, nez se vcera ( uz nevedeli co s tolika penezi delat ) rozhodnul vyplatit ted v lete dividendy, pracoval s obrovskou hromadou vlastnich penez. Prave jeho vlastni cash mu umoznil ziskani obrovskych vyhod u dodavatelu. Pouziti rezervnich penez pro vlaceni dividend nemusi byt pro akcionare v nekterych pripadech uplne nejlepsi volba, ponevadz z dividend musi akcionari ( neplati pro penzijni fondy ) platit dane.
0 0
možnosti
M

Murdoch

20. 3. 2012 10:57
Bohužel musím uvést, že se mi
Bohužel musím uvést, že se mi článek jeví opakovaně poněkud tendenční. Nevím, proč by právě CEO Budvaru měl mít osypky při čtení rozhovoru p. Beneše? Není to k sakru chyba šéfa Budvaru, že se ve firmě "zlotřile" zadržuje nerozdělený zisk. Jsou to právníci na vládě, kteří se nedokážou shodnout, zda lze od n.p či s.p. vyvádět zisk ve formě dividend! Věc stojí tak, že možná některým skupinám vyhovuje, že se zisk kumuluje a je z čeho odklánět... V HN už před cca 3 lety upozorňovali na to, že právníci z Akademie věd mají na výplatu dividend jiný náhled, než-li ti sedící/tlející na Uřadu vlády, tj. že vyplácet lze, protože obchodní zákoník pro ně platí stejně jako pro jiné právnické subjekty. Proč se tak neděje bychom se měli ptát někde jinde a neomatlávat to neustále Bočkovi o čumák. Podle této teorie by se asi po přečtení rozhovoru měl neméně stydět i pan Sýkora v Lesích, že si syslí miliardové zisky, místo aby ve se věnoval hospodaření v Lesích ČR.  Rozumné zadlužení ČEZ, jejich respektive Kalouskův buy-out před pár lety - ano to je ten důvod, proč se hegemon bez dluhů z dob Mílových dostává do pozice zadlužených EONů, ENIů, místo investic divestice etc. Podle logiky - oni mají vyšší zadlužení, tak se zadlužíme víc taky, vlastní zdroje rozpustíme do dividend a buy-outu - to je grandiozní ekonomická myšlenka poplatná tomu, že ČEZ je pro stát dojnou krávou a záplatou rozpočtu první volby. Ono vůbec to zdravé zadlužování mě vždycky rozesměje - zejména v konsekvencích s problémy v eurozoně a zejména tím, že někteří autoři brojí proti zadlužování a držení PIIGS  v eurozoně a na druhou stranu na podnikové úrovni doporučují jako rozumné řešení zadlužení podniku nad úroveň tržeb, nad úroveň vlastního jmění... Tzv. "analýza" ekonomických ukazatelů Prazdroje a Budvarů v řeči čísel je úplně o ničem, srovnává nesrovnatelné, ale to už tu bylo pod onou "analýzou" zmiňováno...
0 0
možnosti
RH
Budvar v pravém světle. 1. díl: Nepřiměřené náklady na marketing
http://www.hunter.cz/cs/blog/budvar-v-pravem-svetle-1-dil-neprimerene-naklady-na-marketing A ve 2-dil..proč pan Hlaváč není správné
0 0
možnosti