Středa 1. května 2024, Svátek práce
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Co chybí k opakování „Vítězného února“?

Byl to v roce 1948 puč, převrat, legální převzetí moci či pouhopouhé vyústění vývoje, který započal někdy v roce 1943?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FZ

František Zlámal

24. 2. 2013 19:32
Názvosloví a jen slova
Typická elitářská diskuze. Totalitní myšlení, bolševické myšlení ... Co s tím. Kdo ví co to je?
0 0
možnosti
JK
Jistě, letos v únoru opakování Vítězného února nehrozí
Jistě, opakování Vítězného února bezprostředně nehrozí. Letos v únoru ne a ani v nejbližších měsících. Ze všech argumentů v článku je zcela klíčový (pouze) jeden: odlišná mezinárodní situace. Neexistence bipolárního světa, naše členství v EU a zejména v NATO.To bohužel neznamená, že nehrozí omezování demokracie a její "únos" východním směrem. Riziko nastolení státem kontrolované "demokracie" ruského nebo ukrajinského typu  jistě hrozí.Autor má patrně pravdu, že infiltrace bezpečnostních složek státu a dalších klíčových institucí státu nositeli myšlenek omezování demokracie není tak výrazné jako na počátku roku 1948. Jistotu pana Nováčka v tom nemám,  čtení mezi řádky veřejných výročních zpráv BIS je dostatečně alarmující - rok od roku více. Co není teď, může bohužel nastat dosti rychle, viz masivní penetrace  výše definovaných institucí nositeli myšlenek omezování demokracie v době šloufovského řízení státu (tj. v době Oposmlouvy). Je, myslím, klíčová chyba definovat nositele takových myšlenek jen jako komunisty. Takových lidí je mimo KSČM mnoho, ti nejprozřetelnější vykukové opustili svou mateřskou stranu nejrychleji a od té doby se k ní veřejně nehlásí, to ale neznamená, že opustit myšlenky společnosti téměř dokonale kontrolované jednou partou, zejména osvědčenou frmou zastrašování, vydírání a systému "odměn za poslušnost" - "odměn" v podobě  prosté možnosti žít normální život bez šikanování. Otevřeně nesouhlasím s autorem v tom, že penetrace dalších politických stran těmito lidmi je nižší než na počátku roku 1948. To asi ne. Lidí jak bolševického myšlení, tak zejména totalitního myšlení, máme mnoho v různých stranách. I dnes.  Je pravda, že dnes chybí i další důležité faktory komunistického puče v únoru 48:1. Naši západní spojenci se na nás zatím nevykašlali, ale část politické scény (např. klausovci) i  část veřejného mínění (např. hnutí proti radaru nebo proti západním dodavatelům pro Temelín) dělá vše proto, aby měli sto chutí to při lámání chleba udělat.2. Žádná Jaltská konference se nekonala a nechystá, oficiální parcelování světa v nejbližších letech je nepravděpodobné a válečné trauma, ze kterého by nám  spojenci z NATO nepomohli, ale na pomoc by přikvačila Rudá armáda, je také nepravděpodobné. Jenže i když dnešní války nemají naštěstí podobu celosvětových vojenských konfliktů, neznamená to, že neexistují drsné, ale přece jen traumatické "války", jejichž efekt nakonec může být podobný.3.  Ekonomicky máme na hony daleko od poválečné mizérie a sucha roku 47. I v porovnání s většinou světa jsme na tom stále velmi dobře. Jenže lidé mají jiné nároky a jiná očekávání než v poválečné mizérii a mnoho lidí nevěří, že v Česku se vlastně vede dobře. Stačí, když vidí, že značná část populace si rok od roku více utahuje opasky (to je průkazné), zatímco ekonomickou kriminalitu ve velkém nelze stíhat a ti, kdo jsou z ní podezřelí - nebo i usvědčení, někteří dokonce i odsouzení, přesto však běhají po svobodě, se utahovačům opasků veřejně chechtají do tváře. Navíc česká ekonomika se k výraznému růstu ještě dlouho nedostane.Takže neutěšujme se, to nebezpečí je mnohem menší než na konci roku 47. Není nulové a za posledních 20 let vzrostlo.
0 0
možnosti
PS

24. 2. 2013 18:39
Kde hrozí bída, tam hrozí socialismus. A kde je socialismus,
tam hrozí bída.“
0 0
možnosti
LN
To jste měl napsat tam nahoru pod fotografii revolucionářů :D :D
Tam by takové sdělení nezaniklo. :-P ... A ta koláž se vážně povedla! :D
0 0
možnosti
JN

Josef Novak

24. 2. 2013 16:48
Tolik přemetů se hned tak
Tolik přemetů se hned tak nevidí. Co řeknu o těchto vládách , že tyto vlády dohromady nezavraždí tolik lidí  jako US gov. takže je dobré připomenout takovým , že ani komunistický režim v ČSSR  nebyl tak krvežíznivý jako údajně demokratická vláda ve Washingtonu, nehledě na to, že používáš cizích slov jejichž význam ti uniká! A v buranově to tady vypadá proto, že po Vlastech českých běhá takových  mainstrémů jako ty , víc než je zdrávo, bohužel
0 0
možnosti
BM

Boris Mihoň

25. 2. 2013 5:45
Novákovi III
Pane Nováku, nedala vám nakonec vláda USA do pasu razítko "idiot"? Potom by mnohé bylo vysvětleno. :-DDDD   A co vaši rodiče, měli na vás někdy aspoň 5 minut času, aby vám vysvětlili, že neslušné a omezené chování nezatížené předsudky slušnosti je výrazným projevem "idiocie"? Jak jste se předváděl v té "Canada", že ji tak nenávidíte? Naučte se slušnosti a respektu a vlády jiných zemí nechte na pokoji, jak tvrdíte o sobě "zcestovatělý mudrci, který asi něco ví", se zalomeným vyjadřováním :-DDD  Dle mého jste cucák s velmi omezenými názory na svět. Tak vznikají bolševici a fašounci. Pa.
0 0
možnosti
LN
Mezi komunisty a socialisty není zásadního rozdílu
Všichni mají zimnici z touhy zmocnit se cizího majetku a všichni hlásají rovnostářský systém odměňování za vykonanou práci. Neuznávají svobodný trh jako přirozené fungování věcí a svobodu jako základní hodnotu lidského společenství.Že aktuálně nehrozí "revoluční situace" (v marx-leninském pojetí revolučních předpokladů), je sice pravda, ale marketingová kampaň levice stále působí a je zřejmá i v myšlení zelených radikálů prosazujících likvidační opatření namířená ve svých důsledcích proti všem občanům a jejich životní úrovni zaváděním ekonomicky zcela nesmyslných opatření pod záminkou "ochrany přírody". Konečný dopad má na životní prostředí i kvalitu života lidí ještě horší vliv, než původní stav před jejich zavedením.Komunistický systém založený na ekonomické negramotnosti a popírání základních "přírodních principů" svým způsobem pokračuje dál v prostředí, kde jsou voliči svou většinou schopni si demokraticky zvolit do svého čela neschopného blba, stejně jako to dělala komunistická totalitní strana v prostředí systému zakázané svobody a konkurence. :-PFrustrující je, že nic lepšího v nabídce nemáme.
0 0
možnosti
MK

Marek Kyncl

25. 2. 2013 11:12
A to si představte, že by
A to si představte, že by voliči zvolili namísto neschopných blbů o kterých píšete takového schopného neblba, jako jste Vy.
0 0
možnosti
BM

Boris Mihoň

24. 2. 2013 15:51
Novákovi II
...a mimochodem, mudrlante, který jste "asi něco poznal" (kromě slušnosti, že ano), co kdybyste místo anonymních blábolů zvedl váš "asi zcestovatělý" zadeček a zašel se zeptat svého poslance, proč to tady vypadá jako v Buranově? I když mi tykáte a tvrdíte, že jsem idiot, já tak neučiním a spíš vás pošlu do Mexika nebo Ruska, co mi vy - takový chytrouš- řeknete o těchto vládách? Nebo vládách v Srbsku, Maďarsku, Číně? Proč máte spadeno na Severní Ameriku ?:-DDD  P.S. Česky se CANADA skloňuje " v Kanadě". Gratuluji. Musel jste asi poznat všehomíru světa, málem vám angličtina nahradila mateřský jazyk. WOW!
0 0
možnosti
BM

Boris Mihoň

24. 2. 2013 15:41
Novákovi
Tak jste se špatně díval a poslouchal. Nebyl jste spíš dlouhodobě v Rusku nebo Mongolsku? Protože tam je běžné nadávat diskutujícímu do idiotů... No hlavně, že nevládnou takoví jako vy!
0 0
možnosti
MK

Marek Kyncl

24. 2. 2013 13:18
Problémem Vašeho článku
Problémem Vašeho článku je, že se příliž soustředí na (hypotetický) následek a nikoliv jeho reálné příčiny. To, že v budoucnu může dojít k omezení demokracie je možné, bohužel to bude následkem jejího zcela neakceschopného pojetí (nikoliv poprvé). Chceme-li demokracii zachránit, musíme se snažit jí především uzdravit a reformovat tak, aby představovala skutečnou vládu lidu a nikoliv lobbing úzce vymezených elit. Většina lidí si to přeje a paradoxně volí komunisty právě kvůli tomu (je to jediná parlamentní strana, která je vnímána tak, že není součástí systému, který se již zřejmě přežil). Lidé ve volbách říkají - "chceme změnu!" a říkají to jediným možným způsobem, který nám současné státoprávní uspořádání umožňuje. Podle mého názoru komunisté v následujících volbách opět výrazně posílí nebo se dokonce dostanou do vlády, nicméně rozhodující úder na demokracii nepřijde od nich, ale zprava, a to poté, až komunisté zklamou naděje, které do nich občané vloží. Všimněme si, jak politická situace v okolních zemích na povrchu rudne a v podhoubí hnědne. Je proto důležité si do budoucna uvědomit, čeho se vlastně bojíme, abychom se nevyzbrojovali na válku, která už byla.
0 0
možnosti
JK
Opět souhlasím. 
Opět souhlasím. 
0 0
možnosti
BM

Boris Mihoň

24. 2. 2013 12:37
USA jsou OK
Vážně? A na základě čeho byste to řekl? Co vám USA udělaly? Umučil vám tam někdo bráchu nebo matku? Vždyť si jich nevšímejte, zcela jistě vám tankem do zahrady nevjedou. Můžete obchodovat třeba s Bulharskem nebo Ruskem, nikdo vám nic nenutí. :-DD  Spíše do USA někdy zaleťte, stojí to za to, budete mile překvapen. Tak jako všechny anglofonní země, i tam funguje společnost o několik řádů výše než ve většině zemí světa, snad proto jim takoví jako vy závidí (aniž by byli schopni udělat si pořádek ve vlastním hnízdě!).
0 0
možnosti
JN

Josef Novak

24. 2. 2013 13:25
Bože , ty jsi ale idiot! Máš
Bože , ty jsi ale idiot! Máš místo mozku magikostku? Byl jsem v USA a Canada pracovně delší čas, asi jsem něco poznal. Já ale nemluvím o lidech, ale o vládě! Ale vidím, že něco vysvětlovat nemá smysl, já o voze a ty o koze...
0 0
možnosti