Neděle 5. května 2024, svátek má Klaudie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Poslední rozhovor: Nechtěli jsme rozjet povstání, říká Ctirad Mašín

Politolog Tomáš Šmíd je patrně poslední, kdo zaznamenal životní příběh Ctirada Mašína. Před měsícem s ním vedl v americkém Clevelandu exkluzivní rozhovor pro LN.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Z. sohorova

16. 8. 2011 16:33
Pan Bures ma pravdu

 Je velky rozdil cist prispevek od pana Burese nebo od komunistickeho povaleče Došlíka... Došlík je ostravsky trouba zastance komunismu... Nemuze to prenest pres tu jeho slepici hlavicku ze to vsechno prohrali a ze uz nebude slouzit u L.M. a nosit pušku ":):)

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

16. 8. 2011 23:45
Re: Pan Bures ma pravdu

Bolšán s. Došlík je z královského města Kutné Hory, pokud jsem kdysi stačil zaregistrovat. Jinak se zbytkem sdělení naprosto souhlasím.

0 0
možnosti

R. Pechoušek

16. 8. 2011 11:46
Pro vás, kdo se jich zastáváte

kdo by je rád viděl mezi vyznamenanými, přečtěte si něco více. Vraždili totiž pro peníze. Aspoň v začátku, pak už jen utíkali před spravedlností a za lepším. Něco si o nich přečtěte, než začnete vyznamenávat.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Brat%C5%99i_Ma%C5%A1%C3%ADnov%C3%A9" target="_blank" rel="nofollow">http://cs.wikipedia.org/wiki/Brat%C5%99i_Ma%C5%A1%C3%ADnov%C3%A9

0 0
možnosti

Z. sohorova

16. 8. 2011 16:35
Re: Pro vás, kdo se jich zastáváte

Pane Pechousek doporucuji vam precist knihu Masinu a jestli jste chapavej zmenite nazor....

0 0
možnosti

F. Vejr

16. 8. 2011 10:49
Cesta z otroctví na svobodu je vždy tvrdá.

Proč potřebovali zbraně k útěku? Protože protivník KSČ byl po zuby ozbrojen svými LM. Chtěli jen málo, jen svobodně žít, proto museli odejít z otroctví komunistů na svobodu. Nikdy nebylo jejich cílem  vraždit, to si vynutil nepřítel.Tuto cestu jim vnutil nepřítel a to byla KSČ.Kdo je chtěl zlikvidovat, tak museli být rychlejší. Když Milan Paumer před pěti lety se skupinou asi sedmi šli po trase kudy odcházeli tehdy z republiky tak i obyvatelé NDR se k nim hlásili, říkali že věděli o jejich úkrytu a pomáhali jim, přímo i nepřímo, třeba věděli, že jsou ukryti v jejich usedlosti tak nechávali na dosah jídlo, peníze na vlak a p. Ze zdejších příspěvků některých diskutujících je vidět, že tito by je udali. (Na akci Antropoid bylo 70.000 udání Čechů o atentátnících !!!!!!!!!!!!!)  Proti 20 000 policie a vojska si oni věděli rady. Milan Paumer neměl ani zbraň, ač postřelen se dostal na svobodu. Skláním se před jejich statečností. 

0 0
možnosti

Z. Bureš

16. 8. 2011 11:22
Re: Cesta z otroctví na svobodu je vždy tvrdá.

Souhlas - a první, kdo by je prásknul bolševikům, by byl níže přítomný diskutující soudruh - stalinista Říha !!!

Ten by byl za protektorátu podepsán mezi těmi 70.000 práskači !!!

0 0
možnosti

L. Říha

16. 8. 2011 10:36
Mašíni - bestiální vrazi.

Pokud někdo - jako Mašíni - zavraždí pokladníka a z uloupených peněz si pořídí motorku a dokonce podřízne svázanýho člověka, je  u mne zrůda a bestie, nikoli odbojář. Tohle je totiž zločinem vždy a všude, za všech okolností. V míru i ve válce. Otec Mašínů byl hrdina, oni sami bestiální vrazi.

0 0
možnosti

J. Simek

16. 8. 2011 8:15
me je to uplne jedno

s masiny nebo ne, nic by nezmenili...nasi republiku cekalo 40 let ekonomickeho a spolecenskeho upadku.

0 0
možnosti

v. čajka

16. 8. 2011 11:53
Re: me je to uplne jedno

To není přesné.63 let se zrychlující degresí a agónií v posledních deseti letech,stavu,který i za komunistů byl nepředstavitelný.

0 0
možnosti

J. Denemark

16. 8. 2011 8:15
Hmm, zřejmě už Mašín mluvil z cesty...

"Shromažďovali jsme zbraně, a ty jsou k tomu, aby se s nepřítelem bojovalo, ale nechtěli jsme rozjet povstání"...takže co byl cíl? Podřezávat pokladníky?

0 0
možnosti

Z. Bureš

16. 8. 2011 8:52
Re: Hmm, zřejmě už Mašín mluvil z cesty...

Z Vašeho blábolu post-bolševického, chorého mozku naprosto zřetelně vyplývá . . . . . . .že toho Rudého hnoje podřezali véééééélmi málo !!!!

Vy - bolševici . . . . jste totiž pistoli jen tak nějakému obyčejnému pokladnickému fámulusovi nedali !!! To musel být set-sakramentsky kovaný bolšoun - představitel totalitní vražedné Lůzy !!!

0 0
možnosti

v. čajka

16. 8. 2011 7:18
Jak by mohli taky rozjet nějaké povstání?

To jsou jen plky lidí,jako jsou Topolánek,Nečas,či VOnrda,kteří by chtěli z Mašínů udělat legendu,jako byli třeba parašutisté z Anglie.NIc takového nebyli a teze o povstání a plánování atentátu na Gottwalda jsou jen a jen kecy.

0 0
možnosti

R. Buršík

16. 8. 2011 6:27
vYtvářet příběhy es post s blít to na pspír

0 0
možnosti

R. Vachala

16. 8. 2011 0:12
rozdíl mezi mašínem a diskutujícím

Snažím si předtavit třeba verzi že by naši ruští bratři opět přijeli pomoct,Mašín by je kopl do zadku,diskutujíci na novinkách by jim ten zadek začali lízat....

0 0
možnosti

J. Denemark

16. 8. 2011 8:16
Mašín by je kopl do zadku a bylo by po Mašínovi...

...jak prozíravé...

0 0
možnosti

V. Prokeš

15. 8. 2011 23:57
Na začátku všeho byl únor 1948 !

Na Novinkách.cz už několik dní probíhá diskuse o Mašínech a většina levicových diskutujících pokládá Mašíny a jejich skupinu jednoznačně za vrahy. Nikdo z diskutujících si ale nepředložil jednoduchý příměr, proč byla skupina Mašínů nucena se ozbrojit a probíjet se ze země na svobodu násilím, protože nechtěli žít v komunismu. Pokud by totiž komunisté po svém uchopení moci v roce 1948 nezavedli teror a neznemožili těm občanům, kteří nechtěli mít s komunismem nic společného a chtěli odejít, to bez persekucí učinit, bří. Mašínové by žádnou protikomunistickou skupinu nemuseli  založit a nikoho by také při svém probíjení se z ČSR nemuseli usmrtit. Tady je gro celé kauzy Mašínové.

0 0
možnosti