Diskuze
Fischer jezdil luxusním BMW. Tříletý pronájem stál erár víc než nový vůz
Děkujeme za pochopení.
J. Novak
Tak je fakt, ze pouhou cenu vozu s cenou leasingu
asi nejde srovnavat protoze leasing zahrnuje vic polozek cili chtelo to pripocitat k cene vozu dalsi naklady kolik by staly a az pak srovnavat jak se to vyplati ... .
A. Skribuckij
Chtěl bych být
pronajimatelem tohoto vozidla v době když vozilo Fishera....
M. Komárek
Re: Chtěl bych být
Vida - to je od komunisty zajímavé doznání. A vybudovat tu firmu od piky by se vám také chtělo?
J. Holič
...
Komické je, že současná šéfka ČSÚ P. Ritschelová je Fischerův člověk a revizi stavu okolo aut vůbec neiniciovala na ČSÚ ona. Navíc je zajímavé, že tu informaci měl NKÚ už mnohem dříve, ale píše se o tom až teď, když Fischer nekandiduje na prezidenta, ani není ministrem.
J21a14n 79K94o80z77o31h65o19r35s46k72ý
Lease Plan
nakonec vše vysvětlil. bylo to levné
J16a47n 51K43u40l56i24h36r41a34c12h
Kam až se Lidovky propadly?
Musím předeslat, že J. Fischer opravdu, ale opravdu není můj oblíbenec.
Ovšem kam se propadla novinařina LN je šokující! Jiné označení pro to nemám. Bulvarizace, která fanatizuje lidi, místo aby rozšiřovala jejich rozhled a objektivní informovanost.
1. Auta na operativní leasing bere většina (ne-li všechny) organizační složky státu (dříve se jim říkalo "ústřední orgány státní správy": ministerstva, Úřad vlády, Český statistický úřad, samotný NKÚ aj.) Na jejich obranu lze říci, že a) operativní leasing dokáže i pro podniky být často efektivnější než nákup auta a samostatné placení všech služeb kolem jeho úzdržby aj., b) organizace hospodařící podle Rozpočtových pravidel (to je zákon pro veřejnou správu) k tomu nutí jak rozpočet, tak účetní pravidla. Čili naprosto zásadní infoemace v tomto článku měla znát: o kolik levněji tyto operativní leasingy pořizuje sám NKÚ, Úřad vlády, jiná ministerstva.
2. Org. složky státu se neřídí bývalým Obchodním zákoníkem (ve zkoumané době ještě platil)
J19a96n 56K58u83l53i30h75r12a12c67h
Pokračování
pokr.:, ale vlastními zákony. Hmotnou odpovědnost za hospodaření úřadů zpravidla na mnoha z nich nenese ministr, předseda vlády nebo předseda úřadu. Např. na Úřadu vlády ji ze zákona nese šéf úřadu (několik předchozích se mediálně proslavilo: Březina za Zemana, Novák za kauzy ProMoPro - ano, on byl ten, kdo nesl hmotnou odpovědnost za smlouvy a platby pro ProMoPro, ale zázračně unikl jakémukoliv stíhání, a potom Poul, když umožnil, ale se Nagyová dostávala ke zprávám tajných služeb a jejich obsah mohla dodávat kamarádům), na jiných úřadech jiní "vedoucí úřadu", což není ani ministr, ani předseda. Ti obvykle odpovídají i za personalistiku.
Zakázka vypadá hrozivě předražená, někdo si na ní asi napakoval kapsy a pokud ano, měl by být stíhán. Nebude to ale Fischer. Tedy, pokud neřekl: "Opatřte mi BMW a je jedno, kolik to bude stát" a když ne, letíte" - to by pak bylo vydírání.
Igorjansen
Kilometr za 22 korun. Současný průměr: 2,30
Tak vetsi blbost jsem dlouho necetl... Kilometr za 2,30 znamena, ze do nakladu clovek pocita JENOM benzin a jeste jezdi se spotrebou pod 6,5 litru na 100 km, tj. relativne usporne... 22 korun na kilometr naopak zahrnuje evidentne amortizaci auta atd...
Takze srovnavani jablek s hruskama...
Mimochodem, sesterska iDnes nedavno mela clanek srovnavajici pronajem a nakup auta - pronajem tam svete div se vychazel uzasne vyhodne... http://auto.idnes.cz/naklady-na-provoz-auta-skoda-octavia-combi-tdi-f4d-/auto_ojetiny.aspx?c=A140610_143941_auto_ojetiny_fdv
J72a17n 93K59u85l90i13h55r49a27c22h
Re: Kilometr za 22 korun. Současný průměr: 2,30
Celý ten článek je strašný. Tohle by snad ani Blesk nedal dohromady. Jen nechápavě kroutím hlavou, co se to, proboha, s Lidovkami stalo! Totální manipulace s fakty, totální neznalost problematiky o okteré píše. (Znovu dodávám: Fischer není můj oblíbenec, ale Lidovky nic neomlouvá, když do světa pustí hluboce podřadný, manipulující článek, a říkají tomu zoravodajství.)
Ta holka, co tohle napsala, je elévka? Jakto, že nikdo nezkontroloval, co dává do tisku? Jak je možné, že to vůbec někdo do tisku pustil? Za tohle jí platí? (Snad ne, ale i jako neplacená praxe je to příliš silné kafe.)
M. Kříž 577
Chvála objektivním novinářům....
Fishera rád nemám, ale tento článek je jen a pouze tendenční amatérismus tohoto serveru ve stylu "kdo chce psa bíti, hůl si najde". Srovnávat základní cenu modelu, které si v základní výbavě nekoupí vůbec nikdo, s cenou pronájmu na operativní leasing může jen ekonomický ignorant. Stejně jako říct, že každé malé dítě ví, že "koupit si auto je vždy levnější než si ho pronajmout". To tak možná pro instalatéra, který si za 100 000,- koupí olítanou dodávku a pak s ní najezdí dalších 300 000 km v příšerném technickém stavu na ojetých gumách, protože mu to opravuje Franta ve stodole.V 98% případů je vždy výhodnější cesta k vlastní mobilitě přes operativní leasing. Platíte jen pevnou nákladovou měsíční částku. Servis, náhradní díly, pneumatiky, pojištění, pov. ručení, atp. platí leasingovka. Možné je to tak, že když LeasePlan kupuje 5000 nových aut za rok, má jiné pořizovací ceny než si kdy vyjednáte u dealera, stejně tak má jiné sazby v pojišťovnách, v servisech, na náhradní díly atd...
Re: Chvála objektivním novinářům....
nemáte pravdu s těmi procenty, a záleží i na tom kolik máte roční proběh km.Ale to že je jakýkoliv leasing auta levnější než nákup za vlastní prostě není pravda.