Diskuze
Tajemná a kritizovaná epizeuxis u maturit? Propadly dvě třetiny studentů
Děkujeme za pochopení.
na jednom učilišti ředitel před konferenci o prospěchu promluvil k učitelům:Nechte učně vyučit řemeslu a to,že neumí slovo pagóda a integrály a nějakého básníka puchmajera, si pište do notýsku,ale ne na známky z prospěchu.Učiliště mělo v kraji nejlepší kováře, truhláře a další profese. Někteří studenti pak měli maturitu a vynikali všeobecným přehledem při řízení úseku firem.
Vyhodit kobylu Valachovou a s týmem poradců je poslat do Chrastavy.Sobotka a Babiš mají stejný typ žen ve vládě.Nabubřelé, svinky z mozkem v údolí nad koleny.
P. Ritter
Zajímalo by mně, kolik Ovčáčkovy rodiče stála maturita na soukromé škole, když ho jeho gymnázium nechtělo ani připustit k maturitě.
Slyšel jsem, že kvůli maturitě Jiřího Ovčáčka museli jeho rodiče prodat auto, aby jejich syn měl aspoň maturitu, když se nehodí k nějaké manuální práci.
Maturoval jsem v 69. roce minulého století, a víte, co mne dojímalo (sr*lo)? Dotaz, "co tím chtěl básník říci...". Dostal jsem m.j. Vrchlického (ehm. Frídu), tak jsem tam vtroubil i Rytíře Smila a jeho "motto". To byl hukot v "madurídní komisi" (to se prý nevyučuje). Ale dopadlo to za "lidovku", jak se tehdá říkávalo o známce na VŠ za "průbu", tedy za 3. Ono je to těžké, oni ti školdozorci musí být také z něčeho živi, tak vymýšlí 3.12íčoviny. Na matiku jsem tehdá dostal "primitivní funkce" a jejih vztah (limita/derivace/integrál), to byla brnkačka za "eminenter" (1), proti tomu , co tím chtěl básník vyjádřit v jazyku českém a literatuře. Jsem technokrat, bon. Umělci prý matematiku ovládat. Ale jukněte na ty graduované umělce, jak se najednou ve finanční matematice umí pohybovat? Přesně ví, že finanční funkce, aby byla spojitá, musí mít v daném bodě limitu zprava i z leva, tudíž derivaci, potažmo i tečnu. A pak nastává integrace, třeba i do rotačního 3D prostoru. Matematika je základem.
nooo a jeden ze základů matematiky je Pí = 3,14 :-) , ledaže by jste nechtěl být sprostý :-)
S. Panza
Opravdu nechápu, proč se bauzíruje na znalosti řeckého termínu. Mnohem důležitější je vědět, že opakování slov ve verši existuje a používá se pro zdůraznění.
To je totéž, jakoby žáci běžných škol museli znát co je to iecur, renes, intestina a přitom většina z nás ví co jsou to játra, ledviny a střeva a mnozí z nás tuší kde je v těle najdeme a k čemu jsou dobré.
D. Stirský
A pak: pamatuji se, jak můj kamarád - velmi inteligentní právník - nevěděl, co je to tumba. Dost jsem se tomu divil, přišlo mně to obecně známé. Jenže já zase nevěděl, co je to demiurg (Zeman kdysi řekl o Klausovi, že je demiurgem - já to odhadl na poloblb). Přitom je to tvůrce a kamarád se zase divil, že to neznám já. Takže je možné, že se epizeuxis dnes na školách probírá - to, že výraz neznám a zní cizokrajně, ještě neznamená, že bych jej znát neměl a že je to třeba spíše moje ostuda.
D. Stirský
Podle mne nejde ani tak o tuto konkrétní úlohu - jde o to, zda to byl jen úlet, ze kterého naši novináři dělají div ne zásadní maturitní otázku a nebo zda se jedná jen o pověstnou špičku ledovce.
J. Hanke
no to je škandál !!
Maturant, který neví co to je epizeuxis a dále např. nedokáže rozlišit jamb od daktylu a nerozezná trochej od spondeje, nemůže nejen odmaturovat,
ale ani nemůže být schopen samostatného života.
Bez takových znalostí ani žíti nelze.
Valachová s tím už jak doufám něco udělá....
A když nedokáže rozlišit daktyla od pterodaktyla, to je teprve škandál.