Diskuze
Není pravda, že Bohéma herce dehonestuje. Ukazuje tlak, jemuž byli vystaveni
Děkujeme za pochopení.
K. Jež 888
Herci jsou komedianti a slouží tomu, kdo platí. Ale i mezi nimi se najdou osobnosti.
S. Cesky
Nacisté se to naučili od sovětských komunistů a ti zase od katolické církve..inkvizice,Stalin,Hitler.
J60a16r49o68s29l28a17v 91R22i88e70s39s45n59e12r
Jestliže Machalická ve své recenzi píše, že "dokonce první roky rudého teroru vycházejí drastičtěji než protektorát" - je to jen znak její nesoudnosti a předpojatosti (a totéž platí i pro recenzovanou Brdečkové-Sedláčkovu splácaninu). Měřeno počtem obětí , hospodářsko-kulturní škodami či důsledky pro národní charakter, je nacistická okupace řádově horší než to, co tu po r. 1948 předváděli "naši" komunisté. A pokud někdo - právem - chce kritizovat totalitní 50. léta (či rovnou celou éru komunistů), ať si uvědomí, že tomu cestičku u nás umetlo právě nacistické Německo!
Dovolím si s vámi nesouhlasit. On měl Hitler vzor ve Stalinovi v zacházení s lidmi, a vcelku oprávněně byl proti komunistům, protože cítil nebezpečí. Nacistická ideologie byla vražedná hlavně pro "nižší" rasy. Vražednost 50. let komunismu u nás vedla do vlastních řad, likvidovala se nepohodlná inteligence, lidé, kteří ve válce bojovali na západní frontě, i část umírněnějších komunistů. Lidé od konce války beze stopy mizeli v ruských gulazích. Popravených a uvězněných v politických procesech je dost. Pro mnoho politických vězňů to znamenalo otrockou práci či smrt v uranových dolech. Deformace hodnot je patrná dodnes.
A. Stiess
Mně fascinují ty emotivní a často nenávistné reakce. Když ČT natočila předražený, historii neodpovídající seriál "Matoni už neni" - tak byl větší klid. Bohéma "má tu smůlu", že hovoří o období, které si ještě hodně lidí pamatuje - ale rádi by přitom zapomněli - jak se chovali oni, či jejich rodiče.
Seriál tuto dobu (či doby) popsal - podle mne - velmi dobře, i když chápu některé reakce potomků, že není v detailu přesný. Pro mne byly herecké výkony hlavních hrdinů vynikající a i fyziognomie (až na Marvana) byla překvapivě shodná. Přitom hrát třeba bouřliváka Zdeňka Štěpánka jistě není jednoduché - moji rodiče, oba narození za France-Josefa - ho z Rakovníka dobře znali.
Ti co zde kritizují "levicovost" některých herců by si měli pustit socialismem přetékající filmy Fučíkových přátel Voskovce a Wericha, či poválečné filmy Werichovy - taková byla doba - a poválečné přesvědčení mnoho umělců bylo jiné, než po Chruščovově sjezdu.
Za Husákovy normalizace taky nebyl Vladimír Brabec jediný vz
A. Stiess
Bl*bé zkracování:
takže Za normalizace taky nebyl Vladimír Brabec jediný vzorný "esenbák" - Bartoška či Hanzlík si jich zahráli taky požehnaně, mnohdy ve větší škváře.
Bohéma. Drsná serie, zajímavá, o dvou souvisejících tragických obdobích, která poznamenala nás všechny. I ty, kterým se dostalo "milosti pozdějšího narození" (jak říkal Helmuth Kohl), neboť utrpení rodičů nesou v sobě i jejich děti.
Není to dokumentární film, ale hrané drama. Drama rozporuplné, dráždící, silné a nezapomenutelné. Nutí k přemýšlení každého, kdo je přemýšlení schopen. Z děl posledních let připomíná díl "Zabíjení soudruha" z Českého století. To byla taky "síla".
Díky za Bohému.
Na politbyru KSČ po zasedání seděli soudruzi u vodky a bavili se o všem možném.
"Soudruzi, tolik se mluví o Fučíkovi, ale viděl ho někdo ? "
Mlčení a pak se ozval starý zasloužilý soudruh.
"My jsme ho s manželkou viděli. Bylo to takhle v zimě, sněžilo, a v zahradě se potácela taková divná postava, .... říkali jsme si je to Fučík ? Není to Fučík ? ....... Tak jsme zavolali na Gestapo, ... a byl to Fučík ! "
No moc dobré to nebylo. Herci hráli výborně, to jo. Ale scénáristi si tam vybájili bláboly....
Seriál byl dobrý, Brdečková to napsala dobře a Machalická má kvalitní recenzi. Sledoval jsem to se zájmem.
Také by to mohlo mít název "Takoví jsme byli".