Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

D1 je na Vysočině zablokovaná v obou směrech. Může za to náledí a nehody

Problémy kvůli počasí na dálnici D1 na Vysočině přetrvávají. Po úterních hromadných nehodách se sice dálnice rozjela po 18:00 směrem na Prahu oběma pruhy, už o hodinu později ji ale znovu zastavily problémy. Večer ji blokuje v obou směrech zledovatělá vozovka a nehody. Ve směru na Brno zastavila provoz na 112. kilometru nehoda kamionu a osobního auta, kamion se vzpříčil přes celou vozovku. Na 104. kilometru směrem na Prahu je kolona vozidel, která se na náledí nedokáže rozjet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JF

J. Farda

18. 1. 2018 9:49

Komunisté jsou pryč, nepřítel zima zůstal. A ještě kamiony ... mají vůbec povinné zimní gumy a esli jo, kontroluje to někdo?

0 0
možnosti
JN

J. Novák 567

19. 1. 2018 4:31

Řekl bych, že i dnes zůstávají čtyři největší nepřátelé socializmu aktivní, tedy alespoň co se týče českých řidičů: Jaro, léto, podzim a zima...

0 0
možnosti
JN

J. Nový

18. 1. 2018 6:23

Tot dse prostě stalo a děje, ale stejně se raději soustřeďme na letní obdoví a měřme a pokutujte ty piráty silnic, kteří sice překročí max. povolenou rychlost, ale nikoho přitom neohrozí. A to, že překročení max. povolené rychlosti v příčinách nehod buď nefiguruje vůbec nebo je někde vzadu? Noa co? Když ono se to tak pěkně měří a dokládá.

0 0
možnosti
FL

F. Lasovský

18. 1. 2018 5:29

Jak se vůbec může stát, že kamiony stojí více než v jednom pruhu? Jak se do levého pruhu dostaly, když tam nemají co dělat ? Chtěli jejich řidiči snad dokonce na takovém úseku předjíždět? Policie to nevidí a svádí vinu na všechno jiné, než na svou neschopnost. Když udělám něco špatně, kamery mě hned vidí, ale to, že je na vozovce sníh asi vidět není. Policie by měla okamžitě snížit rychlost kamionů na minimum, například 30 km/hod, nebo je zastavit ještě před kritickým úsekem úplně. Hlavně ty na letních gumách. Tady je prostor k získání finančních prostředků a ne zákeřné číhání na běžné motoristy. Jsem toho názoru, že policie naopak kamiónům na úkor ostatních motoristů nadržuje. Tahač má nezávislé topení, čekající řidič nemrzne jako rodiny v osobních autech, která většinou na volnoběh téměř netopí. Před nedávnem, když kamiony zablokovaly všechny tři pruhy, stál s námi v koloně i vůz dopravní policie a nestalo se nic! Ono je vlastně jedno, kde jim pracovní doba uteče - že? Franta.

0 0
možnosti
TB

T. Beren

18. 1. 2018 6:00

K ucpani dalnic staci, kdyz prvni kamion v jedouci kolone zacne ve stoupani hrabat a zpomalovat, dalsi, kteri maji lepe nalozeni, ho zacnou predjizdet, ale vzdy se pak najde jeden, ktery zacne hrabat i pri objizdeni. Ztrata rychlosti ve stoupani vede k zastaveni a kamion se na kluzkem povrchu uz nerozjede. V zahranic jsem se setkal se zakazy predjizdeni i s preventivnim zastavovanim kamionu dole pod kopcem, aby bylo mozne usek stoupani radne osetrit. To se u nas moc nedeje.

0 0
možnosti
MJ

17. 1. 2018 22:24

Náledí za to nemůže, je to zcela přirozený přírodní jev, kterému se má předcházet a pokud přes řádnou údržbu vznikne, má být náledí neprodleně odstraněno. Viníkem je člověk odpovědný za údržbu sjízdnosti cest, tak by si toho výtečníka mohli na MD vylosovat a obvinit ho z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti.

0 0
možnosti
JN

J. Novák 567

18. 1. 2018 3:28

No, k tomu, aby mohla být provedena údržba, je třeba, aby se na místo dostala příslušný technika. Pokud ale dálnici ještě před technikou stačí ucpat banda blbců, kteří neumí jezdit na "posmrkané" vozovce a musí to do sebe práskat hlava nehlava, tak jak byste chtěl hnát k zodpovědnosti silničáře? Jinak, třeba mě poučíte, ale jak lze sypat tam, kde stojí kolona kamionů, event., kde je už hromadná nehoda? Ještě jsem neslyšel o tom, že by se někde ve světě třeba rozhazovala sůl na vozovku za použití třeba práškovacích letadel, ale klidně se nechám od vás poučit. Takže, jak přesně si představujete, že se něčemu takovému, co se stalo na D1, dá předejít?

0 0
možnosti
MJ

17. 1. 2018 22:02

Naprosto nedostatečná a nezvládnutá zimní údržba. Jezdil jsem v po zahraničních dálnicích a tradičně v ČR byl stav zimní údržby nejhorší, často s nešvarem na dálnicích v odklízení sněhu pouze v jednom pruhu, místo všech jízních pruhů. Ve Španělsku jsem se setkal se solením již při +2 St. Předpovědi počasí jsou dnes docela přesné a jsou vydávány minimálně s 12 hodinovým pedstihem. Zimní údržba v ČR je trestuhodně odfláknutá, není prováděna s předstihem, v dostatečné intenzitě a zpravidla až v čase kdy vznikají kritické komplikace tak, že cesty nejsou sjízdné ani pro vozidla údržby.

0 0
možnosti
JN

J. Novák 567

18. 1. 2018 3:29

Samozřejmě kecáte, nic jiného.

0 0
možnosti
VHK

V. Kotas

17. 1. 2018 21:39

Občas za to mohou sobečtí bezohlední " řidiči " , ale jinak největší vinu nesou odpovědní úředníci, od ministerstva, přes krajské až po ty obecní. Šetří se na nepatřičných místech, preventivní ošetřování téměř neexistuje. Včera D1 - jedna nehoda ráno v omezení, odpoledne několik dalších a krizový štáb svolán až dnes v poledne - normální sabotáž. Přitom by stačilo v nejbližším místě převést provoz do protisměru a řídit v těchto místech policií i za cenu, že by se stálo na přeskáčku v obou směrech ( a nechat vycouvat auta z " pasti " ). Ale nestáli by tam ti chudáci řidiči 19hodin.

0 0
možnosti
VHK

V. Kotas

17. 1. 2018 21:43

Když nahlásí nehodu v omezení, je jisté, že odklízení bude trvat dlouho, natož když hlásí 40aut v hromadné nehodě.

0 0
možnosti