Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ruský Krym nebo Islámský stát už v atlasech nenajdete. Ministerstvo je neschválilo

Ministerstvo školství odebralo ze seznamu schválených učebnic školní atlas světa společnosti Kartografie Praha, na kterém je vyznačené území teroristické organizace Islámský stát a Krym anektovaný Ruskem. Informovalo o tom tiskové oddělení úřadu. Nové školní atlasy schválilo ministerstvo školství loni v červnu a říjnu, ačkoli ČR neuznává ruskou anexi Krymu ani území takzvaného Islámského státu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. 2. 2018 13:32

Vyznačovat na mapě světa Islámský stát může jenom imb*cil o tom netřeba mluvit. S Krymem je to však písnička jiná, Rusko si ho "vzalo" (pod záštitou lidového referenda) a nedovedu si představit, že by ho někdo donutil ho vrátit jinak, než vyvoláním války a do toho nikdo příčetný nepůjde. Dokud bude u kormidla Putin na Krym zapomeňte a jak sám říká, psi štěkají, ale karavana jede dál.

0 0
možnosti
MZ

M. Zhoubný

2. 2. 2018 7:40

President a Duma nejsou přímo závislé věci.. Krym je ruský, protože tak o něm smýšlejí občané, tedy ti mimo exota Navalného. Rus má Krym za "navrácený domů", protože ho dobyl trošku dříve, když Ukrajina tak nějak ani neexistovala.

0 0
možnosti
YYF

Y. Yoan Fetsyshkanyn

1. 2. 2018 10:31

ještěže o tom nerozhodují čeští komunističtí důchodci

:-))

0 0
možnosti
EE

E. Erat

1. 2. 2018 11:18

O restituci Krymu, ukradenému ruskému lidu bolševikem naštěstí rozhodl Putin. A velmi dobře, a hlavně rychle. Majstrštyk, než se Ukrové, ale i západ vzamatovali tak Krymčané měli již ruské pasy. A to přivítalo cca 90 % ruských občanů. Já bych také přivítal, kdyby nám a Slovákům byla vrácena Podkarpatská Rus i s našimi krajany, kteří žijí v bídě pod kuratelou Ukrů.

0 0
možnosti
MZ

M. Zhoubný

1. 2. 2018 10:26

Pražští a bruselští sluníčkoví dobrosers jsou určitě spokojeni a krymským občanům Ruska to fakt pomůže.

Nejlepší je zavřít oči, to pak svět a jeho realita přestane existovat.

0 0
možnosti
ČL

Č. Ludvík

1. 2. 2018 10:35

Oči před okupací a následným připojením cizího území zavíráte vy.

0 0
možnosti
JC

1. 2. 2018 9:40

Kromě sympatizantů s Porošenkovým neonacistickým režimem podporovaným americkými fašisty je každému jasné, že Krym patří Rusku. To, že ho Nikita Chruščev "daroval" jako gesto Ukrajině bylo jen prázdné gesto bez jakéhokoli právního podkladu. Takže nešlo o žádnou "anexi", ale o znovupřipojení na základě demokratického referenda.

0 0
možnosti
ČL

Č. Ludvík

1. 2. 2018 10:42

Rusko respektovalo ukrajinské hranice, a podle Budapešťského memoranda mělo být dokonce garantem jejích hranic a územní celistvosti. Respektovalo, ale jen dokud se jim to hodilo.

"V memorandu se signatáři zavázali mimo jiné respektovat ukrajinskou nezávislost a suverenitu v rozmezí tehdy platných státních hranic, zdržet se hrozby silou nebo použití síly proti Ukrajině, zdržet se použití ekonomického nátlaku na Ukrajinu ve snaze ovlivnit její politické směřování, zdržet se použití jaderných zbraní proti Ukrajině, řešit případné použití jaderných zbraní vůči Ukrajině na půdě Rady Bezpečnosti OSN, či vzájemně konzultovat vzniklé nejasnosti ohledně zmíněných záruk." (zdroj: wikipedie)

0 0
možnosti
JD

J. Dub

1. 2. 2018 9:06

Šéf akreditovaných právníků pro styk s orgány veřejné moci EU (AALEP) Christian de Fouloy zveřejnil na internetových stránkách organizace článek, v němž uvedl řadu argumentů ve prospěch zákonnosti referenda na Krymu. Poznamenal, že po 3,5 letech po vstupu Krymu do Ruské federace se i nadále na Západě zpochybňuje právo vůle krymského obyvatelstva a hovoří se o „anexi“ poloostrova Ruskem.

V tomto případě právní analýza ukazuje, že připojení republiky k Rusku bylo v souladu s ustanoveními ústavy Ukrajiny - a to zejména v části 10, věnované Krymu, a vztahují se na samostatný právní status tohoto regionu, který se „právně opírá o právo národa“. Existovala v ní také možnost uspořádat referenda na místní úrovni. Ústava Krymu z března 2014, podle Fouloye rovněž předpokládala referenda „o jakékoliv věcné problematice občanů“ (článek 48). S ohledem na tuto skutečnost AALEP uznal zákonnost postupu dobrovolného vystoupení Krymu z Ukrajiny, prohlášení o nezávislosti a dnásledné žádosti o vstup do R

0 0
možnosti
MN

M. Novák 072

1. 2. 2018 8:58

Vytrhneme mapu z učebnic a Krym přestane existovat?

0 0
možnosti
AN

1. 2. 2018 9:22

ano, takhle se na konci padesátých let vytrhávaly z učebnic fotografie Stalina...:o)

0 0
možnosti
AA

A. Alda

1. 2. 2018 8:39

Je to naprosto absurdní.

Islámský stát nikdy de iure neexistoval a de facto rovněž ne, neboť nikdy neplnil základní role státu. Bylo to jen území dočasně ovládanou zločinnou bandou cizinců.

Naproti tomu Krym je evidentně a nepochybně součástí Ruské Federace. Rusko Krym spravuje, zásobuje, plně ovládá a poskytuje mu autonomii v souladu s výsledky referenda, které mezi všemi občany Krymu bez ohledu na národnost proběhlo.

Uvádět v atlasech, že Krym je ukrajinský, je nesmyslné matení školáků.

Když pojedu na dovolenou k moři na Krym, budu si svou cestu a pobyt vyřizovat s úřady ruskými nebo ukrajinskými?

0 0
možnosti
AN

1. 2. 2018 7:14

a jaké hlavní město má v tom atlasu Izrael? :o)

0 0
možnosti
VP

V. Getz

31. 1. 2018 23:54

Takze kdyz zak v zemepisu rekne,ze Krym je rusky,tak bude klasikovan nedostatecou?

0 0
možnosti
YYF

Y. Yoan Fetsyshkanyn

1. 2. 2018 0:03

Ne. Dostane přes držku

0 0
možnosti
PS

P. Seník

31. 1. 2018 23:32

Pokrytectví západních velmocí je skutečně bezmezné.

Saddám měl prý ZHN (Bush), v Libyi prý hrozila genocida (Hillary), v Gruzii prý útočilo Rusko (byl to podle EU Saakashvili, kdo jako první začal střílet na lidi ve městě velikosti Brna ve tři ráno, když spali), na Ukrajině prý stříleli na Majdanu Janukovyčovi lidé (pravda je, že na videu je natočeno a mnoha svědky doloženo střílení z budov pod kontrolou Pravého sektoru, často lidem do zad, když stáli čelem k policii-Berkutu), na Krymu prý nebylo zákonné referendum a ruské (ano neoznačené, neoficiální zásah) jednotky ho prý nebránily před militantním útokem UA nacionalistů, volby v USA prý ovlivnili Rusové (lež demokratů a zkorumpované FBI, pravda vyplouvá na povrch).

To je zatím základ, ale proč se to vlastně všechno děje?

- Kdo dokáže správně odpovědět, tak pochopí i pokrytectví českých úřadů. Pochopí spojení Německa a jeho vstup do NATO, pochopí i dluhy eurozóny a migraci.

Jen se zamyslet, kdo na tom všem vydělává, to je klíč .-) .

0 0
možnosti
PS

P. Seník

31. 1. 2018 23:45

To všechno nyní dostává v EU ale novou dynamiku - Francie a Německo pochopily, že vytvořit Federální stát z tolika zemí EU rovnou prostě nepůjde.

Řešením je tedy vícerychlostní Evropa - vnitřní kruh (pevné jádro) a vnější kruh podporovatelů - země odmítající okamžitou ztrátu suverenity v rámci tvrdého jádra, spojenou s válečnou a chystanou klimatickou pravidelnou migrací, řízenou už mimo vlády zemí - EU komisí a zkorumpovanou OSN (šéfem IOM pod OSN byl donedávna pan Peter Sutherland, z Goldan Sachs, BP, Bilderberg group, bývalý EU komisař, atd.).

Tvrdé jádro čeká na ustanovení německé vlády, pak spustí svůj projekt. Země V4 + Rakousko ale mohou zůstat v EU, ve vnějším kruhu. Pokud se začnou účinně bránit, mohou přežít krach Itálie, problémy Španělska, Portugalska i Francie. Za pět let už bude rozhodnuto, finanční krize bude posledním dějstvím.

0 0
možnosti