Diskuze
Kvalita mladých učitelů v Česku je silně nevyrovnaná, tvrdí studie
Děkujeme za pochopení.
J. Novák 801
Pologramotní učitelé, produkující negramotné žáky; sen politiků bez rozdílu barev.
Jít učit je učiněné bláznovství. Nevychovaná děcka, agresivní rodiče, katastrofální MŠMT, byrokracie, nesystémovost, právní džungle...
J. Škodák
Z toho, co jste vyjmenoval, tak nejmenším problémem byla ta nevychovaná děcka, protože se s nimi dalo pracovat a poradil jsem si vždy i s těmi nejproblematičtějšími žáky. Horší to bylo už s těmi rodiči. Jako třídní učitel na střední odborné škole jsem musel často řešit problémy s rodiči a jednomu jsem řekl:„Když Vás tak poslouchám tak se nedivím, že Váš syn má takové chování, ale na rozdíl od Vás se s ním vždy nějak domluvím"! Pan otec mně řekl, že tedy nemusel z takové dálky jezdit. Potom se ten problém vyřešil a mládenec úspěšně odmaturoval. Za těch 20 let pedagogické praxe s mizerným výdělkem jsem odešel do důchodu ještě s mizernějším důchodem, ale s radostí z těch nejproblematičtějších žáků, kteří to studium zdárně ukončili.
Abychom byli spravedliví tak připomeňme i mizernou kvalitu některých vysokoškoláků v jiných profesích. Stačí si přečíst některé blogy či diskuse na Internetu, kde se dotyční "přiznají" ke své profesi a mám děs, že bych někdy snad musel být klientem takového člověka - hloupí, bez nadhledu, iracionálně nesnášenliví k lidem, bez znalosti elementárních historických souvislostí, nekulturní, omezení.... - a to bych rád zdůraznil, že ČR patří ještě k těm lepším.
Z jedné strany je to dobře, že je kvalita nevyrovnaná, protože kdyby byli všichni špatní, bylo by zle....
V. Kříž 191
když nic nenaučí, tak bych jim pořádně zvednul platy. však oni se zlepší
J. Škodák
Domnívám se, že by bylo efektivnější dát ty peníze žákům, aby se zlepšili žáci! Protože se v současnosti všechno měří měrou peněz, to by teprve byla ta správná motivace!
J. Škodák
Správně by mělo být napsáno, že kvalita a to nejen mladých učitelek je silně nevyrovnaná. K tomu je ještě nutno dodat, že ta menšina učitelů je nekvalitní, protože se tam drží tací, kteří by v praxi neobstáli! Tedy suma sumárum je kvalita učitelů v Česku unterhund ( z němčiny unter Hund), tedy pod psa. Čest všem vyjímkám, kteří pro peníze neopustili toto povolání-poslání a kteří chtějí toto povolání svědomité vykonávat.
To podepisuji a dodavam z vlastni kantorske zkusenosti - 40 procent “ucitelu” nema ve skolstvi co pohledavat. To byl take duvod, proc jsem ze skolstvi pred mnoha lety odesel. Prave to zavirani oci pred straslivou nekvalitou a tolerantni pristup vedeni skol k teto mizerii. Vedeli a vi o tom, ale je pro ne dulezitejsi mit “nekoho” ve tride, nez nemit. A to platy nezmeni - je to dalsi krok spatnym smerem.
Kdo dnes jde za učitele?
Nadšenci a odpad.
A pak to tak i vypadá.
Čekání na učitele pro vaše dítě ve státní škole je pak ruská ruleta.
V. Kotas
Nebo taky " spasitelky světa "gender, sluníčkářky, k tomu ty bez pořádných zkušeností ze života, strkají do prvních tříd.