Diskuze
Budoucí učitelé se špatně učí. Chystá se reforma vysokoškolské přípravy kantorů, má dodat větší prestiž
Děkujeme za pochopení.
M73i33r45e20k 72B78á33r84t14a
Od 89. nedělají nic jiného než reformy a výsledky jsou horší a horší. Nepovolají zpátky komunistického ministra školství?
I90n12g88.29P42a33v23e64l 56P15o25ř20í12z37e46k
Na to, že je málo praxe přišli brzo..páni docenti...kteří mnozí nevylezli ze svých vysokoškolských škamen od dob svého studia. V prvním ročníku VŠ je jeden týden praxe a to určitě ještě náslechy!!!!! Kde je řídící práce s třídnicí, třidnictvím, vedení účetnictví ve třídě atd., praktická psychologie atd. Student VŠ pedagogické by se měl učit v praxi a v lavicích. Proč nejezdí obor Tv na lyžařské výcviky se školami?? To je problém? To si radši zajedou zalyžovat do Rakous a ne se starat 24 hod a noc o děti. Proč neřeší slaďovací(stmelovací) kurzy studenti VŠ na začátku roku?? Protože se celá soustava VŠ, středních škol odtrhla od praxe!!
S90a50r55a 54B23e13n59y98o37v90a
Přesně. My jsme bez absolvování turistického, lyžařského , plaveckého kurzu nemohli k maturitě. Nemluvě o zkoušce z dramatiky, zpěvu, hry na dva nástroje, Každý rok měsíční praxe , souvislá a poslední ročník tuším jeden den v týdnu po různých typech škol. Spgš. Proto řada z nás šla okamžitě po škole učit na 1. stupeň. Bohužel většina z nás musela , pokud nedostudovali , odejít. Mě to vždycky víc táhlo k té družině, takže já jsem nakonec ráda za místo v družině, ikdyž i tady už to za moc nestojí:(
P37a59v79e20l 60I59n72d64r68s55t
Ještě před takovými dvaceti třiceti lety patřilo naše školství na špici v Evropě. Takže kde se stala chyba? Proč je najednou prezentováno, že žáci nejsou dostatečně vzdělaní, že jejich vědomosti nejsou nikterak valné, že učitelé se ve školách špatně učí jak učit? Kdo ten systém tak "rozdrbal", proč jsou ve školách v rámci inkluze žáci špatně vzdělavatelní? K čemu jsou všechny ty slavné neziskovky ohledně vzdělávání, když jsou jejich výsledky tak mizerné?
J98i40r89i 64M28a20c53h67o59t22k53a
Změnily se dvě věci: preference společnosti a potřeby na absolventy.
Před 30 (před 20 už ne) patřilo vzdělání k možnostem, jak získat společenskou prestiž. Pro mnohé často jedinou.
A pokud jde o druhý bod, on už Jaroslav Žák ústy studenta Jindry Benetky kritizoval podobu školství (v 30. letech!) a dnes je ta propast ještě mnohem větší. Pokud vás toto téma zajímá, zkuste nahlédnout zde: https://machotka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=733605
S71a95r98a 28B32e32n77y71o10v40a
Po lidech , kteří pracují ve škole /jsou to i vychovatelky, Asistenti apod./ se chce aby měli odpovědnost ministerstva armády. odpovědnost za životy. Zpracovávat agendu podobnou menšího ministerstva a poslouchat a plnit nařízení jak v armádě. Armádní dril pro lidi , po kterých by se mělo chtít hlavně kreativní myšlení . Ve školství jsme 40 let +- učitelka, vychovatelka, asistent a situace je rok od roku horší . Vyhláška vyhnala staré praktiky z učitelských ústavů a střední pedagogické, ale právě oni měli mnohem více praxe a didaktiky než dnešní studenti s tituly. I zkoušky na SPgš byly o schopnosti, mluvit, cvičit, zpívat, hra na nástroj .+ povinné přijímačky. Dnes jsou testy na VŠ podobné a je jedno kam jdete . Když pak vidíte absolventy , kteří tápou jsou někdy pro zlost než pro užitek, tak je Vám k pláči
V12á60c38l15a72v 43V54y94s55u51š55i43l
Příprava učitelů u nás připomíná autoškolu, kde se učí řídit auto, ale už ne dopravní značky. Nároky na práci učitele nebývale stouply. Nejen co se týká výuky, ale hlavně toho ostatního. Musí se orientovat v právním prostředí, znát svou pozici vůči žákům a rodičům, vědět, co po nich může a nemůže chtít. Spousta agendy se vede online ve složitých počítačových programech. Chce se po něm, aby řešil řadu výchovných i sociálních problémů žáků, přitom jeho pravomoci nesahají mimo areál školy. Je to velmi náročná práce. Jenom umět učit nestačí. V zemích s nejkvalitnějším školstvím proto pedagogické vysoké školy patří k těm nejprestižnějším, dostat se na ně je obtížné a úroveň přípravy a následné finanční ohodnocení tomu odpovídá. Pokud je u nás studium učitelství volbou z nouze, vypovídá to hlavně o kvalitě našeho školského systému. Jeho nastavení je věcí státu. Studenti, které nikam jinam nevzali, za to nemohou.
M81e47t59o59d90ě36j 12D58a91n48ě25k
Na úroveň studia si stěžují medici, nedostatečnou úroveň a znalosti vidíme u mnohých novinářů, atp. Není to také tím, že vysokých škol příliš mnoho?
A46l65e63š 80P90e38r36o93u91t67k24a
Ano je to tak. Nárok na VŠ vzdělání bylo uzákoněno. Dnes jde vše do kytek a kde kdo má ing. Dr. ale jejich uroveń je na hraně mezi učilištěm a průmyslovkou. Degenerace dál pokračuje a pokračovat bude, s příchodem pozitívní diskriminace. Nebude to o tom kdo co umí, ale jaký je.