Od 89. nedělají nic jiného než reformy a výsledky jsou horší a horší. Nepovolají zpátky komunistického ministra školství?
Na to, že je málo praxe přišli brzo..páni docenti...kteří mnozí nevylezli ze svých vysokoškolských škamen od dob svého studia. V prvním ročníku VŠ je jeden týden praxe a to určitě ještě náslechy!!!!! Kde je řídící práce s třídnicí, třidnictvím, vedení účetnictví ve třídě atd., praktická psychologie atd. Student VŠ pedagogické by se měl učit v praxi a v lavicích. Proč nejezdí obor Tv na lyžařské výcviky se školami?? To je problém? To si radši zajedou zalyžovat do Rakous a ne se starat 24 hod a noc o děti. Proč neřeší slaďovací(stmelovací) kurzy studenti VŠ na začátku roku?? Protože se celá soustava VŠ, středních škol odtrhla od praxe!!
Přesně. My jsme bez absolvování turistického, lyžařského , plaveckého kurzu nemohli k maturitě. Nemluvě o zkoušce z dramatiky, zpěvu, hry na dva nástroje, Každý rok měsíční praxe , souvislá a poslední ročník tuším jeden den v týdnu po různých typech škol. Spgš. Proto řada z nás šla okamžitě po škole učit na 1. stupeň. Bohužel většina z nás musela , pokud nedostudovali , odejít. Mě to vždycky víc táhlo k té družině, takže já jsem nakonec ráda za místo v družině, ikdyž i tady už to za moc nestojí:(
Ještě před takovými dvaceti třiceti lety patřilo naše školství na špici v Evropě. Takže kde se stala chyba? Proč je najednou prezentováno, že žáci nejsou dostatečně vzdělaní, že jejich vědomosti nejsou nikterak valné, že učitelé se ve školách špatně učí jak učit? Kdo ten systém tak "rozdrbal", proč jsou ve školách v rámci inkluze žáci špatně vzdělavatelní? K čemu jsou všechny ty slavné neziskovky ohledně vzdělávání, když jsou jejich výsledky tak mizerné?
Změnily se dvě věci: preference společnosti a potřeby na absolventy.
Před 30 (před 20 už ne) patřilo vzdělání k možnostem, jak získat společenskou prestiž. Pro mnohé často jedinou.
A pokud jde o druhý bod, on už Jaroslav Žák ústy studenta Jindry Benetky kritizoval podobu školství (v 30. letech!) a dnes je ta propast ještě mnohem větší. Pokud vás toto téma zajímá, zkuste nahlédnout zde: https://machotka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=733605
Po lidech , kteří pracují ve škole /jsou to i vychovatelky, Asistenti apod./ se chce aby měli odpovědnost ministerstva armády. odpovědnost za životy. Zpracovávat agendu podobnou menšího ministerstva a poslouchat a plnit nařízení jak v armádě. Armádní dril pro lidi , po kterých by se mělo chtít hlavně kreativní myšlení . Ve školství jsme 40 let +- učitelka, vychovatelka, asistent a situace je rok od roku horší . Vyhláška vyhnala staré praktiky z učitelských ústavů a střední pedagogické, ale právě oni měli mnohem více praxe a didaktiky než dnešní studenti s tituly. I zkoušky na SPgš byly o schopnosti, mluvit, cvičit, zpívat, hra na nástroj .+ povinné přijímačky. Dnes jsou testy na VŠ podobné a je jedno kam jdete . Když pak vidíte absolventy , kteří tápou jsou někdy pro zlost než pro užitek, tak je Vám k pláči
Příprava učitelů u nás připomíná autoškolu, kde se učí řídit auto, ale už ne dopravní značky. Nároky na práci učitele nebývale stouply. Nejen co se týká výuky, ale hlavně toho ostatního. Musí se orientovat v právním prostředí, znát svou pozici vůči žákům a rodičům, vědět, co po nich může a nemůže chtít. Spousta agendy se vede online ve složitých počítačových programech. Chce se po něm, aby řešil řadu výchovných i sociálních problémů žáků, přitom jeho pravomoci nesahají mimo areál školy. Je to velmi náročná práce. Jenom umět učit nestačí. V zemích s nejkvalitnějším školstvím proto pedagogické vysoké školy patří k těm nejprestižnějším, dostat se na ně je obtížné a úroveň přípravy a následné finanční ohodnocení tomu odpovídá. Pokud je u nás studium učitelství volbou z nouze, vypovídá to hlavně o kvalitě našeho školského systému. Jeho nastavení je věcí státu. Studenti, které nikam jinam nevzali, za to nemohou.
Na úroveň studia si stěžují medici, nedostatečnou úroveň a znalosti vidíme u mnohých novinářů, atp. Není to také tím, že vysokých škol příliš mnoho?
Ano je to tak. Nárok na VŠ vzdělání bylo uzákoněno. Dnes jde vše do kytek a kde kdo má ing. Dr. ale jejich uroveń je na hraně mezi učilištěm a průmyslovkou. Degenerace dál pokračuje a pokračovat bude, s příchodem pozitívní diskriminace. Nebude to o tom kdo co umí, ale jaký je.