Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Přetížené kamiony ničí české dálnice, stát chce příští rok zvýšit mýto. Do zdražování v Německu ale máme daleko

Každý čtvrtý nákladní vůz jezdící po českých dálnicích a silnicích je přetížený. Vyplývá to z údajů poskytnutých serveru Lidovky.cz Policií České republiky. Běžně se přitom odhaduje, že skutečný počet kamionů převážejících náklad o vyšší než povolené váze je ještě větší. Má jich být až jedna třetina. Ne všechny se však podaří policistům a celníkům zachytit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nejen dálnice. Aby ušetřili za mýto prohánějí se i po 2 a 3kách které na to vůbec nejsou stavěné. Blíží se řepná kampaň tak silnice zapláčou.

2 0
možnosti

Pokuty jsou směšné, každý dopravce je schopen s nimi kalkulovat. Pomohl by zákaz jízdy a odstavení přetíženého kaminou na nejméně 48 hodin, a to i v případě zboží podléhajícího rychlé zkáze (potraviny). Ono by to dopravce naučilo respektovat hmotnostní limity. Jediná výjimka by měla být přepravovaná zvířata (ale tam ovšem nedochází k přetížení).

3 1
možnosti

Zvýšené mýto stejně nakonec zaplatí koncový zákazník, takže řešení o ničem. Kamiony budou dál přetížené a budou vesele dál ničit silnice.

5 0
možnosti

Ví se to dlouho a politici na to kašlou. Řešení je snadné a jednoduché. Váhy co se dají zabudovat přímo do silnice i dálnice jsou dávno v provozu jinde. Oni prostě nechtějí. Kdyby firmám hrozilo zabavení kamionu, je po problému raz dva. Ale kdo by pak vydělával na opravách dálnic, že?!

10 0
možnosti

Otázka je jediná. Chtějí to politici. Evidentně jde o technické řešení, ale i zákonnou úpravu. Asi nejde jednoduše udělat - máš to těžký, kamion zabavujeme a náklad si přelož na jiné dva / tři ... A bylo by vystaráno. A tak lidi jezdí po špatných cestách a platí vysoké poplatky za silnice a žijeme dál...

11 0
možnosti