Nejen dálnice. Aby ušetřili za mýto prohánějí se i po 2 a 3kách které na to vůbec nejsou stavěné. Blíží se řepná kampaň tak silnice zapláčou.
Pokuty jsou směšné, každý dopravce je schopen s nimi kalkulovat. Pomohl by zákaz jízdy a odstavení přetíženého kaminou na nejméně 48 hodin, a to i v případě zboží podléhajícího rychlé zkáze (potraviny). Ono by to dopravce naučilo respektovat hmotnostní limity. Jediná výjimka by měla být přepravovaná zvířata (ale tam ovšem nedochází k přetížení).
Zvýšené mýto stejně nakonec zaplatí koncový zákazník, takže řešení o ničem. Kamiony budou dál přetížené a budou vesele dál ničit silnice.
Ví se to dlouho a politici na to kašlou. Řešení je snadné a jednoduché. Váhy co se dají zabudovat přímo do silnice i dálnice jsou dávno v provozu jinde. Oni prostě nechtějí. Kdyby firmám hrozilo zabavení kamionu, je po problému raz dva. Ale kdo by pak vydělával na opravách dálnic, že?!
Otázka je jediná. Chtějí to politici. Evidentně jde o technické řešení, ale i zákonnou úpravu. Asi nejde jednoduše udělat - máš to těžký, kamion zabavujeme a náklad si přelož na jiné dva / tři ... A bylo by vystaráno. A tak lidi jezdí po špatných cestách a platí vysoké poplatky za silnice a žijeme dál...