Vlaky jsou přeplněné, kapacita tratí už nestačí. Dopravci volají po přidání dalších kolejí

Premium

U Srchu mohou jet vlaky rychlostí 120 km v hodině. Po zavedení zabezpečovacího systému ETCS pak bude rychlost ještě o 40 kilometrů vyšší. | foto: Martin Veselý, MAFRA

  12:00
Na českých železnicích roste jak počet cestujících, tak i průměrná ujetá vzdálenost. Problém ale je, že především v okolí největších českých měst je kapacita kolejí využita na naprosté maximum. Další spoje se na koleje již zkrátka nevejdou. Dopravci proto volají po zvýšení kapacity tratí a požadují především přidání dalších kolejí.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Správa železnic proto již připravuje, nebo dokonce i realizuje několik zásadních projektů pro rozšíření velmi vytížených úseků.

Jezdíte vlakem? Modernizace drah nemíří jen k budování VRT

Jde především o „zdvoukolejnění“ spojení Praha–Kladno, včetně nové důležité odbočky na letiště Václava Havla. V příštím roce má být také zahájena modernizace prvních úseků trati Brno–Přerov, kde v celé délce povedou také dvě koleje.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.