Pátek 10. května 2024, svátek má Blažena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Děti už se nebudou učit o základu všeho živého, buňce. Místo toho dostanou ‚hodiny počítačů‘

Po výhradách fyziků ke škrtům v rámcových vzdělávacích programech (RVP) se ozvali také odborníci z oblasti biologie. Fyzikům vadilo, že z nich zmizely Newtonovy zákony, bez kterých nelze vykládat zbytek fyziky s porozuměním, což v praxi znamená, že se děti budou učit jen nazpaměť. I v případě biologie zmizelo z osnov to esenciální – základ všeho živého, buňka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FH

Co si kdo představuje pod pojmem výuka informatiky na základní či střední škole? Znalost hardwaru, operačních systémů, programovacích jazyků, vytváření webových aplikací nebo využívání konkrétních uživatelských programů a vyhledávání relevantních informací na internetu? Nemluvím o studiu informatiky na VŠ.

0 0
možnosti
VV

Pokud se z výuky vypustí Newtonovy zákony a buňka, vypadne základ, na kterém tyto vědy stojí. Násobilku a psaní i/y také nejde začít učit až před maturitou. Plno jiných věcí určitě vypustit jde, ale neměli by o tom rozhodovat nedovzdělaní lidé. Takhle bude dál přibývat těch, kteří např. věří, že koronavirus neexistuje nebo že je Země placatá.

0 0
možnosti
AL

Já bych z matematiky vyškrtnul násobilku.

0 0
možnosti
RD

Ale na veledůležité rozpoznávání druhů vět vedlejších si sáhnout nedáme.

0 0
možnosti
JK

Je vidět, že na ministerstvu školství zaměstnáváme za naše daně opravdové odborníky. Bohužel nikoliv na vzělávání národa, ale na jeho degradaci na africkou úroveň. A myslíte, že je to na jiných úřadech v Praze lepší? Pak jse opravdu nezdolní optimisté. :)

0 0
možnosti
JK

Žák: .. a pane učiteli, co byste chtěl vědět o počítáčích ?;-D

0 0
možnosti
KP

Osnova nebo rámec, to je jedno, základním problémem je nepřiměřený nárůst počtu studujících vysokoškoláků. Nárůst není způsoben ničím jiným než snížením přijímacích a "vyhazovacích" kritérií. Pak nastává dominový účinek - snížení laťky VŠ nutně sníží laťku u SŠ a následně u ZŠ. Žáci se nemusí tolik snažit, aby dosáhli na vyšší vzdělávací stupně.

0 0
možnosti
MV

Metoda navrhování a ověřování hypotéz je opravdu to nejlepší, co člověk může používat. Ale vytknout si to jako cíl výuky na školách je problém, protože ... je to metoda, která je velmi individuální. Neboli. Určitě by pro ni měl být prostor, ale výuka by měla být především o předávání znalostí a schopností. A to - ano - nikoliv především encyklopedických, což se bohužel děje.

0 0
možnosti
ŠH

Průšvih! Kolosální! Kreativky budou vysvětlovat!

Netušil jsem, že se bude učit další mačkání tlačítek. Říká se tomu ale počítač, "odborně"!!! Ale počítač je to vevnitř, a tomu budou rozumět stejně jen dva kluci ve třídě. Ty dva chytří, co se budou učit buňky a Newtona. Asi odpoledne s otcem.

Je to jako s hodinkama, stroji rozuměl jeden a všichni si je dokázali natáhnout. Bez školení. Teď se bude tvrdit, že hodináři jsou všichni!

0 0
možnosti
PS

Čemu nerozumíte?Čím blbější lid,tím se nám lépe vládne!

0 0
možnosti