Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

7 mrtvých. Čtvrtek se stal nejtragičtějším dnem roku na českých silnicích

Na českých silnicích zemřelo v červenci při nehodách podle policejních statistik a informací ČTK zatím 68 lidí. Je to o jednoho víc, než kolik si vyžádaly havárie v červnu, který byl dosud netragičtějším měsícem roku. V porovnání s loňským prvním prázdninovým měsícem je bilance o něco příznivější, v červenci 2013 policisté evidovali 72 mrtvých na silnicích. Nejtragičtějším dnem července, ale i celého letošního roku je právě dnešek, kdy na silnicích zahynulo již sedm lidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Václav 261

1. 8. 2014 9:09
Ještě malá vzpomínka.

V roce 1976 jsem nastoupil jako TDI na okresní správu silnic. Moje první akce bylo jednání na tehdejším KNV v Praze se žádostí o rekonstrukci silnice s okresního města do Prahy, z důvodů, že je úzká a nebezpečná. Dodnes se její trasa nezměnila,  staly se tam další stovky havarií a lidé tam umírali. Rekonstrukce doposud není v plánu, přesto, že existuje řada studií jak jí udělat. Myslíte, že všichni ti havarovaní a mrtví řidiči byli jen neukáznění, nebo opilí ?

0 0
možnosti

J. Václav 261

1. 8. 2014 8:49
Odpovím všem najednou.

Chtěl jsem jen připomenout, že naše silnice jsou nebezpečné a jejich, ani ne tak stav, jako charakter, se velkou měrou podílejí na množství havarií. Samozřejmě, že nikdo do protokolu nenapíše, že havarii zavinila silnice, leda, že by v ní byla jáma. Téma je na delší diskuzi, také bych mohl zdůraznit, že je špatná kvalita autoškol, mnoho řidičů má oprávnění, ale jezdit neumí. Přesto znovu opakuji, potřebujeme komplexní přestavbu silnic a ne neustále hledat jiné důvody, proč lidé umírají. To bychom se jich nedočkali nikdy.

0 0
možnosti

J. Václav 261

1. 8. 2014 0:15
Nikdo nechce zemřít,

ani havarovat. Stav českých silnic je tristní, většina silnic má parametry na bezpečnou rychlost 70-max.90 km/hod., o silnicích III. třídy nemluvě, jejich parametry odpovídají max. rychlosti 60 km/hod. protože byly postaveny mezmála před 100 lety, některé ještě dříve. Díky povrchům a rychlým vozidlům dnes dosahujeme pohodlně rychlosti přes 100 km/hod. i na těchto starých silnicích, ale nikoliv bezpečně. Jsou úzké, rozhledové vzdálenosti jsou velmi malé a neexistuje bezpečná zóna podél vozovky, kam je možno vozidlo v kritických situacích strhnout. Bohužel všechny nehody se svádí jen na neukázněnost řidičů, na alkohol, na technický stav vozidel, ale pravda je někde jinde. nemáme bezpečné silnice, protože na nich stát šetří více jak 50 let. Komunisté to začali a stále se v tom pokračuje. A to jsme jako stát měli jednu z nejlepších silničních sítí na světě. To už je bohužel dávná minulost.

0 0
možnosti

P. Dvořák

1. 8. 2014 5:55
Re: Co myslíte tím

"bezpečná zóna podél vozovky, kam je možno vozidlo v kritických situacích strhnout."

Něco jako pás z písku a ojetých pneumatik jako při závodech na okruhu?

0 0
možnosti