V roce 1976 jsem nastoupil jako TDI na okresní správu silnic. Moje první akce bylo jednání na tehdejším KNV v Praze se žádostí o rekonstrukci silnice s okresního města do Prahy, z důvodů, že je úzká a nebezpečná. Dodnes se její trasa nezměnila, staly se tam další stovky havarií a lidé tam umírali. Rekonstrukce doposud není v plánu, přesto, že existuje řada studií jak jí udělat. Myslíte, že všichni ti havarovaní a mrtví řidiči byli jen neukáznění, nebo opilí ?
Chtěl jsem jen připomenout, že naše silnice jsou nebezpečné a jejich, ani ne tak stav, jako charakter, se velkou měrou podílejí na množství havarií. Samozřejmě, že nikdo do protokolu nenapíše, že havarii zavinila silnice, leda, že by v ní byla jáma. Téma je na delší diskuzi, také bych mohl zdůraznit, že je špatná kvalita autoškol, mnoho řidičů má oprávnění, ale jezdit neumí. Přesto znovu opakuji, potřebujeme komplexní přestavbu silnic a ne neustále hledat jiné důvody, proč lidé umírají. To bychom se jich nedočkali nikdy.
ani havarovat. Stav českých silnic je tristní, většina silnic má parametry na bezpečnou rychlost 70-max.90 km/hod., o silnicích III. třídy nemluvě, jejich parametry odpovídají max. rychlosti 60 km/hod. protože byly postaveny mezmála před 100 lety, některé ještě dříve. Díky povrchům a rychlým vozidlům dnes dosahujeme pohodlně rychlosti přes 100 km/hod. i na těchto starých silnicích, ale nikoliv bezpečně. Jsou úzké, rozhledové vzdálenosti jsou velmi malé a neexistuje bezpečná zóna podél vozovky, kam je možno vozidlo v kritických situacích strhnout. Bohužel všechny nehody se svádí jen na neukázněnost řidičů, na alkohol, na technický stav vozidel, ale pravda je někde jinde. nemáme bezpečné silnice, protože na nich stát šetří více jak 50 let. Komunisté to začali a stále se v tom pokračuje. A to jsme jako stát měli jednu z nejlepších silničních sítí na světě. To už je bohužel dávná minulost.
"bezpečná zóna podél vozovky, kam je možno vozidlo v kritických situacích strhnout."
Něco jako pás z písku a ojetých pneumatik jako při závodech na okruhu?