Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Chystá se ‚bič‘ na strojvůdce. Inspekce už prověřuje jejich nasazení, často se zmiňují dva nešvary

Po sérii deseti nehod na českých železnicích v průběhu jediného měsíce přišla reakce ze strany inspektorátu práce. Podle zjištění webu Lidovky.cz nyní provádí šetření u Českých drah (ČD). „Můžeme potvrdit, že kontroly probíhají a ČD spolupracují s kontrolními orgány,“ reagovala mluvčí státního dopravce Gabriela Novotná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Jenom hloupé řeči. Stav jim vyhovuje. Jak dopravcům tak strojvedoucím. V době kdy je systém elektronických karet hotový pro řidiče nákladních automobilů a autobusů lze rovnou aplikovat i na dráze. Pak ať si jezdí kde chcete, při dodržování pravidel.

0 0
možnosti
PS

Myslím, že hlavním nešvarem je lhaní. Lhaní odpovědných o tom, že něco nemohou. Jak nemohou ? Nemohli požádat svého ministra, aby situaci nějak řešil před tím, než došlo k nehodám ? ... a teď se to jako snaží dohnat buzerací, aby alespoň předstírali nějakou činnost ?

Slováci provozují ETCS od roku 2010. Náš ministr dopravy rozhodl o jeho zavedení v roce 2020, a to v důsledku nehod, protože je víceméně jasné, že by jim ETCS zabránil.

Přestože rozhodl jeho zavedení, neustále i zde někdo blábolí o tom, jak je to hrozně drahé a jak to nejde. Jak nejde ? Co nejde ? Nejde tu mít za stejné peníze stejnou kvalitu potravin jako v Německu a nejde tu mít zabezpečení jako v Německu, i když nám to zadotuje EU ?

0 0
možnosti
Foto

J17i95ř41í 69K60o74p32i15c

13. 8. 2020 15:42

Dobrý den všem zainteresovaným. Náhodou jsem se dostal, při brouzdání na webu, k diskusi o problému s kvalitou výkonu strojvedoucích. Mimořádné události jsou jistě nepříjemná jak pro zaměstnance, tak i pro zaměstnavatele. To určitě nikdo nechce. Ale musím se vložit do diskuse. Licence strojvedoucích a jejich registrace v každé směně není samospasitelnou ochrannou před únavou a přetížeností, a tím bezzávadném výkonu služby. Mnozí z nás se veřejně chlubí, že do služby, si chodí odpočinout, po náročné fyzické práci v soukromém sektoru. Doma, na fušce apod. Naše práce určitě není jednoduchá a nenáročná. Osobně ji vykonávám 39 let. Ovšem sami si tuto práci či profesi degradujeme na úroveň "trotlů", kdy se chováme tak, jak je mediálně známo. Žel. Odborná úroveň klesla na minium. O zanalostní úrovni předpisových norem taktéž. Podmínky a prostředí výkonu naší služby vůbec neodpovídají nárokům služby strojvedoucích. Přesto máme máslo na hlavě. Viz mimořádné události a jejich rozbor.

Ing. Jiří K

0 0
možnosti
ZL

Jo, díky za zprávu "zevnitř". Ukazuje to jediné: velký průšvih, nemluvě o jejich sérii, nevzniká jedinou chybou.

Za obecný problém mám nejen neznalost, ale i bezhlavé (švejkovské?) dodržování předpisů. Viz jedna MU v Karlových Varech z r. 2018: osobák najel do stojícího náklaďáku. Výpravčí zastavila náklaďák a za ním přehodila výhybku s tím, že tak úplně neviděla za oblouk, jestli vlak nepřečuhuje; kdyby byl problém, je tam signalistka a ta dá vědět (z protokolu: "je přece svéprávná"). Jenže signalistka se mylně domnívala, že výpravčí ví, co dělá, a nechala věci volný průběh, přestože vlak sice opustil jazyk výhybky, ale do sousední koleje přečuhoval. A do toho přijel ten osobák, co vjížděl do nádraží kolem návěsti Výstraha a nepodařilo se mu včas zastavit.

Škoda vyjádřena v penězích, nikomu se nic nestalo.

0 0
možnosti

P87e17t66r 24Č55e52c38h

13. 8. 2020 15:19

Je se čemu divit? Podle mne ne! Při tvorbě zákonů dostávají slovo všelijací lobbyisté, čehož výsledkem jsou potom odborné paskvily a to nejen v dopravě, ale obecně. Svými politickými pozměňovacími návrhy zaneřáďují odborné zákony politici (poslanci), kteří, jak známo nerozumí ničemu, ale mají velké slovo. Poslanci nejsou přímo voleni a tedy občanům za svou "práci" neodpovídají. Pokud se dobře pamatuji, dříve nemohl strojvůdce dělat každý vobejda. Strojvůdce byl "šlechtou" mezi zaměstnanci ČSD. Sem by měla inspekce napřít pozornost a zbavit se jakýchkoliv vnějších vlivů.

0 0
možnosti
ZL

Počítám, že provozní a technologické předpisy politici nedělají.

0 0
možnosti
PS

A co bič na šmejdy, kteří odkládali zavedení ETCS i přesto, že ho stejně musí zavést ? ... že by se jednalo u tunel, kdy firmy prodávaly staré zabezpečení, aby vzápětí ty samé mohly prodat ETCS ? Cena: mrtví a zranění. Ta netrápí ani pakáž z ČD, ani SŽDC a už vůbec ne dobytek vlastnící ty firmy.

0 0
možnosti
ŠH

Nic o zabezpečovacích zařízeních na železnici, ve vztahu k rychlosti, počtu vlaků, investicím nevíte.

To ETCS si představte jako šíleně drahou věc (nikoliv všude!!!), kdy byste si ráno vařil kafe ..... na řídící jednotku by se posílalo, že jste nepil, stojíte na neklouzavé podlaze, napětí v zásuvce, množství vody v konvi, nesměl byste odejít z kuchyně ani na sekundu, musel byste být on line, a každých pár sekund byste musel něco zmáčknout, totéž by se posílalo z domácností všude okolo (nejlépe půl ČR) ....... samozřejmě malinko přeháním. Zkráceno. Ale nebaví mě diskuse, kdy novinář z cukrárny zas něco plká o ETCS!

Souhlas v tom, že předpisy a zabezpečení (všude) se VŽDY pilovalo s nehodami a růstem provozu. A firmy (a politici) dost dost někdy ničily.

ETCS obecně a všude je kravina. Asi jako požadavek digitální trouby/ohniště na skautském táboře!!!

0 0
možnosti
JK

J45a11n 27K77u25d48e17r46a

13. 8. 2020 9:29

At si Ceske drahy zametou pred vlastnim prahem, najde se tam hodne spiny, kterou pak hazeji na strojvedouci

0 0
možnosti
PH

P87e45t58r 25H18a36n

13. 8. 2020 11:07

To je sice hezké, ale to projetí návěstidla neprovedly České dráhy, ale konkrétní strojvedoucí.

0 0
možnosti
FS

Článek pouze reaguje na vytíženost strojvůdců. Při posledních nehodách vlaků se však zvýraznil jiný fakt. Během posledních let ČD "ušetřily" výpravčí - zrušily jich cca 150. Proto není třeba hledět na zavádění různých el. opatření na druhořadých tratích, ale je nutné vrátit do služby " přednosty stanice " !!! Tento fakt se v desítkách článků a rozhovorů úmyslně zamlčuje !!!

0 0
možnosti
JK

Výpravčí nespadají pod ČD,ale pod SŽDC,nyní pod SŽ.:-P

0 0
možnosti
ŠH

Je to krapet složitější! Tedy spíše značně složitější.

Tím, že se bude čmuchat ve volném čase strojvůdců, se mnoho nezachrání.

Typický článek novináře, který zítra bude stejně "odborně řešit" obsah masa ve špekáčcích.

0 0
možnosti
IF

Jeden by řekl, že když má série nehod společný jmenovatel selhání lidského faktoru, tak se jedná o systémové selhání a chybu v přístupu, výchově, péči a dozoru nad práci vlakvedoucího. Ale zřejmě si to neříká bolševický podnik CD.

0 0
možnosti
JK

Vlakvedoucí u ČD neexistuje!!

0 0
možnosti
Foto

Z důvodu úspor se naložilo na strojvedoucího hodně. Dříve byl na lokomotivě strojvedoucí a pomocník, pak pomocníka nahradil na vlaku vlakvedoucí a dnes je strojvedoucí na všechno sám byť má někde na vlaku na kontrolu jízdenek průvodčího. Jenže tohle nechce nikdo vidět:-/

0 0
možnosti
PH

P66e15t65r 66H22a40n

13. 8. 2020 8:44

Ach jo. To se zas vyrojilo odborníků na dráhu. Ten "pomocník strojvedoucího" se jmenoval topič a s přechodem z parní na motorovou trakci jaksi vymizel, neb naftu nebylo nutné přikládat lopatou. Ještě chvíli sice existovala funkce mechanika, ale zanikla už před cca 50 lety. Za řízení lokomotivy odpovídá a odpovídal stále pouze strojvedoucí. Vlakvedoucí nihoho nenahradil, ten s lokomotivou nemá nic společného, jeho starostí je náklad, případně cestující (spolu s průvodčím).

0 0
možnosti