Diskuze
Fejk: Nedělejme z Troji KRNAP
Děkujeme za pochopení.
Jiří
Proč mají mít Trojané nějaké výsady oproti ostatním?
Bydlím mimo Troju v Praze, kde mi pod okny projíždějéí tisíce, desetitisíce aut. Nechci, aby mi pod okny zamořovaly životní prostředí auta lidí bydlících v Troji, zakázal bych jim průjezd zbytkem Prahy, pokud paní starostka z Troji chce zachovat klid ve své části města. Já ho chci též.Proč mají mít rojané ějaké výsady a sami budou znepříjemňovat život svými auty lidem jinde. Vytvořme kolem Troji zeď, aby Trojané nemohli zamořovat nás ostatní. VyjížDět mimo zeď by směli jen na velocipedech.
Pěšák
Re: Proč mají mít Trojané nějaké výsady oproti ostatním?
5.8. jsem šel pěšky z centra do Bohnic, protože procházka je zdravá a dobrá dvacka v kapse a zlodějským taxikářům bych nedal, ani kdybych na tom byl jako Meresjev.
Již přes celou Stromovku byl slyšet rachot bubnů. Že by se koňáci zbláznili, pořádali ohníček a plašili koně? Kdepak, v Trojském zámku pořádala opulentní žranici PRE Pražská energetika. Obchod se zdražující se elektřinou vynáší stále víc aniž je třeba hnout prstem. Rachot mě vylákal k malé zacházce, ale musel jsem pokračovat k svému cíli Bohnicím, kam patrně patřím.
Cestou jsem přemýšlel co tomu říkala zvířata v ZOO v klecích, ze kterých není úniku, co tomu říkali milí Trojané a kdy Botanická zahrada zavře brány v již dokončených plotech a uzavře nejkratší cestu nahoru, když přístup k jedné z vyhlídek na Prahu znesnadnila již před více než 20ti lety, tím že si zřídila zásobní zahradu přímo na křižovatce cest a na staré jezdecké stezce, kterou jezdíval jmožná již Boleslav do Boleslavi. Možná tato fakta zapoměla uvést režisérka Chytilová ve svém jinak pěkném filmu o Troji.Již dlouho jsem ji nepotkal.Sama bydlí kousek od staré kovárny, stáje v Troji byly od nepaměti, protože poslové ne vždy mohli Vltavu přebrodit a stezka jí vede pod okny. Ta má dvě větve, ale zejména příchozi užívali tu dnes vydlážděnou a nenechali si ujít pohled na panorama mesta, které se před příchzím otevře zcela znenadání. Ještě v dobách stavby Ústavu pro choromyslné byla hojně využívána, o čemž svědčí i dvě betonové lavičky umožňující odpočinek při stoupání vzhůru. Možná by se film o Troji dal doplnit na triptich s jedním více historizujícím dílem, třeba s komentáři historiků u kazající i širší souvislosti na Hrad, Stromovku ,Ostrov, přívoz, Brody ,hatě, strážní stanoviště nad údolím Vltavy
Až zdraží DP jízdné asi přistoupím na další prodloužení trasy. Bývaly doby, kdy pěší cesta např. do Roosvelky byla rychlejší než MHD.Úpravy Botanické zahrady však neberou právo,úspornosti pěší cesty i její právo na vyhlídku, žádný ohled.
Honza
A co takhle mýto.
Mýto za průjezd Trojou by mohlo činit tak 240Kč za člověka, co to je 8,-Eu, ne? Možná by pak paní starostka podpořila i výstavbu dálničního přivaděče po mostě nad areálem Trojského zámečku.
Kde jsou nejméně dva mosty přes Vltavu pro místní komunikaci v oblasti Troja-Holešovice-Bohnice-Roztoky a kdy se konečně začne s okruhem na severní straně Prahy? Proč se zblblí radní na magistrátu zabývají nesmyslem s Olympiádou a proč staví přednostně golfová hřistě v Libni a Karlíně? Proč končí metro v Letňanech mezi poli?
Stupidní řešení dopravy v oblasti Holešovice-Troja je neuvěřitelnou pitomostí, která se táhne od dob, kdy Rusáci za komoušů chtěli celou Stromovku pro svou velkoruskou exteritoriální expanzi v Praze. Řeka je přirozenou cestou, normální komunikace městského typu měla již několik desetiletí lemovat oba břehy Vltavy. Krkolomná řešení-neřešení jen situaci zhoršují. Tunelová varianta s podjezdem Vltavy nakonec skončí tak, že kdo bude chtít na severovýchod od Prahy, bude muset přes Břevnov. Nebo možná rovnou až na Smíchov, ještě lépe od Zlíchovského lihovaru. Nejpíš však někdo vymyslí, že tunýlek by mohl být prodloužen až na Zbraslav. V tomhle blbém absurdistánu, zvaném země Čéeská, není nic nemožné.
Dosud důvěrné
Re: A co takhle mýto.
Tunýlek z Chuchle do Bubenče, bude současně pro případ povodně snižovat hladinu Vltavy v Praze.
Klondajk
Spěchání v koloně aut...
Naposled jsem jel autem do ZOO před osmi lety. Poskakoval jsem v koloně od Mostu barikádníků 20 minut, 10 minut parkoval a zpátky skoro to samé. Pak jsem se do ZOO dvakrát svezl autobusem 112 a od té doby tam radši chodíme pěšky. Pokud jedu tramvají, vystoupím na Povltavské, vrátím se podle kolejí po pěšině k řece a jdu po břehu, kolem vodáckého kanálu (dobrá restaurace), k mostu z ostrova a přes zámecký park.
Pokud jedu na metro Nádraží Holešovice (je tam i odstavné parkoviště), pak projdu podjezdem k Vltavě a pak podle vody k ostrovu a přes něj.
Ostatně, u metra na nábřeží bylo přístaviště, kde stavěly lodě do ZOO a dalo se popojet ten kousek na Trojský ostrov. Ne že by to bylo zkrácení, ale jen ten fakt "jedeme parníčkem" odtáhl dost rodin s dětmi od narvaných autobusů 112, jezdícím taky od metra. Námět na kyvadlovou lodní přepravu od metra kdysi padl, pak povodně spláchly přístaviště, takže dnes to jde lodí jen z centra.
Nebylo by to žádné zkrácení, z metra k vodě je to cca 400 metrů a od přístavu na ostrově k bráně ZOO skoro kilometr, ať podél řeky ke spodnímu vchodu nebo přes zámecký park k hornímu, ale určitě je to cesta klidnější a zejména pro děti vděčná.
pamětník
Re: Spěchání v koloně aut...
Bolševik kdysi uvažoval o Pionýrské železnici přes Stromovku, tedy o jakési atrakci přitažlivé pro děti.
IDOL
ASI BY TO MĚL ŘEŠIT KOMPROMIS .........
..... AUTA I MHD, PRINCIPIÁLNĚC JAKO DOSUD ....
PS ....... S POTŘEBNÝMI ÚPRAVAMI A MODERNIZACÍ
student
divné
proč na lince 112 není poloviční interval a všechny busy kloubové ? co je pro propustnost komunikace lepší, 100 lidí v jednom buse, nebo 100 lidí v 70 autech ?
co je s projektovanou TT ? kapacitní nízkopodlažní tramvaje přímo k zoo, snadná dostupnost z obou břehů Vltavy, návaznost na všechny linky metra ...
Starostka MČ Troja
Re: Zvyšte invalidní důchody!
Snižte invalidní důchody!
Jana
Reálná kalkulace auto/MHD
Proč lidé jezdí do pražké zoo autem? Protože dostat se tam MHD je dost otřesný zážitek, konzerva sardinek je proti tomu hadr. A dostat se tam s kočárkem? Ideální by bylo metro, ale když se v polovině 90.let o něm rozhodovalo, měla zoo návštěvnost pod 500 tisíc ročně, takže nebylo považováno za dost významné.
Asi polovina návštěvníků zoo je mimopražských, kteří se do Prahy dostanou autem. Můžou ho sice odstavit na okraji, ale proč by to dělali? Ukázkový případ - rodina s 2 dospělými se školním dítětem a batoletem v kočárku přijíždí po dálnici směrem od Brna.
Varianta A - zaparkují na Chodově a pojedou MHD: parkovné 10kč/den + lístky MHD 100Kč = 110Kč, na Chodově jsou 8:30, na metru 8:45, v Holešovicích 9:10, autobus odjíždí 9:20, 9:40 stojí před branou Zoo.
Varianta B - dojedou autem až k zoo, parkovné 50Kč/den + benzín 28kmx30Kč/lx7lspotřeba tj 59 Kč = 109 Kč, na Chodově jsou 8:30, u zoo zaparkují 8:50 a 8:55 stojí u brány zoo. Výsledek - ztratí asi 45 minut času na jedné cestě, a to mají ještě štěstí, že Chodov je na "C" takže nemusí přesedat. O různých bezdomovcích, špinavých sedačkách nebo krutému boji o místo na stání v "112" ani nemluvě.
Pisatel
Re: Reálná kalkulace auto/MHD
Přesné...děkuji za vyčerpávající popis situace. P.S. Ještě že starosta z Chodova zatím nezakázal parkování na Chodově.....a zastupitelé obcí přilehlých k dálnici jízdu po ní...to by rodina musela z Brna pěšky. Díky podobným starostkám jako je ta z Troje se jistě brzo dočkáme.....
Alex
To je nápad! Parkoviště na hradním nádvoří!!
že to ještě nikoho nenapadlo - tam se přece pár auťáků a autobusů vejde. A přijet autem až ke svatovítskýmu chrámu, to by jistě leckdo uvítal.
Pisatel
Re: To je nápad! Parkoviště na hradním nádvoří!!
.Parkoviště na Hradě, proč ne?......prezident a jeho suita chodí snad do práce na Hrad pěšky? Co může pán, nemůže kmán?