Úterý 21. května 2024, svátek má Monika
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus vetoval přísnější zákon o lyžařských vlecích

Novelu zákona, která měla zpřísnit podmínky pro provoz lyžařských vleků, vetoval prezident Václav Klaus. Zákon podle něj nepřiměřeně reguluje činnost člověka v oblasti, kterou by stát nemusel upravovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MK

6. 4. 2006 14:54
Hloupý president
Není nad to mít hloupého prezidenta, aspoň je o čem psát.Tento prezident by udělal sjezdovky a vleky i v národních parcích a když jsou vědci proti, tak se strašně diví.Technický stav vleků ho nezajímá, občas se někdo zabije, to také partří k neviditelné ruce trhu,že pane inženýre Klausi? 
0 0
možnosti

lyzar

6. 4. 2006 13:44
soudr. Klaus by si mel nabit poradne drstku
a pak jej odvezt navzdy na Kubu
Jinak ten pazgrivec pokoj neda
0 0
možnosti

qq

6. 4. 2006 12:37
no bodejď
každý lyžař podepíše reverz a může si udělat lanovku každý na šňúře od prádla.. hlavně, že to bude sypat....."přeci nebudem někovo vodit za ručičku.. ".. lyžařů je u nás i tak dost,
0 0
možnosti

Shob

6. 4. 2006 11:25
absolutni souhlas
Jako vasnivy lyzar a snowboardista jednoznacne s Klausem souhlasim
0 0
možnosti

Uf

6. 4. 2006 12:26
Re: absolutni souhlas
Už jsi s ním někdy v něčem nesouhlasil ?
0 0
možnosti

Eda

6. 4. 2006 9:18
zákony
Každý zákon musí být jednoduchý, srozumitelný a přesný, vymahatelný a nesmí být jen klacek na občana. Přináší tedy řád, reguluje vztahy . Tedy musí být instituce, která kontroluje jeho provádění a instituci, která rozhoduje o jeho nedodržování. Samozřejmě přináší byrokracii.
Něco jiného je hadrový vlek, kotvový a lanovky kabinové, sedačkové, veřejné i soukromé. Ale každé toto zařízení podle své úrovně musí mít v zájmu provozovatele pravidelné revize. Jestli to musí určovat specielní zákon, nebo nařízení o provozu může být součástí jiného zákona, nevím. Vím jen, že jsou kaskadéři, kteří jsou schopni nechat jezdit malé děti na vleku a sedět v kiosku. Je to o odpovědnosti za případné úrazy a škody, kdo nese náklady důsledku opominutí, zanedbání... Každopádně musí být revizní technici někým školeni...
Myslím si, že stát a tedy jakési určení odpovědnosti (zákon ?) by mělo být.
0 0
možnosti

kuba

6. 4. 2006 8:44
Pouze další zbytečný rychlozákon do počtu
Myslím, že není vůbec podstatné aby provozování vleků byla vázaná živnost. Zrovna jako není důležité, aby provozovatel měl ve škole známkový průměr maximálně 2,35 nebo aby měřil alespoň 160 cm. Podstatné je to, aby vleky byly maximálně bezpečné a aby jejich provozovatelé za bezpečnost přímo ručili. Čili aby veškeré případné škody na zdraví a majetku, které jsou způsobeny špatným stavem vleku šly plně k jejich tíži.
0 0
možnosti

Vendulka

6. 4. 2006 10:22
Re: Pouze další zbytečný rychlozákon do počtu
Odpovědnost podikatele vůči občanům by dopadla jako u dovozu odpadu. Firma zanikne v bankrotu, stát (ten zlý stát) uhradí škody za likvidaci odpadu a nově vzhiklé sro doveze nový odpad. Někdo tomu říká tržní hospodářství.
druhý přklad: tržně se chovali Američané v New Orleans po Katrině. Naše ztráty při povodních se podařilo minimalizovat dobrovolnou a neplacenou prací obětavců. Kde byli v tu dobu přednašeči tržního hosp. včetně Klause???
Třetí příklad: Otrocká práce cizinců v našich továrnách. Kde jsou jejich lidská práva oproti tržně se chovajícím podnikatelům? Je rok 2006, kdo nás to přesvědčuje, že trh si pomůže sám?
Co se týká lyžování, je asi rozdíl mezi lanovkou a vlekem.  Neumím si představit, že by např. lanovky spravoval kdokoliv. Tržní by bylo také zrušit silniční zákon. Komu se to nelíbí, může chodip pěšky.
0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

6. 4. 2006 8:29
Působí to někdy už komicky
Stát je hrozný, protože chce do všeho mluvit, ale pan prezident je úžasný, když  vetuje spoustu zákonů. Od partnerství po vleky. Opravdu si nevzpomínáte jak vyváděl, když si něco takového dovolil p. Havel? A vyvlastnění minoritních akcionářů? No, stát přece nemůže bránit vítězi, když si chce vzít všechno.
0 0
možnosti

krok

6. 4. 2006 7:54
Regulovat
Regulovat, regulovat, REGULOVAT !
0 0
možnosti

Milos

6. 4. 2006 7:39
Panove, panove, panove ...
Ja myslel ze diskuse ma byt konstruktivni a ona se tu jen haze bahnem ode zdi ke zdi ... nasel jsem tu jen malo prispevku, ktere by si neodpustili politicky podtext a to je smutne. Pokud se mam vyjadrit k lanovkam (lanovym draham) urcite by mely byt provozovany bezpecne a spolehlive. To si myslim ze nejde bez toho aby byly pravidelne kontrolovany a obsluha radne vyskolena. Nevim zda se neco z toho dnes deje. Pokud majiteli zalezi na tom aby se lyzari citili bezpecne a bude chtit klidne spat, tak tyto kontroly bude delat aniz by mu to nekdo narizoval. A pokud to bude verejne narizeno bude to jen zdroj a prilezitost k uplaceni a ziskani potrebneho papiru s kulatym razitkem jakymkoliv ale nejjednodussim zpusobem ... Doplati na to v kazem pripade lyzari a ze to pomuze bezpecnosti je velice nepravdepodobne. Souhlasim tedy s panem prezidentem, ale nejaka vyhlaska o provozu lanovych drah by urcite byt mela ... duveruj ale proveruj. Ciao
0 0
možnosti

FreeTrader

6. 4. 2006 5:24
Ku prospěchu lyžařů
Jsem rád za tento dobrý skutek. Není potřeba aby stát kontroloval činnosti, po kterých mu nic není (což jsou téměř všechny). Je evidentní, že jedinou skupinou, která by si tuto novelu mohla přát, by byla tvořena, nepočítáme-li nejaké státní úředníky, současnými silnými provozovately  vleků. Zaručila by jim, že už se nemůsí tolik bát konkurence. A kdo by na to doplatil? Evidentne lyžaři. Takže díky za tento rozumný krok.
0 0
možnosti

Cervinka.

6. 4. 2006 6:04
Re: Ku prospěchu lyžařů
Tak pane ja vam to vysvetlim po lopate.
Neexistuje jina organisace nez stat, ktera by chranila obcany pred nezodpovednymi podvodnikateli.
Proc ?
Protoze v pripade nehod - obeti musi byt leceny zdarma Verejnym Zdravotnictvim.
V jinych statech existuje zakon, ze kazdy podnik musi vezt ve sve cinnosti "Hazard Analysis",  neboli rozbor rizika.
Na priklad prilis hladka podlaha, rychle projizdejici vozidla v uzavrenych prostorach,  nechranene nadoby s kyselinami, chemicke sklady - a podobne.
Kazde riziko musi byt reseno ! 
Pri prokazanem slendrianstvi v podniku, kdy vsechna nebezpecna mista nebyla zminena -   je reditel pri nehode osobne zodpovedny, a muze byt OSOBNE pokutovan az treba do milionu korun.
Osobne znamena - ZADNA POJISTOVNA, ZADNA PODNIKOVA KASA  to za nej platit nesmi.
Cili ten ktery popira trestni zodpovednost v doprave nebo jinem podobnem podnikani - toho opravdu mezi usima moc nema !
0 0
možnosti