Diskuze
Kryštof: Téměř 100 tisíc zkontrolovaných aut
Děkujeme za pochopení.
mm
...zkontrolovali...100.000...zjistili přes 19.000 ...
... jinými slovy 'bezdůvodně omezovali téměř 81.000 osob, jejich jediným proviněním bylo, že se vyskytly v dosahu kontrloy'
k
Skvely preklep
ono staci akce ktera mela cosi ukazat a hovori o 30 cervenci.....dobrý preklep, pani redaktori!!
SZR
aktuálně
Mám pro vás něco aktuálního
http://www.rfilmy.info/?content=silnic" target="_blank" rel="nofollow">http://www.rfilmy.info?content=silnic
Tomáš Franke, Strana zdravého rozumu
CTOKOKOTOB
Re: aktuálně
už 3 podpisy
Můj tam přibude, až bude uzákoněno právo běhat ožralý se vzduchovkou po sídlišti a střílet po panelácích, přičemž dokud někoho nezraním, půjde maximálně o přestupek a nikdo nebude mít právo mi sebrat vzduchovku ani zbrojní pas.
doctorlecter
Zkuste si přečíst dva roky starý článek !
Metro, 04. 02. 2004 (přečteno 734x)
Trochu dopravní statistiky
Miroslav Ševčík
V posledních měsících probíhá mnohdy až velmi vášnivá diskuse o nutnosti vrátit dopravní policii pravomoc odebírat řidičské průkazy na místě zjištění závažných přestupků. Jedním z důvodů, o který se opírá argumentace ve prospěch tohoto opatření, je údajný enormní nárůst počtu nehod a zvláště pak počet zraněných a mrtvých, což bývá připisováno dle některých policejních představitelů rostoucí agresivitě řidičů. Každý zmařený život či zraněná osoba je bezesporu tragickou událostí.
Statistické údaje při komplexním zkoumání však spíše svědčí o tom, že z dlouhodobého hlediska jezdí řidiči na českých komunikacích relativně lépe a bezpečněji. Zdůrazňuji tady slovo relativně. Počet nehod sice v roce 2003 nepatrně stoupl oproti roku 2002, ale i tak se pohybuje na průměru posledních 10 let. V loňském roce na našich silnicích zahynulo hrozivých 1319 osob, ale přesto je tento počet čtvrtým nejnižším za posledních deset let. Počet těžce zraněných dosáhl 5253 osob, což je vůbec nejméně za novodobé existence ČR. Lehce bylo zraněno přes 30 000 osob, což představuje dlouhodobý průměr. Tato čísla je zapotřebí z důvodu srovnatelnosti porovnávat ještě s dalšími údaji. Za deset let vzrostl počet zaregistrovaných osobních automobilů o téměř 700 tisíc, což je nárůst o 23,5 procenta. Počet nákladních automobilů se zvýšil o 150 tisíc, což představuje nárůst o 52,5 procenta. Zvýšil se i počet vydaných řidičských průkazů. Kdybychom porovnávali počet usmrcených v roce 1994 a 2003, tak i přes nárůst počtu zaregistrovaných automobilů došlo k poklesu počtu mrtvých téměř o 11 procent a u počtu těžce zraněných o téměř 16 procent.
Při zkoumání těchto statistických údajů je malým zázrakem, že i přes enormní růst zatížení našich komunikací nejsou následky dopravních nehod ještě tragičtější. Za zamyšlení stojí spíše fakt, že nedochází k razantnímu zvyšování počtu kilometrů dálnic. Je to vinou nejenom nedostatku financ