Neděle 9. srpna 2020svátek má Roman 16 °C skoro jasno Předplatné LN
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Ježek 21.7.2020 13:21

To jsou tady teda hlášky :-D od lidí, co ani neznají rozdíl mezi ČD a SŽDC. Ale hlavně něco moudrého prohodit, to se počítá ;-)

P. Skřivan 17.7.2020 13:30

Nejlepší manuál je, požadovat ukončení vedení ČD, SŽDC a drážního úřadu, což jsou původci nehod. Ti mají mizerné zabezpečení a lžou, že je na evropské úrovni. Není. Na evropské úrovni je jízda více než dvakrát rychlejší a zabezpečení ETCS, které máme povinnost zavést a které jsme v zájmu více zraněných a mrtvých na železnici raději odložili. Tedy my ne, ale politici a železničáři. Slováci ho mají od roku 2010, tedy už deset let soudruzi. ETCS by všem třem posledním nehodám zabránilo, a to ještě na něj dostanou dotaci, takže blábolení o cenách jsou tak akorát výmysly, nemluvě o tom, že ETCS umožňuje vyšší hustotu a rychlosti, takže vyšší výdělek na stejné trati,.

V. Zadák 17.7.2020 13:39

V Kotlince je 225 km tratí se systémem ETCS. Z cvičných důvodů si je najděte ať neblábolíte nesmysly. Slováci končí s ETCS v Čadci. Spočítejte si kolik je to km.

Povinnost zavést je od roku 2025. Nelze lusknout prsty a vše je hotovo.

P. Skřivan 17.7.2020 13:50

Pane Zadáku: my máme kolik km ETCS ? 0 ? Takže i kdyby Slováci měli ETCS 1km, tak jsou pořád menší lemplové než my, resp Vy. Jasné ?

Jasně: lusknout prsty nelze, když jste nejméně deset let proflákali. Proto bych vás (železničáře), také nakopal, protože o co byste měli dbát ? Zejména o to, abyste jezdili bezpečně, což jste předvedli úplně dokonale a abyste jezdili včas, což nejezdíte, když pomalu každý vlak má zpoždění nejméně 5 min a 40 min není až tak velká vzácnost. Takže kde berete tu drzost mít nějaké protesty.

Š. Hašek 17.7.2020 12:06

Požaduji tímto po drahách, aby k jízdence dávali (zdarma) manuál, že je dobré si po WC umýt ruce. I další informace. Zdá se mi, že vlakem jezdí jen samí pětiletí bez dozoru.

Možná by bylo dobré zavést pro každého cestujícího osobního asistenta. I na lokálkách zavést velkoplošné obrazovky. Jak v polích na zastávce, tak u sedadel. Všude.

Zkráceno.

Proč se mi zdají těmi nejhloupějšími ve vlaku ti, kteří furt čučejí na displej? A z okna ani vteřinu. Hodinky nesledují a nepoznají nic v reálu. A hlásí rodinné centrále, že sedí u okna a jedou/minutku stojí někde na mezi. Ach jo.

J. Nový 17.7.2020 11:26

"Bezpečnostní experti ale doporučují sedět zády ke směru jízdy, protože tělo pak nemůže být při prudkém zabrždění nebo srážce odhozeno vpřed.

.

Takže kdy budou ve vlacích zavedeny bezpečnostní pásy?

S tím trakčním vedením je to sice pravda, ale ono se může stát, že požár ve vlaku neuvidíte, ale budou se uvolňovat jedovaté zplodiny, které vás nenápadně otráví.

A ještě k té bezpečnosti. Předpokládám, že ve většině případů se v krizových případech použije nějaká rychlobrzda. A pokud ano, neměly by být vagony vybaveny nějaký zařízením (akustickým a optickým), aby se lidé měli několik sekund na to se připravit na náraz?

S. Voruda 17.7.2020 11:57

vagony jsou vybaveny akustickým zařízením...dámy a pánové....vítáme vás ve vlaku ČD....atd. pořád do zblbnutí a nejde to ani ztlumit nebo vypnout.Na nádraží než se dostanou k tomu hlavnímu co se má sdělit lidem je tam frází a keců okolo...že jim to není trapný.[>-]

Š. Hašek 17.7.2020 12:13

Souhlas!!!

Hlášení jsou pro mimořádnosti! Vypnout to nejde právě z důvodu hlášení při sakra nebezpečné situaci. "Hezký" je souběh displeje, kde je všechno, a do toho furt to meldování, že jako jsme vítáni ...... a že vlak již zastavil v osmdesátisedmi stanicích.

Mám zkušenost, že čím větší radiopojítko cestovatel má, tím blbějc vystoupí a zakopne na peroně. Cestuji hodně, daleko, blízko, furt. Vlakem.

A snad nejhorší jsou právě ti telefonisti, ti by snad poučovali i fíru a výpravčího!!!

H. Bulda 17.7.2020 10:57

Neměl jsem nikdy potřebu létat ledadlem a nemám už dnes potřebu jezdit vlakem. Před barákem mi stojí 3 auta připravená mě kamkoli dopravit. A mít věci pod kontrolou.

P. Nemec 17.7.2020 11:28

stát hodiny v kolonách nepovažuji za situaci, kdy mám věci pod kontrolou

P. Selinger 17.7.2020 9:56

Vlaky jsou třetí nejezpečnější dopravní prostředek ( po výtahu a letadlu ).

J. Kadeřábek 17.7.2020 11:03

Tento postulát ovšem neplatí v Indii a u ČD.;-D

J. Nový 17.7.2020 11:22

Žiji možná v omylu, ale vždy byly za nejbezpečnější udávány lanovky.

S. Voruda 17.7.2020 11:59

jo do té doby,než se o ně začalo zajímat americké letectvo...;-D

J. Nový 17.7.2020 12:36

Myslíte tu lanovku v Itálii? :-)

J. Koutský 17.7.2020 9:34

Nebylo by lépe sem dát rady,co dělat při autonehodě ? Určitě je využije citelně více lidí. 8-o

M. Hoblík 17.7.2020 9:14

Tento týden je poznamenán tolika nehodami na železnici, že je na čase přemýšlet o tom, zda vlaky nezakázat. Stejně nepatří Agrofertu, tak by to ani moc nevadilo!

J. Koutský 17.7.2020 9:35

Víte to určitě?;-D

P. Balcar 18.7.2020 9:00

Nepatří, ale ČD zadává Mafře reklamu.

S. Tomáš 17.7.2020 7:46

Pokud nebude veškerou dopravu řídit a provozovat jeden vlastník, budou nehody přibývat. To věděl v 19. století už císař pán, když železniční dopravu zestátnil.

J. Koutský 17.7.2020 9:39

A co třeba Košicko-Bohumínská dráha ? A spousta jiných ? Císař asi byl sklerotický,že?;-D

J. Kadeřábek 17.7.2020 11:14

Jeden vlastník, tedy stát tu řídí SŽDC, které je zodpovědné za bezpečnostní systémy. Dopravci si použití jej zaplatí. To, že tu máme na lokálních tratích zabezpečení jak v 19. stol. za císaře pána je jen odpovědností všech vlád včetně 7 let vlády bude líp. Něco jako odjezdové návěstidlo (nedej bože výpravčího) by jste v Perninku, kde se pravidelně křižují vlaky, hledali zbytečně. A i nejlépe zabezpečená trať (dle slov Havlíčka) v Českém Brodě na koridoru nemá celoevropsky zavedený systém ECTS a ještě dlouho mít nebude, když každá souprava musí mít vybavení za 10 mil. kč. Leda, že by si zase bilion půjčili. Jo jak říkal Babiš, jsme chytrý národ, ale řídí nás neumětelové (nyní už 7 let).:-P

P. Nemec 17.7.2020 11:41

tak hlavně si plivnout

P. Skřivan 17.7.2020 13:22

Na ETCS jsou dotace EU, tak bych ty ceny bral s velkou rezervou. Spíš bych řekl, že se s těmi cenami operuje jako s důvodem, proč to neudělat, a proč stále za velké peníze udržovat staré technologie, na čemž se pochopitelně živí řada firem. Pochopitelně: česká firma prodá starou technologii a vzápětí ETCS, čili prodá dvakrát. Přitom Slováci mají ETCS v provozu od roku 2010.

F. Doušek 17.7.2020 7:08

Tohle teď bude viset na každém nádraží?

P. Skřivan 17.7.2020 6:43

Myslím, že nejbezpečnější je, dát řediteli ČD na budku a on třeba splní příkaz ministra rychleji, tzn. zavede ETCS. Tím by se ty tři nehody jednoduše nestaly.

Alternativa, ovšem poměrně nereálná je, že většina národa ovcí by s ČD přestala jezdit, čímž by možná i ČD začaly uvažovat o tom, že se má jezdit včas alespoň občas a že bezpečnost cestujících je třeba i důležitější než reklama v novinách Bureše.

V. Zadák 17.7.2020 8:23

Vaše představy jsou velmi romantické.

ETCS musí zavádět spíše Správa železnic. Samotná elektronika za 10 mega na každém hnacím vozidle není k ničemu.

Zvídavá otázka: Jak ředitel ČD zavede ETCS u alternativních dopravců?

J. Kadeřábek 17.7.2020 11:18

Zvídavá otázka. Jak ETCS zavede ředitel jednoho z dopravců (ČD) u státní SŽDC? Bez zavedení na dopravní cestě je 10 mio zařízení na lokomotivě pouze ku lejnu.

V. Zadák 17.7.2020 11:33

Vždyť to píšu. Zeptejte se P.Skřivana.

J. Nový 17.7.2020 11:29

Třeba za pomoci schváleného zákona, či novely?

Nebo jak dokázal ministr zdravotnictví, aby se v soukromých hospodách přestalo kouřit? :-)


Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...