Sobota 11. května 2024, svátek má Svatava
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Metrem i do Krče

Prodloužit trasu A na Petřiny a postavit první úsek nové trasy D z Pankráce na Nové Dvory. To vše chce město stihnout do roku 2014.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kuk

30. 8. 2007 20:47
DOTAZ

Existuje nějaká konkrétní představa, kde bude v Praze umístěno nádraží pro evropský superexpres a jakou trasou bude projíždět Prahou?

0 0
možnosti

Občan

31. 8. 2007 8:59
Re: DOTAZ

budou to stávající nádraží - holešovice, hlavák ...

0 0
možnosti

Občan

30. 8. 2007 14:16
proč neexistuje kapacitní

rychlé a ihned proveditelné autobusové  spojení MHD Dejvická- Letiště ?

1)protože by taxikáři přišli o kšeft

2)protože by stavební lobby, úředníci a spekulanti na drážní pozemky přišli o kšeft

0 0
možnosti

Občan

29. 8. 2007 18:01
Praha 4 a 10 prohrála ...

metro povede na letiště, dědinu a bílou horu, kde bude mnohem méně vytížené než na velkých sídlištích Prahy-4,12 a 10

původně bylo v územním plánu prodloužení trasy A přes zahraďák do hostivaře a trasa D, v té době se o metru na letiště, tím více v té příšerné chalupoidní trase vůbec neuvažovalo

pak nastoupila boehmovská klika z Prahy 6, a metro tak povede mezi 5 vilek na stanici bílá hora, a touto oklikou na letiště (kam mohla vést mnohem levnější a rychlejší rychlodráha)

statisíce dojíždějících z jihu Prahy a z pražských sídlišť se tak nadále budou tlačit v autobusech (modřany, písnice, komořany, lhotka, libuš, krč, zahradní město, hostivař ... ale i řepy) zatímco metro povede do polí na dlouhé míli a k několika paneláčkům dědiny, jakož i na letiště s frekvencí 1500-2500 lidí za hodinu, což spolehlivě pobere autobus ;-€

0 0
možnosti

xy

30. 8. 2007 1:59
Re: Praha 4 a 10 prohrála ...

Je vidět, že jste v Praze 6 v životě nebyl a nikdy jste nejel zavazadly přecpanou stodevatenáctkou. Srdečně Vás zvu. Nejlepší to je, když je tak 35st. C. Nelze to mít za zlé turistům z letiště, že nevyužívají dražší letištní autobus či superdrahé (předražené) taxíky, ale pro ty, kteří jsou nuceni autobus používat k cestě z bydliště do práce a zpět, způsobují příšerné utrpení. Jestliže Praha a celá republika profituje z toho, že prostřednictvím letiště se rozvíjí ekonomika, je logické, že v prvé řadě by se měly kompenzovat negativní vlivy s tím spojené hlavně tam, kde to lidi odnášejí nejhůře - a to je na Praze 6 a její dopravě.

Co to melete o levné a rychlé rychlodráze???? To je lež jako věž. Ta by nebyla ani rychlá, ani levná. A hlavně pro nikoho využitelná. Pro kladeňáky ne, ti jezdí autobusy, protože to mají 100x výhodnější a pro městskou dopravu Prahy 6 - úsměvné - to už vůbec ne... Nehledě na to, že pro dopravu ve velkém městě je podstatné, aby dopravní prostředek byl spíše o menší kapacitě a jezdil častěji než velký a řidčeji. Právě vlak je úplně nanic - velká kapacita jednou za půl hodiny - NEZÁJEM!!!!!   

0 0
možnosti

IDOL

29. 8. 2007 17:25
TAK DO KRČE, NEBO NA PETŘINY A MOTOL?

PS ...... ZNÁ PISATEL ČLÁNKU ASPOŇ MAPU PRAHY?

0 0
možnosti

kuk

29. 8. 2007 16:49
Neopomenout širší souvislosti

Praha se potřebuje zbavit přízraku Olympiády.

Praha by měla mít vyřešeno místo pro nádráží evropských superexpresů - nemohou kličkovat centrem. Nová přistávací dráha by se měla budovat v Brně a být s Ruzyní propojena Pendolínem. Brno snad uživí dvě nádraží. Obslužná zařízení pro vypravování vlaků by měla být mimo centrum. Viz např. Waršava. Propojení letišť s centrem a nádražím vhodnou rychlodrahou je samozřejmostí. Případnou linii metra lze chápat opět jen jako nouzové zdvojení.

Praha potřebuje vybudovat nějakou novou osu míjející centrum města, tak aby pražané nemuseli vždy přes centrum zakopávat o průvody cizinců. Třeba trasa Severní město, Bohnice,Dejvice a jít na okruh, Veleslavín,Řepy,Stodůlky, Slivenec, Chuchle. Tuto trasu vybavit tak, aby se obyvatel mohl vyhnout nutnosti jezdit do centra, příčemž z Dejvic to jsou jen 4 stanice.

Zamýšlená trasa D vychází z nezbytnosti zdvojit stávající trasu C v nejhustěji obydlené části města, protože při jejím výpadku jí není možno plně nahradit povrchovou dopravou. Takovému kolapsu je nutné předejít a odlehčit dopravě na magistrále, která je kalamitní

0 0
možnosti

xy

30. 8. 2007 1:40
Re: Neopomenout širší souvislosti

Bavíme se o MHD nebo o spojení letiště s centrem? V civilizovaných zemích mívá propojení velkých dopravních uzlů přednost. Je totiž pro celou ČR, na rozdíl od paneláků na Praze 4 a 10, které už (!) metro mají.

Je nesmysl, aby dopravu do mnohem významnějšího města, jakým Praha bezesporu je, zajišťovalo Brno. Nikdy!! 

0 0
možnosti

Lister

29. 8. 2007 10:38
To bude zase tunel :)

0 0
možnosti

Lukas

29. 8. 2007 9:59
Metro

Nee? do roku 2014? tak to snad staveli i komunisti rychleji. Jen nezapomente petkrat zdnounasobit cenu jizdneho.

je mi z Vas do breku

0 0
možnosti

BigMac

29. 8. 2007 11:15
Re: Metro

Jestli dáváte přednost socialismu, odstěhujte se na Kubu. Nebojte, nikdo Vás v nepřítomnosti neodsoudí a klidně se můžete i vrátit...

0 0
možnosti

Eva

29. 8. 2007 9:53
Jak je možné, že má Krč přednost před spojením na letiště??

Spojení (krátké), t.j. bez nesmyslných zajížděk metra na Petřiny, Motol, Bílou Horu (děsné) má vysoký strategický význam nejen pro Prahu, ale pro celou republiku, která ruzyňské letiště používá. Mějme ohled na "nepražany", cestují obyčejně několik hodin ještě předtím, než do Prahy přijedou - a pak se před odletem mají trmácet klikatými trasami na letiště????? Už jsem se dívala do kalendáře, jestli snad není 1. dubna. Jako aprílový žert by taková trasa na letiště mohla snad projít, pro praktický život je to vraždění času milionů cestujících na letiště a z letiště.

0 0
možnosti

kuk

29. 8. 2007 11:21
Re: Žádné metro na letiště

Šlechta létající letadlem stejně nepojede na letiště metrem. Je třeba nasadit na kerosin pořádnou spotřební daň a 3x zdražit letenky, aby ti hloupí měšťáci utráceli za dovolenou doma, třeba v Poličce nebo v Českém Ráji. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by ze světa přivezl nějakou rozumnou zkušenost a tady ji realizoval. Hamburger, pizzu, kebab vynechávám. Už nás ten mindrák s tím, že se údajně nemohlo cestovat stál asi třičtvrtě bilionu, které se mohl proinvestovat doma, občas nějakou tu rakovinu kůže a pár blbců, kteří se musí jet zabít do ciziny, nebo si tam uhnat na slunci infarkt.

Pro nepražany by měl význam přímý vlak křižující metro a vlakové a autobusové nádraží.

0 0
možnosti

War

29. 8. 2007 9:02
Metro

Jsem z Ostravy a studuju v Brně ale v tomhle Prahu podporuju a trochu i zavidim... v Ostravě mame krtku spoustu ale žadny neni pro civilisty .o(

0 0
možnosti

Robert

29. 8. 2007 8:51
Jen tak

Po Motole zastaví soupravy ještě ve stanicích Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle a http://ad2.billboard.cz/extra/takeit/takeit_redirect.bb?idpool=2389611&idserver=32735&idsekce=1&idpozice=1&typbanneru=32&idadword=12394&idproduct=450505&idclient=25317075" target="_blank" rel="nofollow">Letiště Ruzyně a konečná bude Karlštejn;-)

0 0
možnosti