„ Od začátku roku se jedná o desítky případů a další aktuálně přibývají. Nejčastěji se jedná o nespokojenost zákazníků s hodnotou obdrženého zboží a špatnou komunikaci ze strany prodejce,“ informoval server Lidovky.cz mluvčí České obchodní inspekce (ČOI) František Kotrba s tím, že se inspekce případy momentálně zabývá.
Padělků loni přibylo. Inspekce udělila pokuty za více než 13 milionů korun |
Vůbec nejčastěji si zákazníci stěžují na nedostatečnou hodnotu nalezených věcí uvnitř boxu. „Objednal jsem si dvakrát Mystery box M za 2 x 300 korun z e-shopu Levněji.cz a balíčky mi dorazily bez problému, ale po otevření mě čekalo nemilé překvapení. Oba měly stejný obsah: drtič na česnek a tutu sukně s LED svítidly (jedna nefungovala). Když jsem se krátce podíval na Aliexpress.com na toto zboží, tak by mě sukně i s drtičem stálo zhruba 250 (korun),“ zlobí se na portálu VašeStížnosti.cz jeden zákazník. Prodejce navíc podle něj láká i na to, že věci uvnitř boxu přesáhnou jeho hodnotu.
Po takovém zjištění tak chtějí klienti vrátit peníze.