Diskuse k článku: Pravidlo dvou sekund? Měřili jsme odstup aut na D1, hřešili hlavně šoféři kamionů

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 75
  • Poslední: 4.3. 2019 20:53
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
K. Nakobyl 4.3.2019 20:53

veškerá opatření jsou na hovor když to nemá kdo kontrolovat. Dnes jsem po dlouhé době zase viděl ve městě hlídku VB. Ráno zajeli služebním autem do Albertu a pak se na delší dobu uklidili za barák k myčce vedle důležité křižovatky. Pochopitelně tak,aby na ni neviděli a nic nemuseli řešit Tak k čemu jsou jakákoliv opatření,když je nikdo nevymáhá dodržovat. Já vím, mají málo a staré auto

J. Dresler 2.3.2019 22:47

Pokud by to pomohlo odstranit šílený nešvar, že vám neustále lidé jako je dement Matějů najíždějí na kufr, tak hurá do toho.

E. Moucha 2.3.2019 19:09

Pro ty kteří kritizují tuto možnost,bych rád upozornil že v Německu s tím řidiči problémy nemají. Záleží jen na ohleduplnosti. Někteří naši řidiči by se měli jít do Německa učit jak se jezdí.Bohužel někteří Němci když se dostanou sem jsou jako utrženi ze řetězu

M. Prokop 2.3.2019 20:33

Záleží na tom, jak to budou posuzovat policajti. Jak tak znám ty místní, mám jisté obavy. A to jezdím dlouho, vším možným a bez nehod.

T. Beren 2.3.2019 13:34

K vynuceni bezpecne vzdalenosti bude zrejme nutne zakazat jakekoliv predjizdeni.

Uplnej Vypatlanec 3.3.2019 19:26

bingo. Jen si necham trochu mezeru, tak uz se mi tam nacpe debylek s audi nebo bmw.

V. Kotas 2.3.2019 11:54

Problémy s nákladní dopravou ( nedodržování odstupu, předjíždění, atd. ) v ČR, začínají cenami za dopravu.

M. Prokop 2.3.2019 12:33

Problémy začínají vůbec potřebou dopravovat. Co s tím mají společného ceny, to je mi tajno.

V. Kotas 2.3.2019 13:23

Jsou silně podhodnoceny, proti cenám v původních státech EU a to celých 30let. Že se zbytečně mnoho převáží zboží po celé Evropě, je pravda.

M. Prokop 2.3.2019 15:42

Jsou-li podhodnoceny, je to ve prospěch nás zákazníků.

Nikde jsem nenapsal, že se převáží zbytečně. Převáží se to, co si zákazníci přejí. Pokud by se nepřeváželo, zmenšila by se konkurence, tedy zvýšily ceny.

Uplnej Vypatlanec 3.3.2019 19:27

ty mas dost, ale rozumu to fakt neni

J. Vintr 2.3.2019 22:29

Problém je jediný. Lidská blbost. Blbec má utkvělou představu, že kvůli těm pár metrům bude někde dřív.

V. Hák 3.3.2019 20:49

souhlas

S. Melichar 2.3.2019 11:32

To je sice hezké, co se tu píše v článku, ale zamyslel se někdo nad tím, že se tohle nařízení týká i provozu na normálních silnicích? Když vezmu, že tam k devadesátce ani kamionům moc nechybí, znamená to odstup k padeáti metrům. A při současném provozu, když už se objeví nějaká díra, bude téměř nemožné předjetí, až se bude kontrolovat správná mezera. Nehledě k tomu, že z té dálky ani tu díru pořádně neuvidím.

M. Prokop 2.3.2019 11:08

Fakt je, že někteří řidiči jezdí vyloženě blbě.

Druhý fakt ovšem je, že blbým předpisem se to nezlepší, jen budou mít policajti další příležitost k buzeraci.

Z. Lapil 2.3.2019 11:19

Přesně.

Navíc mi přijde, že těch vyložených blbců (nezkušení jezdí jinak) je výrazně míň, než se z podobných článků zdá. Asi tak stejně, jako mimo silnice :-). Ale možná mě neberte vážně, já se dohodnu i s kamiónama.

M. Prokop 2.3.2019 12:34

Jezdím dost dlouho, tak jsem zvyklej, že blbci je lepší uhnout.

Uplnej Vypatlanec 3.3.2019 19:30

tak tak. Myslim, ze to byl Pan Werich, kdo rekl, ze po 1 minute "komunikace" s blbcem i ten druhy mluvi jako blbec :-)) bo tak nejak

J. Vintr 2.3.2019 22:27

To se dost pletete, těch blbců, kteří se vám lepí na zadek, jezdí po našich silnicích spousta. I na této diskuzi vidíte, že dost lidí nechápe co a k čemu je bezpečný odstup. A ještě jsou na to většinou pyšní.

Z. Lapil 3.3.2019 11:59

Mně většinou ne. I když je pravda, že jeden takový blbec stál život zajíce - v tu vteřinu jsem se neodvážil hamtat na brzdu a kličkovat.

Z. Lapil 2.3.2019 11:02

Prozraďte mi někdo - lze v autech s "chytrými tempomaty" nastavit odstup? Protože má-li auto svůj názor na bezpečnou vzdálenost menší než dvě vteřiny (a proč by nemělo - automat je spolehlivější: nekouká, kam nemá), tak to bude problém.

A uhlídají ty drony skutečnost, že když se brzdí, nutně se ta vzdálenost zmenší?

A ty dvě (podle někoho čtyři) vteřiny latí na jakémkoliv povrchu? Nevím, jak na D1, ale tam, kde jezdím já, se v mizerných podmínkách jezdí opatrněji.

Neboli mně to zase přijde jako buzerace: omezení v situaci, kdy je bezpečno, ale neřeší to problém, pokud nastane.

Mimochodem - při takhle povinném odstupu se už kamióny nepředjedou vůbec. Aktuálně se doleva vyřazují ve chvíli, kdy jsou dost natěsno, a zařazují rovněž tak, obvykle na probliknutí toho vzadu. Představa, že bude předjíždějící toho před sebou nejdřív několik desítek metrů stíhat a pak pojede další kilometr vlevo, protože se NESMÍ zařadit, je dost hrozná. Nedej pámbu, aby to nějaký chytrák začal předjíždt zprava.

M. Prokop 2.3.2019 11:09

Ovšemže.

J. Vintr 2.3.2019 22:34

Jasně, tak se raději budeme zabíjet, nebo čekat v kilometrových kolonách kvůli nehodě, kterou způsobil jeden z těch blbců, co tak hrozně spěchal, že nemohl jet dostatečně daleko za autem před sebou.

Z. Lapil 3.3.2019 12:15

Píšu snad něco takového? Tvrdím jen, že na silnici je natolik pestro (stav provozu, vozovky, kvalita aut, kvalita řidičů), že tvrdý limit je někdy zbytečný (nebývá dosažen) a někdy nesmyslný (jeho dodržení je zbytečné).

Viz celá slavná devadesátka: na některých silnicích je nedosažitelná, na některých se, zvlášť při minimálním provozu, dá jet nějakých 110, aniž by člověk náznakem riskoval.

Ony i ty dvě vteřiny odstupu: vím o nich a příležitostně je kontroluju. Ovšem jedině tehdy, když mám čas, což opravdu nebývá v hustém provozu. Co se mě týká, je to úkol, který vyžaduje sledovat auto ve šňůře před sebou, místo abych koukal co možná dopředu a o případném problému věděl dřív, než k němu dorazím.

D. Mateju 2.3.2019 10:52

Zase článek od ovce pro ovce :-) Tak znovu a polopatě - fízlové ani úřady nemohou vymáhat a pokutovat něco, co nelze objektivně (certifikovaně) z pozice řidiče změřit. Ale je fakt, že obrovská skupina ovcí si nechá od fízlů a úřadů nalhat tolik nesmyslů a věcí přímo odporujících zákonům, sypat si popel na hlavu za něco, co neprovedli, a ještě jim zaplatit výpalné, až se divím, že volby ještě nevyhrává estébácké ANO s 99% hlasů...

Z. Lapil 2.3.2019 11:06

Proč by nemohl? EET každému zedníkovi, laserový měřák do každého auta. Pokud možno i dozadu - když se na vás někdo lepí, povinně mu ujedete.

V. Hák 2.3.2019 9:35

Pokud se někdo chová jako blb mělo by se s ním i tak jednat.V normálních zemích jako je třeba Norsko, Švédsko, Švýcarsko atd. tyto problému téměř neexistují.A to hlavně kvůli tomu, že lidé nejsou tak zvyklí jednat a sankce za přestupky jsou daleko větší.Naše vzorce konání na silnici jsou prostě stejně špatné jaké je naše jednání mimo ni.A to změnit bude asi na dlouho a musí společnost chtít a něco pro tu změnu dělat a ne o tom jenom kecat.

P. Veselý 2.3.2019 9:36

"V normálních zemích jako je třeba Norsko, Švédsko, Švýcarsko" - tak zrovna tihle jmenovaní, mají do NORMALNICH hooodne daleko.

K. Novák 2.3.2019 9:40

Nesuďte podle sebe!

V. Hák 2.3.2019 10:49

kolik kilometrů jste po těchto zemích najel, znalče?

Najdete na Lidovky.cz