Diskuse k článku: Gymnázia versus ‚základky‘. Dvojčata mohou porovnávat, víc hodin měla dívka na ZŠ

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 16
  • Poslední: 24.2. 2019 15:31
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
L. Písařík 13.2.2019 16:22

Třídní učitelka: Pane Nováku, já nevím co s vaším Pepíčkem, nezná češtinu,matematiku, z dějepisu, zeměpisu, fyziky taky nic. Já nevím, co s ním dělat.

Novák: Paní učitelko, to já vím, že Pepík nic neumí, proto ho posílám k vám do školy, abyste ho něco naučili.

N. Gajová 13.2.2019 12:09

Děti na gymnáziu mívají různé zájmové kroužky, kam chodí mimo školu. Rodiče na to mají a dítě je nadanější, má více zájmů. Proto na základce děti mohou trávit více času. A protože méně nadané děti ze základky, navíc asi od rodičů, co nemají konexe, skončí na pracáku, je pro ně lepší naučit se vařit a doma si sami opravit to nebo ono. Stejně si na takové služby nevydělají. Navíc rodiče se nemusí bát, že dítě půl dne tráví kdo ví kde s vodní dýmkou, ale ve škole se učí to, co se mu jednou může hodit. Já jsem za totáče měla na základce vaření, pracovky, zahradničení, péči o dítě-panenku, branná cvičení, kurzy první pomoci. Nazlobili jsme se a nadováděli dost a dost, byla to zábava. Inteligentní člověk si ze všeho něco odnese a ještě se pobaví. Primitiv je naštvaný, brblá, má po náladě a nic se nenaučí, protože a priori nechce. Asi je pro někoho těžké pochopit, že i majitel firmy se umí chopit vrtačky, lopaty, smetáku a podobných "odporných" věcí. Když však se tento přístup naučil ve škole

A. Stiess 13.2.2019 13:29

Váš příspěvek přesně odpovídá, tomu co jste se na škole učila.

Ale máte pravdu, málokdo si vydělá tolik, aby měl doma vlastní kuchařku a služebnou.

N. Gajová 13.2.2019 14:11

Opravdu hodně věcí, co jsem se ve škle učila a otravovaly mne, jsem později v životě využila. vaření jsem se vyhýbala, nesáhl ajsem na nic, dnes vařím, ale furt nerada, zato dobře. zahradničení jsem trávila plkáním a kradením kaktusů pro spolužačku, co je sbírala. Zlatý učitel to věděl, ale nezlobil se na nás, naopak dělal, že to neví. V pracovkách mi třídní nadával, že jsem kopyto, ale doma umím opravit, na co sáhnu a na co mi síly stačí. V branné výchově jsem se naučila efektivně stírat prach - komu prozradím jak na to, valí oči údivem a hned se toho chytá. První pomoc tehdy a dnes je o něčem jiném, hlavně co se týče podávání tekutin, a také jsou dnes jiné vychytávky. Ale ve škole byla sranda a naučila jsem se pracovat s kolektivem, byť na krávovinách, co mě nezajímaly.

J. Schwarz 22.2.2019 8:08

Milá paní, vyše schopnosti zapamatovat si různé užitečné činnosti "ze základky" jsou na zápis do Guinessovy knihy rekordů.

N. Gajová 24.2.2019 15:31

To je možné, už jsem několik lidí svojí pamětí doslova šokovala. Vím o tom, že mám nadstandardní paměť, a mám z toho kolikrát až zlomyslnou radost. Umět si pamatovat je super, ale umět zapomínat je možná ještě lepší.

P. Cis 15.2.2019 14:25

Asi budete ze základky a bez konexí

;- )

Svatá prostoto...

J. Jonák 13.2.2019 7:10

Nějak mi v těch osnovách všech dnešních škol chybí alespoň jedna hodina týdně "vyučování zdravého selského rozumu". Asi je málo učitelů, kteří by ji mohli vyučovat. Bohužel.

A. Stiess 12.2.2019 23:28

Přece vůbec nejde o počet kontaktních hodin - pracovní výchova, dílny, vaření a šití ?? - to už chybí jenom běhání v plynových maskách, střelba ze vzduchovky a házení granátem (pro začátek gumovým).

Každý stát by se měl co nejlépe starat o "své" nadané děti - abychom byli národ "mozků" - a nikoliv montovna pro vyspělejší svět. Ony ty montovny budou velice brzy zrobotizovány a budeme v kopru - viz aktuální studie "delojtů"., Na "světové experty" se můžeme z vysoka vystoličit. Ona ta tzv. diskriminace funguje v celém vyspělém světě, akorát se tomu neříká osmiletá gymnázia, ale jsou to soukromé (a drahé) školy. A tam je SKUTEČNÁ DISKRIMINACE = založená na příjmu rodičů. U nás má nadané dítě z méně majetné rodiny stejné podmínky.

K. Jakubec 12.2.2019 23:56

O montovnach ta výuka vůbec není . Spíš o tom , aby kluk poznal rozdíl mezi šroubovákem a šroubem...

A. Stiess 13.2.2019 0:33

A to ho mají naučit ve škole???

K. Jakubec 13.2.2019 14:21

No a co je na tom ? Znám pár kluků , co maj skvělý přehled o parfémech ale vrtačku zaměňují s fénem...

J. Schwarz 22.2.2019 8:12

No protože přesně tohle je naučí dnešní škola - všichni gayové se potřebují vyznat v parfémech a v rámci "chápání různosti" to nezaškodí ani běžným dětem, že. Zatím se v rámci "chápání genderových rolí" alespoň nemusejí převlékat do ženských šatů...

Z. Pešek 12.2.2019 20:35

Na gymplu se neřeší fatální věci jako nezájem, nepřipravenost, průměrnost.

M. Rozbořil 17.2.2019 17:43

To je pravda. Výsledek povalování a nezájmu našich ( tehdy pubertálních) rodinných příslušníků na gymnáziu:

1 docent informatiky na VUT, jeden jaderný fyzik, 1 stavební inženýr.

K. Jež 12.2.2019 20:10

Absolutní nesmysl je devítiletka. 8 let je, až moc.

Najdete na Lidovky.cz