Čtvrtek 9. května 2024, svátek má Ctibor
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Radnice prosazuje lehké metro

Na nové trase D se má objevit takzvané lehké metro. Menší vozy, které uvezou méně lidí, překonávají větší stoupání. Jsou pro Prahu vhodné?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mirek

18. 2. 2007 11:02
Metro D - menší vozy, méně lidí?? To néééé!!!

Zdá se mi, že rozhodování o budoucnosti je ve špatných rukou. Lidí je čím dál víc a plánuje se lehké metro, menší vozy které uvezou méně lidí??!!?? Ti, kteří o tomto rozhodují, by si měli uvědomit, že když menší vozy, tak aspoň větší počet vozů do soupravy! Vidím to tak na 7 menších vozů do 1 soupravy metra D. Jestli však v soupravě budou vozy pouze 2, což je postaveno na ruby, tak bude situace přeplněnosti ještě horší, než na trase B, nebo na autobusové lince 177. Lehké metro? Třeba, ale ne menší než tramvaje, jsou potřeba ještě delší soupravy, než na dnešních 3 trasách metra.!!

0 0
možnosti

Jan

9. 2. 2007 12:39
Jsem pro raketovou základnu! NEDOKÁZALI JSME SE POUČIT Z ROKU 1938, Z LET 1939 - 1945, ANI Z LET 1948- 1990 - O PŘÍMÉ RUSKÉ OKUPACI 1968 - 1990 ANI NEMLUVĚ! KDO SE NEDOKÁŽE POUČIT ZE SVÉ VLASTNÍ MINULOSTI, MUSÍ SI JI VE SVEM VLASTNIM ZAJMU ZOPAKOVAT

Jsem pro raketovou základnu! NEDOKÁZALI JSME SE POUČIT Z ROKU 1938, Z LET 1939 - 1945, ANI Z LET 1948- 1990 - O PŘÍMÉ RUSKÉ OKUPACI 1968 - 1990 ANI NEMLUVĚ!  KDO SE NEDOKÁŽE POUČIT ZE SVÉ VLASTNÍ MINULOSTI, MUSÍ SI JI VE SVEM VLASTNIM ZAJMU ZOPAKOVAT... 

Stačí si přečíst: 

1) Základna obranných raket USA v České republice = jediné účinné kladivo na komunisty, jak na ty domácí, tak především ty z východu!!!  http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2006082501" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2006082501

2) Muslimská invaze do Evropy velice úspěšně pokračuje: Hrozí Evropě občanská válka?  http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2005032203" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2005032203

3) UMĚNÍ VÁLKY: TŘINÁCT ZLATÝCH PRAVIDEL, JAK PORAZIT PROTIVNÍKA BEZ BOJE A ANIŽ TO TUŠÍ: NEJVYŠŠÍ ŠKOLA INFILTRACE A POLITICKO-MASMEDIÁLNÍCH MANIPULACÍ  http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2005112601" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2005112601     

0 0
možnosti

IDOL

9. 1. 2007 17:18
ŽELEZNICE JE UNIFIKOVANÁ, TRAMVAJE TAKY A ......

..... METRO BY UNIFIKOVANÝ BÝT NEMĚLO ...... ? ..... NA PRVNÍ DOJEM MI TO PŘIPADÁ PRINCIPIÁLNĚ JAKO BLBOST ..... !

PS .... A,..... PRVNÍ DOJMY BÝVAJÍ NEJSPRÁVNĚJŠÍ ....... !

0 0
možnosti

Bidlo

9. 1. 2007 18:53
Re: ŽELEZNICE JE UNIFIKOVANÁ, TRAMVAJE TAKY A ......

Dovolím si zaoponovat. Provozují se různé rozchody a různá napájecí napětí. Nejlepší unifikace tramvají funguje v Liberci. Tam totiž mají dva různé rozchody v jednom městě..

0 0
možnosti

r.

9. 1. 2007 16:19
C se zavře

Pokud vím, rozjede se "D" a nestíhající "C" končí. Bude se konečně opravovat Nuselský most. Cestující z "C" přeskočí na Pankráci na "D" a na Hlaváči zpět na "C". Takže "D" musí být schopné pobrat kapacitu "C". Alespoň nouzově. Pár let... ;-D

A když Hlaváč, vestibuly "D" mají být pod Churchillem. Vlastně už na Žižkově. Ten elegantní přestup na "C" chci vidět. ;-P

0 0
možnosti

Bidlo

9. 1. 2007 18:55
Re: C se zavře

Ten elegantní přestup uvidíš už možná docela brzy. Bude to souviset s přestavbou budovy Wilsonova nádraží kterou provádí firma Grande stazioni.

0 0
možnosti

Tib

9. 1. 2007 13:42
Brno

A proč raději místo D trasy pro Prahu neudělat alespoň A pro Brno, aby se mohlo rožšiřovat a třeba růst

0 0
možnosti

Jirka C.

9. 1. 2007 19:33
Re: Brno

To si musí rozhodnout brňáci. Metro "pro Prahu" si staví Praha. Nejsou žádní "oni", kteří se rozhodnou místo D v Praze postavit A v Brně.

0 0
možnosti

Rudolf

9. 1. 2007 13:01
Hlavně že redaktor má jasno

"Prosazuje ho naopak magistrát, jmenovitě radní pro dopravu Radovan Šteiner"

Pan Kolina si zřejmě myslí, že magistrát je totožný s panem Šteinerem.  Oj ty svatá prostoto.

0 0
možnosti

trotlX

9. 1. 2007 13:00
spravne!

Nejlepsi bude, kdyz na kazde trase bude jezdit uplne jine metro, s uplne jinymi parametry, aby je, v pripade nouze, nebylo mozne mezi sebou zamenovat. To mestu a dopravnimu podniku dozajista usetri hodne penez. :-D

 

0 0
možnosti

AAA

9. 1. 2007 13:51
Re: spravne!

Ono popravde receno soucasny stav vypada presne takhle, protoze kazda trasa pouziva jiny zabezpecovaci system, vzajemne nekompatibilni. Cizi soupravou lze tak project dvacitkou nebo ji pretahnout pomoci jine soupravy, ale v pro bezny provoz zamenovat stejne nejdou.

0 0
možnosti

karel

9. 1. 2007 11:59
uplatek

pana radniho uplatili! proto prosazuje. jinak radni nic neprosazuji

0 0
možnosti

Rudolf

9. 1. 2007 12:55
Re: uplatek

Podle sebe soudíš jiné, že?

0 0
možnosti

Mike

9. 1. 2007 11:54
Paříž vs. Praha

Nesmrdí to ničím, není v tom žádný postranní úmysl. Jeďte do Paříže a svezte se tím. Velmi brzy pochopíte, že má smysl o tom uvažovat, protože převýšení a menší oblouky budou v této části Prahy zřejmě třeba. Navíc pohon na pneu je hybridní s pohonem po kolejích - souprava má osazeny oba, protože náhon se mění v kritických úsecích, kdy by standartní pro koleje nezvládal úsek vyjet. Jestli jsem si i dobře všímal, pneu se dají "vytáhnout" a souprava tak může použít standartní koleje aniž by pneu vadily na běžných kolejích (nedrhly by o pražce). Poznámka o tom, že by soupravy pojaly méně lidí je více než pochybná, protože tak natřískané Pařížské metro nezažije Praha ani v největších špičkách. Kdo to chcete zkusit trať La Defénce - Hotel deVille a dál je možný návod. Rozhodně bych to nezahazoval jako nápad. Lukáši zamysli se, zdraví tě bývalý spolužák...

0 0
možnosti

Finrod Felagund

9. 1. 2007 12:18
Re: Paříž vs. Praha

Miku, zase nevidím proč by měl být problém s nasazením klasického metra s použitím ozubnice v největších stoupáních (typické například pro linku C lyonského metra). Ostatně lyonské metro je vůbec celkem zajímavě řešené, trasa D je také automatická, s dvouvozovými soupravami, ale jezdí výlučně po kolejích - má velmi krátké intervaly, takže nebývá ani narvaná... a co se týče kompatibility provozu mezi jednotlivými trasami, už dnes je to nesmysl, protože na všech třech trasách už fungují jiná zabezpečovací zařízení a tomu jsou přizpůsobeny soupravy...

0 0
možnosti

krajan

9. 1. 2007 10:27
ta cestina

V cechach narozen,vystudoval,a mnoho let zil a nyni nerozumi. Jak mam rozumet vete " Metro C už nestíhá" ?

0 0
možnosti