Diskuze
Strojvedoucí nepřežil srážku vlaků
Děkujeme za pochopení.
vlasta
co na to pan Dusek ?
Pan Dusek stale vyhrozuje generalni stavkou ale pomery na zeleznici zrejmne odpovidaji pomerum, jako by ta stavka trvala permanentne !!!
Kdy odborari tak schopni na demostrace se nastehuji radeji na zeleznici, aby tam delali neco uzitecneho !!! Treba by potom tech katastrof a nestastnych lidi bylo mene !!!
Bidlo
Re: co na to pan Dusek ?
Pokud je mi známo, je soudruh dušek nepřítelem všech modernisací na drahách protože ty zpravidla způsobují nepotřebnost nekvalifikovaných pracovníků. A především o ně se odbory opírají.
IDOL K ARISTO
DĚKUJI ZA SROZUMITELNÉ A KVALIFIKOVANÉ VYSVĚTLENÍ, CO SE STALO!
PS ..... K BÝVALÉMU ČSD JSEM NIKDY NEMĚL DŮVĚRU - POTKÁVAL JSEM OKOLO NÁDRAŽÍ PRAHA - STŘED /"MASARYČKA"/ PŘÍLIŠ ČASTO PŘIOPILÉ CHLAPÍKY V NEČISTÝCH AJZNBOŇÁCKÝCH UNIFORMÁCH
~
Uz i lidovky neobsahuji zpravy, ale bulvar (kolik lidi se zabilo, podplatilo, s nekym rozvedlo, ...)
Nyni je zcela evidentni, ze ceska vlada ovladla informace. Objektivni media v cechach jiz neexistuji, tim je zpusobena dezinformace obyvatel a cim dal vetsi chaos. Schyluje se k diktature, tipoval bych ze to opet prijde z Ruska, ktere mimochodem uz zacalo zbrojit...
Jap
, SERIOZNE NEDELAM SI SRANDU, CO TO JE PANTOGRAF????????????
Ja jsem vzdycky mel za to, ze pantograf je ta cast elektrinou pohaneneho vozidla, lokomotivy, ktera sbira elektricky proud z troleje, tak to take uvadeji slovniky. Nejsem zeleznicni specialista, proto si to asi jako drtiva vetsina ctenacu nemohu srovnat v hlave co to je za zvire tenhle jejich "PANTOGRAF". Spekuluji, ze je to nejspise vyraz v zeleznicni hantyrce, pouzivajici toto slovo v prenesenem vyznamu pro nejake specialni zeleznicni vozidlo, mozna urcene k udrzbe troleji ale mozna take je to neco co stoji na kolejich a micha beton, nebo vrta diry do zeme, nevim . Potom ale je pro mne cela zprava o srazce skoro k nicemu, protoze nevim co se vlastne srazilo s tim vlakem., protoze ten novinarsky kreten ktery tu zpravu psal se neobtezoval pripojit nekolik slov a vysvetlit to. Zeleznice, , ta vi co dela, mlzi co nejvice , i kdyz uz asi dobre vedi co se stalo. Protoze v kazdem pripade jde o jejich / prazdne / vozidlo, ktere , budto melo byt odstaveno nekde jinde, a nebo bylo na spravnem miste a nekdo jednoduse zapomnel, ze tam to vozidlo je a pustil tam vlak.
Na druhe strane, i zeleznicni laik vi, ze takove veci , / jako dva priblizujici se vlaky na stejne koleji / , jsou na zeleznici vdycky posichrovane nekolikanasobne,, uz 150 let, od dob Rakouska - Uherska, kdy zeleznice nemela sice k dispozici elektrinu a eletrickou signalizaci, pocitace a vsechno ostatni zabezpecovaci zarizeni. Jejich velka vyhoda ale byla, ze meli vice svedomite lidi. Proto, aby ke srazce doslo, muselo byt poruseno nekolik bezpecnostnich pravidel najednou , tady zadne velke prekvapeni z moji strany .
Medák
Re: , SERIOZNE NEDELAM SI SRANDU, CO TO JE PANTOGRAF????????????
Jestli si neděláš prču...tak teda PANTOGRAF je tady míněná pantografová jednotka, to je taková větší tramvaj,co jezdí mezi Benešovem a Prahou a staví v každý stanici.
Aristo
Nehoda
To, k čemu došlo dnes dopoledne v Čerčanech, se v odborné železničářské terminologii jmenuje VJEZD NA OBSAZENOU KOLEJ, v tomto případě s následky. Protože pražské zhlaví stanice Čerčany je ve velkém oblouku, neviděl strojvedoucí rychlíku jedoucího od Prahy do stanice a proto nestačil zastavit před překážkou. Rychlík vjížděl do stanice z nesprávné koleje, protože jel z Senohrab do Čerčan v protisměru (kvůli výluce) a nemohlo být pro něj postaveno vjezdové návěstidlo normálně, ale musel vjíždět na t.zv. "přivolávací návěst" (jedno bílé světlo) určující maximální rychlost 30 km/hod. Vinen je nejspíš vyhybkář, který pro vjezd vlaku z nesprávné koleje špatně postavil výměny (lidově vyhybky), které v takovém případě nejsou jinak zabezpečeny (proto max. rychl. 30 km/h), přesto nahlásil výpravčímu jejich správné postavení a ten dovolil vjezd rychlíku do stanice.
Podobných případů je na dráze poměrně dost, ale bez následků a vždy končí zbavením viníka funkce, při následcích i soudním projednáním.
Bidlo
Re: Nehoda
Dovoluji si vás z části opravit. V Čerčanech je elektromechanické zabezpečovací zařízení které umožní výpravčímu kontrolu postavení vlakové cesty při vjezdu z nesprávné koleje tak, že uzavře závěr výměn pro odjezdovou cestu. Tím má všechny pojížděné i odvratné výměny pod kontrolou.
ou_heretik
Dneska je už opravdu ježdění vlakem nebezpečnější...
...než autem
Bidlo
Re: Dneska je už opravdu ježdění vlakem nebezpečnější...
To máte pravdu. V autech se týden co týden zabije víc lidí než ve vlacích za deset let.
Bob
Ilustrační fotka
Tedy dát k článku ilustrační fotku z Japonska je nějaké divné... Lepší by byla jakákoliv z ČD.