Sobota 11. května 2024, svátek má Svatava
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Strojvedoucí nepřežil srážku vlaků

Rychlík s pantografem se dnes ráno srazily na nádraží v Čerčanech na Benešovsku. Strojvedoucí pantografu při srážce zahynul, strojvedoucí rychlíku byl s těžkým poraněním přepraven do nemocnice. Řekl to mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vlasta

15. 7. 2007 9:20
co na to pan Dusek ?

Pan Dusek stale vyhrozuje generalni stavkou ale pomery na zeleznici zrejmne odpovidaji pomerum, jako by ta stavka trvala permanentne !!!

Kdy odborari tak schopni na demostrace se nastehuji radeji na zeleznici, aby tam delali neco uzitecneho !!!  Treba by potom tech katastrof a nestastnych lidi bylo mene !!!

0 0
možnosti

Bidlo

15. 7. 2007 10:00
Re: co na to pan Dusek ?

Pokud je mi známo, je soudruh dušek nepřítelem všech modernisací na drahách protože ty zpravidla způsobují nepotřebnost nekvalifikovaných pracovníků. A především o ně se odbory opírají.

0 0
možnosti

IDOL K ARISTO

15. 7. 2007 8:22
DĚKUJI ZA SROZUMITELNÉ A KVALIFIKOVANÉ VYSVĚTLENÍ, CO SE STALO!

PS ..... K BÝVALÉMU ČSD JSEM NIKDY NEMĚL DŮVĚRU - POTKÁVAL JSEM OKOLO NÁDRAŽÍ PRAHA - STŘED /"MASARYČKA"/ PŘÍLIŠ ČASTO PŘIOPILÉ CHLAPÍKY V NEČISTÝCH AJZNBOŇÁCKÝCH UNIFORMÁCH

0 0
možnosti

~

15. 7. 2007 2:43
Uz i lidovky neobsahuji zpravy, ale bulvar (kolik lidi se zabilo, podplatilo, s nekym rozvedlo, ...)

Nyni je zcela evidentni, ze ceska vlada ovladla informace. Objektivni media v cechach jiz neexistuji, tim je zpusobena dezinformace obyvatel a cim dal vetsi chaos. Schyluje se k diktature, tipoval bych ze to opet prijde z Ruska, ktere mimochodem uz zacalo zbrojit...

0 0
možnosti

Jap

14. 7. 2007 18:21
, SERIOZNE NEDELAM SI SRANDU, CO TO JE PANTOGRAF????????????

 Ja jsem vzdycky mel za to, ze pantograf je ta cast elektrinou pohaneneho vozidla,  lokomotivy, ktera sbira elektricky proud z troleje, tak to take uvadeji  slovniky.  Nejsem zeleznicni specialista, proto si to  asi  jako drtiva vetsina ctenacu nemohu srovnat v hlave co to je za zvire  tenhle jejich  "PANTOGRAF".    Spekuluji, ze je to  nejspise  vyraz v zeleznicni hantyrce,  pouzivajici  toto slovo v prenesenem vyznamu  pro nejake specialni zeleznicni vozidlo, mozna urcene k udrzbe troleji ale mozna  take je to neco co stoji na kolejich a micha  beton,  nebo vrta diry do zeme,  nevim . Potom ale je pro mne cela zprava o srazce skoro k nicemu, protoze nevim co se vlastne srazilo s tim vlakem.,  protoze ten  novinarsky kreten ktery tu zpravu psal se neobtezoval  pripojit  nekolik slov  a vysvetlit to. Zeleznice, ,  ta vi co dela,  mlzi co nejvice , i kdyz uz  asi dobre vedi co se stalo. Protoze v kazdem pripade jde o jejich  / prazdne /  vozidlo, ktere ,  budto  melo byt odstaveno nekde jinde, a nebo  bylo na spravnem miste  a nekdo jednoduse zapomnel, ze tam to vozidlo je a pustil tam vlak.

Na druhe strane,  i   zeleznicni laik  vi, ze takove veci  ,  /  jako dva  priblizujici se vlaky na stejne koleji / , jsou na zeleznici vdycky  posichrovane nekolikanasobne,, uz  150 let, od dob Rakouska - Uherska,   kdy  zeleznice nemela  sice k dispozici elektrinu a eletrickou signalizaci, pocitace a vsechno ostatni zabezpecovaci zarizeni.  Jejich velka vyhoda ale byla, ze meli vice svedomite lidi.  Proto, aby ke srazce doslo,  muselo byt poruseno nekolik bezpecnostnich pravidel najednou , tady  zadne  velke prekvapeni z moji strany . 

0 0
možnosti

Medák

14. 7. 2007 23:29
Re: , SERIOZNE NEDELAM SI SRANDU, CO TO JE PANTOGRAF????????????

Jestli si neděláš prču...tak teda PANTOGRAF je tady míněná pantografová jednotka, to je taková větší tramvaj,co jezdí mezi Benešovem a Prahou a staví v každý stanici.

0 0
možnosti

Aristo

14. 7. 2007 18:20
Nehoda

To, k čemu došlo dnes dopoledne v Čerčanech, se v odborné železničářské terminologii jmenuje VJEZD NA OBSAZENOU KOLEJ, v tomto případě s následky. Protože pražské zhlaví stanice Čerčany je ve velkém oblouku, neviděl strojvedoucí rychlíku jedoucího od Prahy do stanice a proto nestačil zastavit před překážkou. Rychlík vjížděl do stanice z nesprávné koleje, protože jel z Senohrab do Čerčan v protisměru (kvůli výluce) a nemohlo být pro něj postaveno vjezdové návěstidlo normálně, ale musel vjíždět na t.zv. "přivolávací návěst" (jedno bílé světlo) určující maximální rychlost 30 km/hod. Vinen je nejspíš vyhybkář, který pro vjezd vlaku z nesprávné koleje špatně postavil výměny (lidově vyhybky), které v takovém případě nejsou jinak zabezpečeny (proto max. rychl. 30 km/h), přesto nahlásil výpravčímu jejich správné postavení a ten dovolil vjezd rychlíku do stanice.

Podobných případů je na dráze poměrně dost, ale bez následků a vždy končí zbavením viníka funkce, při následcích i soudním projednáním.

0 0
možnosti

Bidlo

14. 7. 2007 18:33
Re: Nehoda

Dovoluji si vás z části opravit. V Čerčanech je elektromechanické zabezpečovací zařízení které umožní výpravčímu kontrolu postavení vlakové cesty při vjezdu z nesprávné koleje tak, že uzavře závěr výměn pro odjezdovou cestu. Tím má všechny pojížděné i odvratné výměny pod kontrolou.

0 0
možnosti

ou_heretik

14. 7. 2007 16:21
Dneska je už opravdu ježdění vlakem nebezpečnější...

...než autem!!

0 0
možnosti

Bidlo

14. 7. 2007 16:26
Re: Dneska je už opravdu ježdění vlakem nebezpečnější...

To máte pravdu. V autech se týden co týden zabije víc lidí než ve vlacích za deset let.

0 0
možnosti

Bob

14. 7. 2007 13:06
Ilustrační fotka

Tedy dát k článku ilustrační fotku z Japonska je nějaké divné... Lepší by byla jakákoliv z ČD.

0 0
možnosti

maf

14. 7. 2007 13:37
Re: Ilustrační fotka

Taky mě ta fotka dopálila......

0 0
možnosti

Rad

14. 7. 2007 11:47
Už aby ten bor del

byl konečně zprivatizovanej

0 0
možnosti