Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Za zpoždění dráha lidem zaplatí

Železnice budou muset odškodnit lidi, kteří přijedou do cíle s hodinovým či větším zpožděním. Shodly se na tom po dlouhém vyjednávání Evropská komise, Evropský parlament a Evropská rada ministrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr B.

25. 6. 2007 15:51
To známe

Oni budou vracet za zpoždění peníze, ale vrátí vám 20 procent z jízdenky za 40 CZK poplatek za úřední výkon hehe :o)

Nejlepší bylo, jak sem se potřeboval z Brna dostat do Přerova a to velmi rychle, tak sem se podíval na spoj vlaků, pak na spoj autobusů - vlak jel o něco dřív než bus, tak sem si koupil jízdenku a jenom co sem vstoupil na nástupiště, tak tam naskočilo zpoždění 90 minut. Tak sem se vrátil k okýnku, že prý kvůli zpoždění musím jet busem, načež mi na jízdenku, která stála 80 CZK řekla, že mi jí teda proplatí, ale musím vyplnit formulář (tužku mi odmítla půjčit a já u sebe žádnou neměl) a že zaplatím poplatek 40 CZK .. tak hluboko do (Y) sem ještě nikdy nikoho neposlal :o) Samozřejmě sem se na těch 40 CZK vykašlal, se slovy ať se jimi třeba udáví a běžel sem na bus, kterej mi kvůli tomu štrachání se na nádraží ČD ujel před očima, tož sem si teda tu hodinku na druhej spoj poslal a ještě že sem tu jízdenku vzteky neroztrhal lol ...

 Jednou taky, přestože všichni zaměstnanci na nádraží vědeli, že opravuji asi 800 metrů potrhané troleje, bez jakékoli info nabrali do rychlíku cca 150 lidí s tím, že jím nahrazují pravidelný spoj - osobák (plus tam bylo asi dalších x-set lidí z Prahy) a vyjeli s ním cca 15 km za Pardubice doprostřed pole a řekli, že z technických důvodů musíme čekat (cca 4 hodiny) - to byl zatím můj rekord - Praha - Přerova za 9 hodin 20 minut .o))) trocha ironie na závěr : hlavně v tom poli jezdilo strašně moc autobusů a taxíků a v přeplněném vlaku a vedro (asi 35 stupňů) měli dostatek vody ! pár lidí šlo asi kilometr do nějaké vesnice, z druhého vlaku tam bylo pár lidí v nějaké hospodě a náš vláček pak bez jakéhokoli houkání na upozornění lidem, že se brzo pojede, nastartoval a takových 30 lidí tam po čtyřhodinovém čekání bez jakéhokoli info nechal - (bylo už asi 9 večer) - až do Břeclavi prej nikdo průvodčího neviděl, že já vůl sem nejel načerno 

0 0
možnosti

ach joj....

25. 6. 2007 14:56
TAK NA TOHLE, PANOVE, SE DOOPRAVDY TESIM!!!!!!

TAK NA TOHLE, PANOVE, SE DOOPRAVDY TESIM!!!!!!... a 2x

0 0
možnosti

ach joj....

25. 6. 2007 14:55
TAK NA TOHLE, PANOVE, SE DOOPRAVDY TESIM!!!!!!

TAK NA TOHLE, PANOVE, SE DOOPRAVDY TESIM!!!!!!... a 2x.

0 0
možnosti

Yoshi

25. 6. 2007 14:34
Nic nového pod sluncem...

Tohle funguje u DB už drahně let, já jsem začal po Německu cestovat vlakem v roce 2000, a tehdy to už platilo - v trochu jiné formě. Dneska se vrací 20% ceny v ICE Sprinter, ICE, IC, EC, IR při zpoždění > 60 min, v ICE Sprinter při zpoždění > 30 min. se vrací ICE Sprinter příplatek.

0 0
možnosti

Martin

25. 6. 2007 13:02
Copak se asi stane ?

- Okamzite se zrusi vsechny pripoje.

- Stoupne cena jizdneho, protoze z ceny jizdenky se bude muset platit "pojisteni" pro pripad spozdeni.

- Na nekterych jednokolejnych tratich se zmensi pocet spoju.

- Behem rekonstrukce trati budou nektere vlaky jezdit odklonem, takze misto nepravidelneho spozdeni 10-30 minut se bude jezdit pokazde odklonem treba o 90 minut dele a samozrejme za vetsi penize

btw.: Zajimave ze spozdeni autobusu nikomu nevadi, osobne jsem zazil 2 hodiny na D1. Ze byla zacpa na D1 me nemusi zajimat, proste jsem do Brna prijel pozde.

0 0
možnosti

Malý Aston

25. 6. 2007 14:36
Re: Copak se asi stane ?

Řešení po česku. Tak za každé zpoždění vlaku dostaneme náhradu,Tím se železnice dostane do dluhů a Dušek vytluče dotace ze státního rozpočtu. Takže železnice nic platit nebude,za jejich bordel budeme platit všichni i ti kteří viděli vlak v obrázkové knížce a prostě dopravu železniční nevyužívají. A když železnice prachy nedostane,vyhlásí Dušek stávku.Proč jsou takové zákony přijímany,to nechápu.:-D

0 0
možnosti

ZF

25. 6. 2007 11:37
Je to málo

Odškodnění by bylo nejlepší už za každých 20 minut zpoždění, a automaticky bez jakékoli úřední buzerace. A přitom byto nemuselo být ani tak moc, stačilo by 10 Kč na osobu, aby to dost nabouralo rozpočet ČD a tak je to stimulovalo k dodržení jejich vlastního jízdního řádu, popř. k pořádnější péči o trať, aby ke zpožděním nedocházelo. Pokud se ví o nějaké dlouhodobé rekonstrukci trati, tak se má zakomponovat do jízdního řádu, aby nemátli zákazníky. Vyjímkou by samozřejmě mohly být katastrofické situace, tehdy jedině bych zpoždění omluvil. Mnohokráte jsem dojel kvůli 20 minutovému zpoždění o mnoho hodin později než jsem měl plánováno, a když jsem slyšel rozkaz "Omluvte naše zpoždění", naskakovalami husí kůže. Protože proč bych ho měl omluvit?

0 0
možnosti

quo

25. 6. 2007 11:16
co zase je za EU hloupost ?

Pokud drahy chteji ziskat zakazniky, meli by o nej opecovat a vraceni casti jizdneho za zpozdene vlaky je jednim z marketingovych nastroju. Zda jej nejaka spoecnost pouzije nebo pouzije neco jineho, to je vec lidi, kteri v ni rozhoduji a hlavne NESOU ZA TO ZODPOVEDNOST. EU urednici strasne radi rozhoduji o vecech, za ktere nenesou zodpovednost. Moderni socialiste z EU se poucili z krachu lidove demokratickych rezimu. Narozdil od komunistu nepodrebuji firmy vlastnit . Staci jim rozhodovat o tom, co se ve firmach bude dit. Moc bez zodpovednosti nikdy k nicemu dobremu nevedla.

0 0
možnosti

Mell

25. 6. 2007 11:31
Re: co zase je za EU hloupost ?

Pokud by dráhy byly ochotné platit za zpoždění i bez tlaku z EU, tak bych s vámi souhlasil, v opačném případě beru váš příspěvek jako plácnutí do vody.

0 0
možnosti

Vaclav

25. 6. 2007 10:59
Aha...

Takze vlastne dohromady nic. Drtive vetsiny pripadu v CR se to stejne tykat nebude (za 50 euro dojedu skoro z Chebu do Ostravy). Ostatne za vice nez hodinove zpozdeni by snad meli vracet uz cele jizdne.

0 0
možnosti

Cizinec Nenasinec

25. 6. 2007 10:36
Je to skvele, ale...

Je to krok spravnym smerem, ale nebude mit zadny efekt dokud je vetsina zeleznic v Evrope, vcetne tragickych CD, porad ve statnem vlasnictvi. Na konci veskery pripadny ztraty stejne zaplati danovy poplatnik, a ocekavat ze se, treba v Cechach, komunisticka a nezodpovedna firemni kultura zmeni bez zmeny vlastnicky struktury, je prinejmensim naivne. CD je treba cim driv zprivatizovat (hezky dodatek by bylo obesit pana Duska a byvale a soucastne manazery CD nekde na Vaclavaku a nechat aby jim havrany vyklovaly oci za vsechny ty prosustrovany miliardy ktere zaplatil stat, ale, na rozdil od privatizace, je to bohuzel asi trochu nerealni ;) ), a teprve pak je nadeje aby podobna opatreni mela opravdovy dopad.

0 0
možnosti

geg

25. 6. 2007 10:42
Re: Je to skvele, ale...

Tak bys nějakou akcii co? A válet se za naše peníze na pláži !!;-D

0 0
možnosti

geg

25. 6. 2007 10:08
EU komisi už hrabe!

Je třeba zrušit  to klubko svoloče úřednické. Nemají za ty svý prachy do čeho píchnout(ty baby jsou tam samý knižní panny), tak vymýšlejí hovadiny, aby si nupevňovali dalšími a dalšími cancy moc.;-€;-€;-€  

0 0
možnosti

Rebel

25. 6. 2007 10:43
Re: EU komisi už hrabe!

Moment, teď mluvíte o zaměstnancích ČD, nebo evropských ouřadech? I když co se pracovního výkonu týče, je to vlastně jedno...

0 0
možnosti