Pátek 3. května 2024, svátek má Alexej
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ZDE NEJSI ČLOVĚK

Spolupracovník Pátku se nechal na pár týdnů zaměstnat v obří továrně na Borských polích. Jak to chodí v podnicích, které patří k chloubám českého průmyslu?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

DjM3D1uM

18. 11. 2008 12:58
Souhlas...

Dělal jsem brigádně u Bosche a mohu potvrdit, že na určitých pracovištích je práce prostě vyplachovací. Jsou ale jiná místa kde je klídek a pohoda, v rámci jednoho podniku. Vadí mi ale přístup vedení, kdy jim na nikom nezáleží, "vždyť za vratama je 50 dalších co to vezmou za tebe"! nejhorší ale byla některá opatřením, ketré mi připomínalo selektování a označování jako za nacistů! Z tohoo sem tedy nemohl. Ale již tam nedělám a mám jinou mnohem klidnější práci, tak jsem rád že jsem rád.

Co mi ale přijde absurdní je, že se podmínky všude strašně zhoršují a naopak nezlepšují!

S článkem souhlasím, takhle to v podobných podnicích často chodí.

0 0
možnosti

promese

6. 11. 2008 21:24
chápu

Pracuju už půl roku ve skladu, kde je to přesně naopak. Jako v Leviho kalhotách ze Spolčení hlupců. Snažím se dělat co můžu, protože firma mi přijde dobrá. Vydává skvělá dvd, třeba Bergmana, za pár šupů tituly Dostojevského a pod. Ovšem co se v jejím jediném skladu děje... Serete na práci, přidají vám člověka, aby jste to zvádli. Makáte, stíháte, vezmou vám ho. Do vánoc bereme brigádníky pořád. Pojďte k nám autore, pochopitelně anonymě a dozvíte se mnohé o parazitech a o tom, kolik lidí musí na jednoho takového makat. A když jsou parazité na dvou klíčových místech, přijde to šéfa na dobrých 80 000 měsíčně.

0 0
možnosti

odpovídám

11. 11. 2008 22:43
Re: chápu

Tyhle řeči o chudácích šéfech... Většinou je to bohužel tak, jak píše autor článku. Korporace nechutně parazitují na dělnících. Kde by potom braly obří korporace takové zisky? Stačí se podívat do třetího světa, jakým způsobem zde ty úžasné značky jako Nike zaměstnávají: Otrocká práce a často i práce dětí.

0 0
možnosti

dělník

4. 11. 2008 21:02
zkušenost

Uveddu zde názor jednoho českého dělníka. Pracuji jako dělník už víc než 30 let a mohu srovnat situaci před sametovou a po sametové. Před sametovou měl podnik pracoviště pro učně a ti pak po vyučení pokračovali ve své práci. Nebyl problém s odborností a sice jsme nějaké Vietnamce tam také měli, ale ti většinou moc dělat nechtěli a brzy začali víc kšeftovat, což dodnes je jejich doména.

Dnes ten český podnik už není. Po sametové byl privatizován nějakým umělcem a ten ho přivedl na buben. Vedle byla postavena zahraniční montovna a to vše ostatní už je napsáno v článku. Jenom tam není to, že i my čeští dělníci jsme se stali "otroky", kdy naše práce slouží k získání zisku zahraničního investora. Nikde jsem se nedověděl, kolik z toho námi vprodukovaného zisku zůstane v české zemi. Jsem zvyklý pracovat, ale tento systém mi vadí a to moc. A ze své zkušenosti s Vietnamci mohu říci, že makáme stejně, ale oni ještě k tomu kšeftují tak, jako před sametovou v našem podniku. A tentokrát to nejsou jenom hadry...Zkrátka vyznají se a to dost brzy po svém příchodu, protože se často objeví noví a noví. Vždy se divíme, kam mizí ti předchozí. Nevíte, kam se ztrácí?

0 0
možnosti

Nicholas

5. 11. 2008 21:06
Re: zkušenost

Přijeďte se podívat do Plzně kolem 16. hod., popřípadě nastupte do bezplatné linky autobusu TESCO a budete představovat  spolu s řidičem českou menšinu.

Tito Vietnamci jsou hlučnější, zatímco  jejich léta usazení krajani jsou nenápadní.Nikdo se ničemu nediví...Ale všiml jsem si, že v obchodech se třeba i několikrát za měsíc  úplně vymění personál.

0 0
možnosti

kwik

4. 11. 2008 13:02
Tak nevim...

Ona každá mince má dvě strany.. Podívame-li se na jakoukoli jinou manuální práci, můžeme o ní napsat podobný článek.. můžeme být jen rádi, že naše školství je a snad i bude na takové úrovni, abychom si mohli shánět kvalifikované zaměstnání... Mimochodem pokud my vyjedeme dál na západ, př. může být spojené království, ocitáme se v téže situaci... Inženýři česají jablka a magistři uklízí v hotelech...

  Autor by měl problém nahlížet z více úhlů...

;-)

0 0
možnosti

Dr.Str.

4. 11. 2008 10:38
Souhlas

Dělám v jednom z těchto podniků a nezbývá mi, než souhlasit s článkem.

0 0
možnosti

Jiri

4. 11. 2008 10:59
Re: Souhlas

Pracuji v tomto podniku více jak 10 let a se vším nemohu souhlasit třeba to chlastání ve skladu a podobné kraviny nebo tábor v Japonsku jen pro kancelářský to také není pravda byla tam tento rok dcera dělnice z výroby a bylo to zadarmo !!! Z velké části pravda místy ale až moc přibarvené.

0 0
možnosti

Vorda

4. 11. 2008 8:44
Autor zřejmě spadl z Měsíce.

Ten článek přece popisuje něco, s čím se lidé potýkají od dob vzniku manufakrur a pak naplno od založení Fordových závodů. Prostě práce na linkách hromadné výroby je taková, vždy byla a asi ještě hodně dlouho jiná nebude. Vytlačit, nebo omezit ji může jenom vysoká automatizace a robotizace.  

0 0
možnosti

Robert

4. 11. 2008 13:12
Re: Autor zřejmě spadl z Měsíce.

Proč by firmy nahrazovaly dělníky stroji a roboty, když na každé zaměstnanecké místo dostane od státu tučnou dotaci? Dokud tu budou investiční pobídky na základě "množství vytvořených pracovních míst", pak se automatizace a robotizace nedočkáme.

0 0
možnosti

Pupicek Starostlivy

4. 11. 2008 4:02
Toz tohle dokazu napsat taky

To je holt realita prumyslove spolecnosti.  Podobny clanek se da napsat o jakekoliv praci.Rv

0 0
možnosti

mmirin

4. 11. 2008 9:15
Re: Toz tohle dokazu napsat taky

jenom by člověk musel hodně zkreslit peníze, možná o prodavačkách by něco podobného šlo, ale to ještě neukazuje , že je to tady opravdu novodobý otrokářský systém. možná šlo autorovi i o to, ukázat, že AI (amnesty international) pláče na špatných hrobech nebo pouze na takových, kde je potřeba přizpůsobit systém jejich vizi. jestli si některá firma říká demokratická společnost a nabízí takové práce za takových podmínek, tak jsou pouze hovada z jediným cílem - mamonu co nejvíce.

0 0
možnosti

gary

3. 11. 2008 23:09
Co dodat ?

Máme co sme chtěli. Levně vyrábět pro západ a dělat ze sebe montovnu Evropy. Můžeme na sebe bejt hrdý, co sme sem natahaly. Ty podniky a pracovní agentury bych hnal k zodpovědnosti, způsobily tady etnickej mišmaš.;-P

0 0
možnosti

Michal T.

3. 11. 2008 16:10
Dost Dobrý

Dobrej článek v Yazaki makam pres rok R^ ale Vietnamci maji 100 až 120 korun na hodinu to tam nemaji ani lidi co tam makaji třeba 10 let na dráze a maji funkci!!!!!! Bych mohl vypravet Dětský tabor v Japonsku slyšel jsem ze je to pouze pro děti kancelarských hlavně že to poustěli dole v hale.Nebo Němci mely svatek mi sme si museli vzít dovolenou nebo fleksi aby sme neprisly o prachy za dochazku 

0 0
možnosti

martin

3. 11. 2008 8:25
nesmyslná bulvární manipulace a tendenční výklad skutečnosti

Jako předplatiteli Lidových novin mi po přečtení pátečního Magazínu vstají vlasy hrůzou na hlavě a pochopil jsem sílu médií. Rv:-(

0 0
možnosti

pavlik

3. 11. 2008 13:14
hm, a co z toho teda není pravda?

snad je něco trochu přibarvené, ale vypadá to celkem reálně. Ono to taky může být v každé krabici trochu jinak, každý člověk to jinak vnímá, jinak popisuje, ale ta základní informace je asi správná. Pocit, že "bílé límečky" dělníky opovrhují může být správný, ale může to být taky projekce, protože často je to naopak. "Prostý dělník" nemá přehled o práci "kancelářské krysy", která je sice dobře placená, ale ne tak jednoduchá jak se zdá. Z manuální práce bolí za krkem, z práce v kanclu jsou infarkty.

Ten článek by jistě mohl být hlubší, ale nic "bulvárního" na něm neshledávám, bulvár si většinou vybírá jiná témata.

0 0
možnosti