Čtvrtek 16. května 2024, svátek má Přemysl
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Změny vrátí školy do doby před 30 lety, kvalita výuky klesne, varuje ředitel gymnázia

Ministr školství Mikuláš Bek (STAN) jde proti tomu, co jeho úřad sám plánoval. Místo navýšení počtu učitelů a dalších zaměstnanců chce kvůli nutným úsporám pravý opak, říká Jiří Kuhn, ředitel Gymnázia Bohumila Hrabala v Nymburce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ER

Někdo nám tady vytrvale lže. Že máme nejvíc učitelů na počet žáků. Záleží, kdo všechno se do učitelů počítá. Pro srovnání, ve Finsku udávají, že mají 15 - 20 žáků ve třídě a učitel má k ruce až dva asistenty.

0 0
možnosti
PP

P65e47t88r 85P50r65u54n25e96r

3. 12. 2023 19:11

Kéž by se školství vrátilo úrovní absolventů o 30 let zpět.

0 0
možnosti
VB

Ředitele vyhodit. Jenže ono to kvůli zmršenému školskému zákonu nejde.

Za 5 let přibylo ve školství 40 000 zaměstnanců, z toho 20 000 učitelů. Pře devíti lety dcera vycházela ze třídy o 32 žácích, loni druhá ze třídy o 25 žácích. Že by se díky tomu zvýšila genialita děcek, tak to určitě ne.

2 0
možnosti
JR

J29a68n 19R83á19ž

3. 12. 2023 17:04

Na počet obyvatel máme skoro nejvyšší počet učitelů a rozhodně nejvyšší počet studijních asistentů. A při tom chce někdo navyšovat počet školního pedagogického personálu.

3 0
možnosti
SD

S56v24a95t51a 11D50e70d11i74c

3. 12. 2023 17:39

Asisteni jsou nutna dan za inkluzi prosazenou Valachovou a soucasnou zmocnenkyni pro lidska prava Laurencikovou. Pokud se Vam pocet asistentu nelibi, musite jit za nimi.

1 0
možnosti
Foto

A97l53e84š 79B88a60l88o10u14n

3. 12. 2023 14:58

Kéž by školství bylo takové, jako před 35 lety. To úroveň středoškoláků byla tam, co dnes úroveň vysokoškoláků. Nadarmo středoškolák byl v zahraničí titulováni jako inženýr. VŠ pak byl diplomovaný inženýr.

9 3
možnosti
PN

To je ale pořád. V Německu.

0 0
možnosti
BS

Inkluze byla největší chyba našeho polistopadového školství. Měli jsme nejlepší speciální školství se skvěle vyškolenými pedagogy, které nám tehdy ještě "normální" západní svět záviděl.

Ale protože se západní svět "liberálně" zbláznil (ve všech oblastech, nejen ve školství), tak byli i mentálně postižené děti zařazeni do běžných tříd, a každému byl přidělen osobní "asistent", aby jej "usměrňoval" k tomu, aby co nejméně zkomplikoval chod výuky a třídy.

Jsou nějaké statistiky, jak inkludované děti zvládají výuku (znalosti) ve vyšších třídách základního stupně, případně jak poklesla díky inkluzi úroveň výuky a znalostí žáků obecně?

8 0
možnosti
PT

P45a40v39e54l 22T77r13k16a29l

3. 12. 2023 14:56

To se právě mýlíte. Naše "speciální školství" mělo naprosto tragické výsledky. Separace barevných nebo postižených dětí na začátku školní docházky už je definitivně zbavovala šance na slušné vzdělání, zaměstnanost, samostatný život. Naopak inkluze vychází měřitelně lépe. Samozřejmě ne u nás, protože tam je ještě na čísla brzo, jde o dlouhodobější studie v cizině.

Jiná věc je provedení. Na inkluzi měli ředitelé dostat dost peněz, předem. Místo toho byli hozeni do vody (Fiala) a teprve po letech (Valachová) dostali nějaké finance. To bylo špatně a naladilo to část pedagogů proti inkluzi.

2 8
možnosti
PN

Můj syn prošel školní docházku a nyní je na universitě. Nevšiml jsem si žádných změn od mých dob 1976- 1993

Snad jen nepoužívali meotar ale interaktivni tabuli

2 0
možnosti
JP

V podstatě ta samá zkušenost od mých dob o něco dříve. Spíše mi to připadalo horší..

2 0
možnosti