Někdo nám tady vytrvale lže. Že máme nejvíc učitelů na počet žáků. Záleží, kdo všechno se do učitelů počítá. Pro srovnání, ve Finsku udávají, že mají 15 - 20 žáků ve třídě a učitel má k ruce až dva asistenty.
Kéž by se školství vrátilo úrovní absolventů o 30 let zpět.
Ředitele vyhodit. Jenže ono to kvůli zmršenému školskému zákonu nejde.
Za 5 let přibylo ve školství 40 000 zaměstnanců, z toho 20 000 učitelů. Pře devíti lety dcera vycházela ze třídy o 32 žácích, loni druhá ze třídy o 25 žácích. Že by se díky tomu zvýšila genialita děcek, tak to určitě ne.
Na počet obyvatel máme skoro nejvyšší počet učitelů a rozhodně nejvyšší počet studijních asistentů. A při tom chce někdo navyšovat počet školního pedagogického personálu.
Asisteni jsou nutna dan za inkluzi prosazenou Valachovou a soucasnou zmocnenkyni pro lidska prava Laurencikovou. Pokud se Vam pocet asistentu nelibi, musite jit za nimi.
Kéž by školství bylo takové, jako před 35 lety. To úroveň středoškoláků byla tam, co dnes úroveň vysokoškoláků. Nadarmo středoškolák byl v zahraničí titulováni jako inženýr. VŠ pak byl diplomovaný inženýr.
Inkluze byla největší chyba našeho polistopadového školství. Měli jsme nejlepší speciální školství se skvěle vyškolenými pedagogy, které nám tehdy ještě "normální" západní svět záviděl.
Ale protože se západní svět "liberálně" zbláznil (ve všech oblastech, nejen ve školství), tak byli i mentálně postižené děti zařazeni do běžných tříd, a každému byl přidělen osobní "asistent", aby jej "usměrňoval" k tomu, aby co nejméně zkomplikoval chod výuky a třídy.
Jsou nějaké statistiky, jak inkludované děti zvládají výuku (znalosti) ve vyšších třídách základního stupně, případně jak poklesla díky inkluzi úroveň výuky a znalostí žáků obecně?
To se právě mýlíte. Naše "speciální školství" mělo naprosto tragické výsledky. Separace barevných nebo postižených dětí na začátku školní docházky už je definitivně zbavovala šance na slušné vzdělání, zaměstnanost, samostatný život. Naopak inkluze vychází měřitelně lépe. Samozřejmě ne u nás, protože tam je ještě na čísla brzo, jde o dlouhodobější studie v cizině.
Jiná věc je provedení. Na inkluzi měli ředitelé dostat dost peněz, předem. Místo toho byli hozeni do vody (Fiala) a teprve po letech (Valachová) dostali nějaké finance. To bylo špatně a naladilo to část pedagogů proti inkluzi.
Můj syn prošel školní docházku a nyní je na universitě. Nevšiml jsem si žádných změn od mých dob 1976- 1993
Snad jen nepoužívali meotar ale interaktivni tabuli
V podstatě ta samá zkušenost od mých dob o něco dříve. Spíše mi to připadalo horší..