130 let

Diskuze

Generál Randák proklál poslance Bendu v přímém přenosu

Bývalý šéf tajné služby: Boj proti korupci ochromují politici.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

8. 10. 2011 20:03
pan Benda
Nedivme se panu Bendovi, on totiž neumí nic jiného než zasedat v parlamentě, kdyby nahájil tak vehementně taková jakási stanoviska ze vnitř ODS - tak nebude zvolen. No a on nicneumí ( viz jeho diplomka) tak jak by uživil rodinu
0 0
možnosti
Zřejmě tu realitu trochu podceňujete.
Jakmile se objeví podezření, že přes nadhodnocené tantiémy, honoráře, akcie, služby apod. jsou "cévkovány" podezřelé finance, měl by se začít FAÚ (a protikorupční policie) pídit po tom, jak do té firmy peníze natekly. K tomu musí vědět ty informace o účtech. Když si bude s bankami korespondovat jak za časů Barunky Panklové, samozřejmě všichni zestárneme, než se něco zjistí. Aby mohl útvar fungovat efektivně, musí mít ten registr. Pak si řekne o data konkrétní bance a prožene je stále sofistikovanějším softwarem, který je schopen ony čurůčky zase vystopovat, kde mají původ.Přes ty knížky se toho ale moc nepropere ... to byste jich musel napsat více, než Paroubek ... třeba tolik, jako pan profesor!Ty nákupy a prodeje nemovitostí a podílů a třeba i pojistek a dalších instrumentů, to je všechno stará vesta. Myslím si však, že kreativita "mafiánských účetních" je obrovská - a oproti ní stojí tradičně trochu svým vlastním byrokratismem otupělý a oproti mafiánům strašidelně podfinancovaný státní aparát ... ještě nějaké otázky? Jestli je to někde jinak? Není. Rada? Ta je stará jak svět: "Chcete-li se vyhnout depresím, vyplývajícím z poznání, k nimž dospějete ve stáří, oběste se, dokud jste mladý." - Pardon, ale trochu černého humoru snad nezaškodí, jinak by se z toho jeden zbláznil.
0 0
možnosti

Knight

6. 10. 2011 14:29
Ja v te realite zil
Ja s Vami nepolemizuji a ve skrze souhlasim, ze ten registr by mohl pomoci. Urcite se neco odhali. Na to obeseni jeste nejaky cas mam, precijen nemam tolik zivotnich zkusenosti a idealy uz taky ne:-) Predpokladam, ze mate zkusenosti s praci policie a techto slozek proto o tom pisete  a jam zkusenosti jine, proto se k tomu vyjadruji. Kreativita lidska je velka.Spravne jste napsal, ze by mel nekdo neco zacit ale u nas nez nekdo neco zacne tak uz skoncil. Kazdopadne diky za Vasi praci. Cim vic se o tom bude psat a vedet tim lepe.  Mimoto i s registrem a dnesnim stavem zastupitelstvi a policie by se nic nevysetrilo. Justice je preci NASE:-).Mimoto nevite nahodou jestli nedelal Klaus pro KGB? Ja tu dobu moc nepamatuju ale co vim tak jezdil pred 89 po svete a nebyl v KSC?
0 0
možnosti

Knight

6. 10. 2011 12:52
Realita
To preci neni zadny problem. Zacnete psat knizky a clanky a nekdo Vas za to bude dobre honorovat.... kdo myslite, ze bude resit jak se penize dostali do instituce, ktera Vam bude ty penize vyplacet? Navic pokud je to cesky subjekt a plati dane tak je to kazdemu jedno.  Mate zdroj cisty a muzete zase plnou PAROU BACK frcet.  Prirozene ho musite zdanit ale vydelal jste to poctive. Jak myslite, ze se hradi naklady na politicke kampane, Vy si snad myslite, ze nekdo da tak velke slevy nebo ze se to cele hradi pres ucty stran?Nebo koupite oficialne za babku hodnotne akcie a pak je strasne draho prodate. Nebo prodate za velke penize podil ve sve firme. Prikladu najdete v nasi politice nepocitane. Urcite to neskonci ve skladist.... U nas ne.
0 0
možnosti
Asi se s tím musíme naučit nějak žít.
Vždyť to není tak nepředstavitelné. Náboženství odedávna počítalo s boží vševědoucností, tedy něco na způsob Velkého bratra. Klaus měl kdysi problém, že "vběhl" policii do odposlechu, když si telefonoval s nějakým grázlem. Tehdejší policejní prezident Kolář k tomu podotknul, že on se chová tak, aby ho mohli poslouchat a sledovat imrvére furt. To bych si přál, aby se tak choval i president republiky. A náboženství učí, že pánbůh si přeje, abychom se také za své skutky nemuseli stydět. Takže ono se jistě dá žít s myšlenkou, že tu nejsem sám. A leckomu to pomáhá chovat se důstojněji, když už sám v sobě tu motivaci nenašel. Chápu však, že leckdo chytil alergii na takovouto myšlenku, ale není to důstojný životní postoj. Rád bych se choval jako ve skleníku, o to více si uvědomuji, kdy a proč to není zrovna ono. Člověku by holt toto pomyšlení mělo pomáhat, a ne vadit. To ale jasně píšu jenom za sebe.Co se registru týče, máte pravdu, ale jen zčásti. Opakuji znovu, že dožadovat informace od institucí, kde pozitivně vím, že tam jsou, je něco zcela jiného, než obesílat instituce jednu po druhé s otázkou, zda tam něco je. Šetří to pověst osob, které se dostaly s prověřovaným subjektem do kontaktu v rámci běžného provozu. Lze i věřit tomu, že to je rychlejší a levnější, když je tím argumentováno v důvodové zprávě návrhu zákona o Národním registru účtů, který vypracovalo ministerstvo financí.Pěkný den přeji.
0 0
možnosti
Je to tak.
Centrální registr skutečně není "globální", jak mlží Benda. V současné fázi - možná s ohledem na takto formulované námitky - návrh pojednává "Národní registr účtů".Finanční analytický útvar (FAÚ MF) však má možnost v rámci schválené mezinárodní spolupráce s podobnými útvary v zahraničí zjistit další informace o účtech šetřených osob, pokud to rozdílné právní prostředí ovšem dovolí (výměry tzv. zdrojových trestných činů, z nichž se generují sledované výnosy z trestné činnosti, nejsou ve všech zemích identické, byť se v základních rysech shodují). Takže legální možnosti tu jsou, byť jsou trochu těžkopádné.Existují ovšem i tzv. nespolupracující země (podle metodiky FATF), a pak je každé snažení marné. Zglobalizovný organizovaný zločin je schopen během několika okamžiků propírané peníze prohnat přes tyto země, takže trestněprávním orgánům se jejich stopa beznadějně ztratí (a pokud se složitě diplomatickým úsilím podaří sjednat spolupráci, tak to může trvat tak dlouho, že trestný čin je již promlčen...).Co se Pitra týče, nelze vyloučit, že mu to celé časem přijde moc a moc líto, jak dopadl, a že se rozpovídá ... a to by mohlo u některých třeba i docela vysoce postavených osob způsobit jev, který bývá expresivně popisován, "že by jim svěrač mohl štípat desítku drát".Pokud jde o onen Pitrův import, jedno z možných vysvětlení je, že šlo o velmi diskrétní akci, která byla podmíněna účastí pouze vyžádaných osob. A Randák, byť v té době ředitel, v sobě nezapřel bývalého operativce, a s gustem si odskočil z ředitelny do terénu - ať už vhodnost tohoto úkonu budeme hodnotit jakkoliv.Též zdravím!
0 0
možnosti

Knight

6. 10. 2011 9:23
Urcite vite
ze nekteri vlivni lide nejsou ani oficialne ceskymi obcany a tudiz ani jejich prijmy nepodlehaji zdaneni v CR a to nemluvim o tom, ze to dnes vali pres sve ucty jen skutecny amater. Politicti amateri ve skutecnosti potrebuji jen trochu casu aby se malo zkuseni jedinci z regionalni politiky stacili pripravit na registr. Myslim, ze nikoho skutecne vlivneho a chytreho se toto netokne, to uz maji davno poresene. Spis by chtelo procistit justici. Ty zaschle komance trosku vyprasit a statni zastupitelstvi taky.
0 0
možnosti

Filias

4. 10. 2011 5:31
Plzeňský právník
Benda jako Plzeňský právník... to už samo o sobě hodně vypovídá o jeho nezištném jednání.
0 0
možnosti

Keram

5. 10. 2011 15:56
To chcete jako tvrdit, že
To chcete jako tvrdit, že těch x desítek stovek právníků dostalo titul neprávem? To snad ne, bohužel na plz. právech se objevil nešvar který se vyskytuje dle mého názoru na většině škol, jenom v plzni to dělali ve větším.
0 0
možnosti

Sasa Krizek

3. 10. 2011 20:04
Poslanec Benda je opravdu
Poslanec Benda je opravdu zvláštní chlapík, on snad opravdu ty své názory myslí upřímně. Od táty odkoukal pár věcí a má evidentně dobrý pocit z toho, jak pokračuje v jeho disidentské práci na ochranu svobody. Přitom mu zcela zjevně uchází kontext a stav dnešní české společnosti a pro své podnikavé politické kolegy plní úlohu užitečného trouby. Po zasedání sněmovny si jde do PETky pro levný víno a zapíjí pocit dobře vykonaný práce. 
0 0
možnosti

Český Názor

3. 10. 2011 19:29
myslim ze ne
Ja si nemyslim, ze je to tak black and white. Randak opakuje neco, co vsichni rikaji uz mraky let. A s tou kontrolou jojojo. Bez kontroly hajzlum u Policie a tzv. ypravodajskych sluzeb nedejte ani cislo bot. Zneuzijou uplne vsechno!!!!!
0 0
možnosti
Píšu za sebe.
Při vší úctě, mě by výsledky šmírování Vaší osoby opravdu nezajímaly. Píšu to za sebe. Informace ohledně souladu majetkových poměrů s příjmy osob veřejně činných, to je jiná káva! - Ostatně, u odposlechů jsem napsal, že by to lidem asi bylo nepříjemné, ale asi byste zjistil sám, že by to zajímalo jen některé z Vašich známých (protože by se mezi nimi jistě našli i takoví, kteří by informace tohoto typu noblesně odmítli), a pár psychopatů z těch, kteří Vás neznají, pro něž je šmírování kohokoliv diagnózou. Opravdu si nemyslím, že by informace o řadových občanech nějak masově zaujaly - zvláště, když by byly k dispozici ve větším množství. To už by bylo totálně nezajímavé. Centrální registr by měl obsahovat zhruba řečeno pouze seznam majitelů účtů a držitelů podpisových oprávnění. Všechny ostatní informace jsou pak dožadatelné u konkrétní banky, proto je zbytečné (přímo nadbytečné) je do centrálního registru aktualizovat. Jde skutečně jen o rejstřík, jako v knize: Franta Flinta - str. 35, 74. Zde Franta Flinta - účet u Komerční banky a u České spořitelny. To je všechno. Policista si pak vyžádá příslušné údaje u těchto dvou bank, a nemusí psát jinam.Ohledně toho "neodpovídání", jak zmínil pan Šlachta, neodpovězení je zcela jistě pod sankcí. Odpověď policie sice dostane, ale pozdě a s důvodným předpokladem, že dotyčný již byl dávno upozorněn... 
0 0
možnosti

Murdoch

4. 10. 2011 12:28
Centrální registr má dle mého
Centrální registr má dle mého laického soudu takovou malou vadu na kráse... Totiž, že spousta hochů, u nichž se policie po jejich bankovních kontech pídí, mají účty otevřené i u bank s působností mimo ČR. Jak toto centrální registr postihne, abychom zjistili, kolik má třeba Romča J. kont u švýcarských bank?  U pana Randáka mě pořád zaráží ta jeho eskapáda s transportem T. Pitra zpět do ČR. Akční scénka jak z nějaké bondovky:-) Otázka zní, proč jí sehrál právě on? A v kontextu toho i jeho nynější vyjádření obav o švýcarskou stranou vydaného T. Pitra zpět do ČR. Že by se jako domnělý majitel Mrázkova archivu ocitl v ohrožení života? Překvapivé, velmi překvapivé, protože zrovínka p. Pitra a jeho souputníky označil - tuším v roce 2005 - bývalý premiér Paroubek za "nepřátele státu útočící na samotnou podstatu právního státu..." Docela zajímavý postoj bývalého význačného zpravodajce z té doby, myslím, že to o něčem signalizuje!!! Myslím, že by to bylo i vhodné téma pro nějakou hlubší analýzu...  Zdravím!      murdoch
0 0
možnosti

Keram

3. 10. 2011 15:05
Pane redaktore, pište především za sebe
"Ono však totiž – ve vší úctě k řadovým občanům – by to opravdu nikoho nezajímalo. To celé je chiméra, kterou politici používají k ochraně svých šmé." Sice to možná nikoho nezajímá, ale mě to šmírování teda vadí. Čím je více takových zdrojů, tím je jednodušší pak případně zdiskredivovat případného protivníka. V jádru problému ani tak nějak nejsem proti centrálnímu registru, ale velice by záležilo na kontrole a co všechno by v nich bylo.Stejně považuji za demagogické tvrzení pana Šlachty, pokud mají finanční instutuce ze zákona povinnost, poskytnout takové informace, tak řeči typu, "že jim to dotyčná banka ani kolikrát nepošle", jsou mimo mísu. Nebo policie, prostě nechce dělat svojí práci a hledá jak si to co nejvíce ulehčit, aby za ní pracoval nikdo jiný..
0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás