Diskuze
KAMBERSKÝ: Spirála smrti. Víceletá gymnázia jsou oheň, pomáhají i pálí
Děkujeme za pochopení.
P38a51v25o27l 25K71r41u24p62k10a
Znížiť ich počet, aby na ZŠ-kách ostali aspoň dvojkári.
P95e50t16r 86H18a27n
Tak tahle má dokonce jakési vysokoškolské vzdělání... Za první republiky by mohla absolvovat snad jedině tzv. knedlíkárnu. I když možná ani tu ne, její snaha o odsolení buráků je dojemná.
H81o95n84z31a 26P77o65ž64á70r
Gymnázia nejsou nic jiného, než umělé vytváření elit. Poznal jsem to na vlastní kůži - pocházím z vysokoškolské rodiny a pochopitelně jsem nedostal na výběr, jestli to v páté třídě na osmiletku zkusit. A pochopitelně to neklaplo. Ne že bych byl blbý, popravdě jsem byl (i díky domácímu drillu) jeden z nejstudijnějších typů v ročníku, jen jsem z nějakého důvodu neměl mozek na to, abych se úspěšně prohrabal tím naprosto zbytečným a nekonečně otravným vynálezem zvaným SCIO testy, což není nic jiného, než pár cárů papíru plného nepodstatných informací. Na základce sem tam nějaká trojka padla, na čtyřletém gymplu, kam mě následně už vzali na průměr, to byl více méně standard. Díky tomu (mimojiné) jsem pak stavárnu na výšce až na několik slabších chvilek udělal pomalu lusknutím prstem, teď pracuji ve svém oboru a pokud to půjde podle plánu, za pár let budu mít kulaté razítko. A kde je konec podstatné části těch lidí, premiantů, kteří dobře zvládali SCIO testy? Něco podstatného a prospěšného p
J29i72ř65í 23Z43i82m39a
To zní jako kyselé hrozny. SCIO testy jsou všechno jiné než nepodstatné informace. Podobají se testům IQ a upřednostňují především úsudek a logické uvažování, samozřejmě v rámci daného oboru. Že SCIO premianti opustili školu může mít mnoho příčin, např. že je daný obor nezaujal a při svých schopnostech jim nedělá potíž se rychle přeorientovat na něco jiného nebo že byli prostě líní, ale to nebylo dáno tím, že byli úspěšní v SCIO testech.
P15e64t52e48r 55N57e68š20v14a86r55a
Obávám se, že pan Kamberský nepochopil současný svět. Úroveň základních škol se zvyšuje inkluzí a rušením zvláštních škol a převodem jejich chovanců do běžných škol, nikoli jak se domnívá, zrušením víceletých gymnázií.
J70a47n 17K49a91d47e74ř79á16b55e46k
Jestli se mohla někomu zdát tato gymnázia před lety zbytečná, dnes v době inkluzivní je to jedna z mála možností jak vypadnout z podprůměrnosti třídy plní gaunerů a netáhel.
V51a67ň57u48r65a 97P66e45t50r
V podstatě je společná výuka různě nadaných dětí NEEFEKTIVNÍ. Ti schopní se nudí, neschopní nestačí. A těm schopným navíc hrozí šikana!
P44a68v71e34l 36S73k27ř38i32v93a27n
Docela bych si rád od nějakého učitele nechal vysvětlit paradox: maturita ze SOU, průmyslovky i gymnázia je jedna. Státní. Co geniální žák na osmiletém gymnáziu jako dělá, když jiný žák částečně profláká 4 roky a pak má 4 roky na dodělání té samé maturity ? Skoro bych řekl, že víceletá gymnázia jsou spíše pro slabší žáky, kterým ta samá látka bude trvat déle, takže si nemohou dovolit skoro proflákat 4 roky.
Jako že by někoho lepší studium na gymnáziu zachránilo v prvním roce na ČVUT, to bych nesázel. Mezi kandidáty vyhazovu jsou právě premianti z gymnázia, kteří tak nějak zjistí, že výuka na VŠ probíhá nepatrně jinak a že tudíž už jí nezvládnou levou zadní, jak byli zvyklí.
J63i78ř80í 27Z47i63m76a
No vidíte a moje zkušenosti jsou přesně opačné. Na ČVUT-FEL, kde jsou v prvních semestrech hlavními předměty matematika a fyzika, měli potíže nejvíce absolventi průmyslovek, zatímco absolventi gymnázií, zejména těch s matematicko-fyzikální specializací to zvládali mnohem lépe. Nevím o tom, že by nějakého premianta z gymplu vyhodili, z průmyslovek jich vyletělo několik hned v prvním ročníku na algebře.
J67i51ř78í 89Z93i12m27a
Pan Kamberský by nám mohl vysvětlit, jaký prospěch budou mít nadaní žáci z toho, že se přizpůsobí tempu a úrovni výuky těm slabým a naopak. Tvrdím, že z některých nadaných žáků se stanou flákači, protože výuku zvládnou levou zadní a nenaučí se pracovat a naopak slabší žáci jsou jen frustrováni tím, že vidí jak jsou oproti těm nadaným pozadu. Jenže to je levičácký koncept jak udělat z lidí nevzdělanou masu závislou na státu, která pak tvoří elektorát pro současné levičácké elity, které vládnou v Evropě. To vyhovuje i nadnárodním firmám pro které jsou takoví lidé levnou pracovní silou.
V55l48a88d72i80m70í98r 57B78r13a55u78n
Osobně jsem první roky chodil do jednotřídky. Pan řídící žákům ze čtyř ročníků zadal práci zatímco měl výklad pro pátý ročník. Docela mě to bavilo, protože jsem mohl poslouchat, co vypráví vyšším ročníkům. Pak běžné čtyři roky do devítky a průmyslovka. Protože jsem následně vystudoval ČVUT tak soudím, že mě to nijak nebrzdilo.
P80e29t83r 50P63r44u90n71e86r
Víceletá gymnazia jsou úspěšným projektem v panujícím ovzduší rovnostářství. Naše školství necílí na výchovu pracovníků vytvářejících český Singapur či Izrael, ale na výchovu pracovníků zahraničních robotáren a státem financovaných nepotřebných profesí. Protože se tato gymnazia osvědčila, tak se je většina ministrů snaží reformovat, protože na řešení skutečných problémů školství nemají potřebnou invenci. Neschopní ministři neřeší ani nedostatek řemeslníků.
J39a11n 12K31o82v77á98ř
Řekl bych, že mícháte příčinu a následek. Dceru jsme nechali dokončit ZŠ, u syna už stejnou chybu neuděláme. Kvalita výuky na druhém stupni ZŠ je prostě tragická. Aspoň tedy v naší škole v malém okresním městě.
Nemáme žádné velké ambice, aby z našeho syna byl právník nebo doktor. Pokud bude dělat práci, která ho baví, tak budeme rádi. Ale jestli se sám rozhodne pro nějaké náročnější povolání, tak mu nezhoršíme podmínky tím, že ho necháme ve škole, která má nižší úroveň vzdělávání.
V78l76a31d19i31m71í89r 43B31r45a91u79n
Syn byl na víceletém gymnáziu, dokonce s matfyz zaměřením, dcera na běžném gymnáziu. Dcera dokončila magisterské studium a syn skončil s VŠ po dvou letech, byť pravda v kariéře zdá se mu to nebrání.
J33á48n 43B18á96b12e47ľ67a
Este by sa dali prerobit vsetky klasicke gymnazia na viacrocne a bol by pokoj. :) Mne sa zda z pohladu vyvoja dietata lepsie, ked zmeni skolu v case zaciatku puberty ako v 15 rokoch. Odhliadnuc od kvality skoly.