Sobota 3. prosince 2022, svátek má Svatoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Kapitalismus možná naráží na své limity

Dle studie organizace South Centre politika úsporných opatření od přelomu let 2009 a 2010 mnohem více zasahuje ekonomiky rozvojových států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

C41h45á77n 61Š24í39m46a 9844667140428

Vyjádřím se jen ke kapitalismu
Doposud nejlepší definici kapitalistického sytému jsem našel v knize E. Woodové Původ kapitalismus. Podle ní je kapitalismus hospodářský systém založený na soukromém vlastnictví a dobývání renty skrze trh, tedy nikoli skrze místo zařazení ve společenském systému. Tento systém není "přirozený", jak se často tvrdí, ale vznikl za specifických podmínek v Anglii 16.-17. století, která umožňovala vznik centrálního konkurenčního trhu s potravinami, zemědělskými plodinami (vlna) a základními potřebami (nádobí), do kterého byly zapojeny široké vrstvy obyvatel. Trh v kapitalismu zde není příležitostí jak tomu bývalo v předkapitalistických systémech, ale je to konkurenční trh, imperativ: "kdo neuspěje na trhu umírá a vítěz bere vše". Právě soutěž na kapitalistickém trhu a její tlak na efektivitu produkce způsobil obrovský technologický a hospodářský rozvoj Západu spolu s komodifikací všeho možného včetně lidské práce. Kapitalismus tlačí na to, aby se všechno stalo komoditou na trhu. E. Woodová zkoumá a porovnává znaky kapitalismu na různých místech světa a v různé historické době, a dochází k závěru, že se jak silný kapitál, tak i trh existoval i jinde a v jiné době než v Anglii, ale že právě tam vznikl kapitalismus jako hospodářský systém se specifickými znaky. Dokládá také, že demokracie není podmínkou existence kapitalismu a naopak říká, že kapitalismus pro své fungování potřebuje stát se svými zákony, bez státu, by kapitalismus nefungoval, a že státní sociální programy jsou důsledkem kapitalistického fungování ekonomiky, která ve svém pohybu vpřed za sebou bezohledně nechává padlé a nepotřebné na trhu práce, nestarajíce se o ně. Zájemce o více podrobností odkazuji na knihu http://www.kosmas.cz/knihy/161523/puvod-kapitalismu/ 
0/0
18.5.2013 8:54
Foto

C68h14á50n 40Š64í39m44a 9674457950718

Komunistické zhovadilosti bych si vyprosil.
Chápu, že máte pocit, že musím být komunista, abych psal to co píšu, ale já už jsem někde jinde než Vy. Ideologii nechte stranou a dívejte se na fakta. O židech v mém příspěvku nepadlo ani slovo. Mohl byste mi vysvětlit proč s tím přicházíte? Když nejsou argumenty, tak nakonec budu antisemita, a tím to bude vyřízeno, že?Nezodpovědní nejsou jen ti co si půjčují, ale samozřejmě i ti co půjčují. Je to "výhodné" pro obě strany:http://spoctiduchod.mesec.cz/clanky/proc-je-vsude-tolik-dluhu-je-to-vyhodne/A zvlášť výhodné, když mají zájem na úpadku dlužníka, což není nic neobvyklého ve světě, kde chamtivost je dobráhttp://byznys.ihned.cz/c1-55063420-anonymni-investor-chamtivost-je-dobra-aneb-proc-chapu-manazera-goldman-sachsJsou to chamtiví, všeho schopní darebáci a současný finanční systém jim k tomu, aby ho zneužívali ve svůj prospěch proti druhým, nahrává. Není to žádný problém, vždyť vydělávají na blbečcích:http://byznys.ihned.cz/c1-55046990-uz-nechci-vydelavat-na-blbeccich-napsal-banker-goldman-sachs-a-dal-vypoved http://byznys.lidovky.cz/odstupujici-manazer-kritizuje-banku-goldman-sachs-f82-/firmy-trhy.asp?c=A120314_202606_firmy-trhy_apeJe všeobecně známou skutečností jak vznikla a probíhala tzv. "řecká krize" kdy od počátku vlády levé i pravé lhaly, a pozvaly si finanční mágy ze známé investiční banky Goldman Sachs, aby jejich lži pomohli ukrýt finanční magií tak, aby se Řecko dostalo k euru. http://www.velkaepocha.sk/2010032812863/Hazard-s%C2%A0reckymi-financemi-Jak-Recko-diky-Goldman-Sachs-ke-swapum-prislo.htmlJe také všeobecně známou skutečností, že chamtivci z GS jim pomohli a hned začali sázet na to, že Řekové budou mít problémy. Určitě si taky nezapomněli nakoupit hromadu pojistek proti krachu Řecka - CDS (CDS jsou zvláštní pojistky. Pojišťujete se proti pohormě, která se může stát někomu jinému - co si asi tak nejvíc přejete? Aby se mu ta pohroma stala, protože tak se Vám nejen vrátí peníze "vsazené do pojistky", ale ještě hodně vyděláte) dokud byly levné. http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-54821380-inovatori-imitatori-a-idioti-z-wall-streetA pak už stačilo jen čekat, nebo taky pomoci dění, aby jejich kámoši odvedle, v amerických ratingových agenturách najednou zjistili, že řecká vláda své dluhy nikdy nesplatí, a začali snižovat její rating. Že se dají takové věci domluvit dokládá známá kauza manipulace sazbou Libor: http://byznys.ihned.cz/c1-57050060-skandal-libor-new-york-zacina-kvuli-podvodum-vysetrovat-sedm-obrich-svetovych-bankTím všechny ty cenné papíry co si GS nakoupili vylétly v krátké době do závratné výše. Pak už stačilo je jen prodat. Šéf GS za to byl vyhlášený "osobností roku"  světa.http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/osobnosti-roku-je-dle-financial-times-sef-goldman-sachs_153362.htmlMohl bych tady toho napsat víc, ale myslí, že tohle stačí, abyste si uvědomil, že svět peněz neí tak jednoduchý jaký se Vám zdá. A hlavně většina z toho světa není vidět. A ani se mo neučí na ekonomických školách.Obrázek o tom jak fungují GS a jiné investiční banky (ve skutečnosti hráči na tzv. "trzích", kterými manipulují, aby získali peníze, ve světě, kde chamtivost je dobrá, si můžete udělat z následujících odkazů:http://hn.ihned.cz/c1-44190250-na-goldman-sachs-vypadl-dalsi-kostlivechttp://hn.ihned.cz/c1-42748310-lstivou-hru-goldmana-uz-vysetruji-i-britovhttp://byznys.ihned.cz/c1-42617960-americka-vlada-vini-goldman-sachs-z-miliardovych-podvoduhttp://byznys.ihned.cz/c1-53274280-citigroup-behem-krize-klamala-klienty-aby-zazehnala-soud-zaplati-285-milionu-dolaruhttp://www.novinky.cz/ekonomika/245823-svetu-vladne-goldman-sachs-miluji-krize-sokoval-bbc-investor.htmlhttp://byznys.ihned.cz/c1-57715750-americka-banka-jpmorgan-chase-celi-zalobe-ze-pred-krizi-podvedla-klientyhttp://kovanda.blog.tyden.cz/clanky/3730/americe-vladne-goldman-sachs-minos-zombanakis.htmlhttp://byznys.ihned.cz/analyzy-a-komentare/c1-55056360-jak-goldmani-prodali-svou-dusi-a-vydelali-vic-nez-si-praliJestli máte ještě teď pocit, že je to s dluhy tak jednoduché jak to vypadá z Vašeho přípěvku, tak to pak už nevím.Ještě než mě nazvete bláznem co věří spikleneckým teoriím, abyste tak oslabil moje vývody, tak si napřed přečtěte tohlehttp://zidovskelisty.blog.cz/1012/ekonomicke-aspekty-druhe-svetove-valkya odpovězte mi na otázku zda-li bych byl pro Vás v roce 1945 taky blázen co věří spikleneckým teoriím, kdybych Vám tvrdil tehdy to co se s otevřením archví ukázalo jako historická pravda.Zkuste si jen tak zjistit kde všude na vysokých postech jsou bývalí manažeři GS. http://byznys.ihned.cz/c1-40250550-tovarna-na-absolutno-mluvili-jsme-s-bankeri-goldman-sachs Jistě už chápete, že se vyjadřujete k něčemu o čem nemáte ani páru. P.S. Dotace a sociální dávky jsou velmi oblíbeným zdůvodněním zadlužení státu. Ale jen proto, aby se měl problém na koho svalit. Zvyšovala současná vláda obojí, že se zvýšilo i jjeí zadlužení? Ne, takže Vaše tvrzení je blábol. A mimochocdem, jestliže měl Drobil ze 3 milard ukrást 0,5, tak je to 16.6%. To jsou ty Vaše sociální dávky a dotace a předvolební populismus?  
0/0
18.5.2013 8:11
Foto

Honz75

....
Příroda zná morálku skrze člověka, protože člověk je příroda :-) A člověk není sardinka a ani žralok, tím je řečeno vše.
0/0
16.5.2013 12:32
Foto

Honz75

Kapitalismus
Kapitalismus jakožto ideologie, v níž jsou výrobní prostředky v soukromém vlastnictví a jsou provozovány za účelem dosažení zisku nezahrnuje implicitně demokracii a nadstavby jako např. ochranu lidských práv. Čistý kapitalismus může "krásně" fungovat i bez těchto moderních vymožeností, tak jako tomu bylo v minulosti. Jinými slovy může fungovat i ve velmi totalitní společnosti, např. otrokářské. Podmínka je pouze svoboda pro aktéry kapitalismu. Pokud však tito aktéři budou pro dosažení svých cílů využívat např. otroky či jinou formu totality a bude to v takové společnosti legální, tak kapitalismus bude fungovat a možná bude i efektivnější než když je držen na uzdě zákony, které zaručují např. zmíněnou ochranu lidských práv. Ostatně trh jakožto nezbytná součást kapitalismu se velmi rozvíjel a byl velmi efektivní např. ve starověkém Řecku a Římě, což byly svého času otrokářské tzn. z dnešního pohledu totalitní společnosti, kdy hrstka aristokratů ovládala pomocí armády obrovský nadpočet otroků. Ovšem tento stav rozvoji trhu nebránil, možná naopak. Stejně tak se dařilo obchodu a trhu v období nadvlády Vikingů, kde se o demokracii a ochraně lidských práv dá stěží mluvit. Dá se říci, že kapitalismus je takový v jaké je zasazen společnosti a jeho výhoda (či nevýhoda, jak se to vezme) je, že může fungovat prakticky v jakémkoliv společnském zřízení. Ovšem je velký demagog a hlupák ten, kdo tvrdí, že přítomnost kapitalismu ve společnosti, znamená automaticky svobodnou společnost, to je absolutní neznalost této ideologie. To platí pouze v případě, pokud by mluvil o tzv. moderní formě kapitalismu - liberálně demokratickém kapitalismu. Kapitalismus v rané formě, bez našich moderních nadstaveb, navíc ve spojení s koloniální érou, byla nelidská zrůdnost, která stála životy desítek milionů lidí, to může schvalovat pouze primitivní deviant. Ovšem není to tak detailně popsané jako zrůdnosti komunismu či nacizmu, protože se to dělo většinou na lidech třetího světa. Takže pokud kapitalismus, tak jedině ten zasazený v demokratické společnosti s fugujícími zákony chránící lidská práva a bránící tržním deviacím jako jsou např. kartely, atd...
0/0
16.5.2013 11:37
Foto

Tomz

Souhlas a
kdybych to hodně zjednodušil, tak podle mne platí:demokracie + (osobní) svoboda = kapitalismus (laissez-faire)demokracie - (osobní) svoboda = kolektivismus (socialismus je jedna z forem a sociální stát je jeho 1 . fází)
0/0
14.5.2013 15:58
Foto

Křivan

Do polemiky o přírodních
Do polemiky o přírodních zákonech bych se nerad pouštěl, i když přiznávám, že je to zajímavé téma. Jen jediné, v současné době lidstvo podle mne jde hlavou proti zdi. Soustředění obyvatelstva do měst nad milion obyvatel je skoro sebevražda. Stačí vypnout energozdroje, odpojit vodu a lidé se jako kobylky vyhrnou z měst ven a vyplení zbytek i tak špatně fungující   zemědělsko-průmyslové infrastruktury. Zajímavé názory na tohle téma John Michael Greer  http://www.blisty.cz/aut/2662/bio.htmlPs. Spotřební dań samozřejmě není největší žába na prameni. Jen pro příklad, špatně nastavená spotřební daň u nafty v ČR má za následek, že její velcí  spotřebitelé, tj. mezinárodní nákladová a autobusová přeprava při tankování ČR objíždějí velkým obloukem. Tak je to i s potravinami v příhraničních oblastech kde se navíc projevuje i nastavení DPH.
0/0
10.5.2013 10:19
Foto

Census

Problém je, jestli tyto stále
Problém je, jestli tyto stále se rozevírající nůžky neodrážejí nějakou obecnou přírodní zákonitost, které se lze jen těžko vyhnout. Je to klasická pyramida (teď nemyslím hru ani stavbu), která popisuje třeba i strukturu ekosystémů. Prostě na jednoho žraloka připadá milion sardinek, na jednoho miliardáře ...Příroda nezná morálku a i lidská společnost je součástí přírody. Sem tam se něco semele, katastofa, revoluce apod. a pak to kráčí zase stejným směrem, samovolně. Slovy klasika - můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak to jediné, co proti tomu můžete dělat....  Je jasné, že i tržní ekonomika, jakkoli pojatá, produkuje nerovnost a řekněme určitou nespravedlnost, nicméně té se zatím nevyhnuly ani její četné alternativy, a paradoxně, zrovna ty co stále mluvily o rovnosti nakonec vyústily v extrémní nerovnost.  A k té zpětné vazbě, zrovna ta spotřební daň by ji nějak deformovat neměla, tedy pokud je u vzájemně si konkurujícího zboží stejná.
0/0
9.5.2013 18:12
Foto

Křivan

Vaše zpětná vazba platí, jak
Vaše zpětná vazba platí, jak sám říkáte, jen pro ideální společnost,  tu už na samém počátku deformují takové drobnosti jako je například spotřební daň.  Já vidím chybějící zpětnou vazbu ve skutečnosti, že při narůstajícím bohatství jedněch a prohlubující se chudobě druhých, není  systémový prvek, který je tuto disproporci schopen udržet v rozumných mezích. Ps. S parazity máte pravdu. Jsou po celé vertikále i horizontále. I když kdo je vlastně parazit. Čistě ironicky, někdy mám pocit, že všichni kromě mne.  
0/0
9.5.2013 17:01
Foto

Chtělo by to definice bez zpětné vazby
Vaše definice bez reakce na definici někoho jiného. Jednoduše, strukturovaně. Díky ;-)
0/0
9.5.2013 15:59
Foto

Census

Pro tržní systém je právě
Pro tržní systém je právě naopak zpětná vazba charakteristická a determinující. Cena a produkce zboží by měly být stanoveny (zjednodušeně) na základě vzájemného poměru poptávy a nabídky. Bohužel, naprosto svobodný tržní systém je jen utopií, neboť je deformován četnými vlivnými zájmovými a nátlakovými uskupeními. Počínaje nadnárodními korporacemi přes vlády národních států až po různé nekalé praktiky typu korupce a klientelismu provozované na všech možných úrovních "politicko-ekonomického" rozhraní v rámci toho kterého státu. Tahle problematika je však natolik složitá a stále v "pohybu", že je nějakou studií prakticky nepostižitelná, již jenom proto, že skutečný stav věcí je často utajován nebo záměrně zkreslován. Je to bohužel daň za stále vzrůstající složitost a komplexitu moderní společnosti, která se ji jednoho krásného dne také může stát osudnou. Význam slova demokracie se již natolik posunul do oblasti ideologie, že se téměř úplně vyprázdnil. Jen pro představu. Ve starověkých Athénách, kde vznikl,  bylo rozhodování v rukou volených zástupců "lidu" jen po relativně krátkou dobu existence města a to se ještě tím "lidem" označovali jen dospělí občané - svobodní muži, splňující přísný majetkový census (tím posledním si nejsem jist). Důležité je ale kritérium zohlednění většinového názoru nebo postoje, což je asi jediným pojítkem do dnešních dnů. Jak to však vypadá v praxi, je všeobecně známo. Důslednou manipulací masy rozumově méně vybavených jedinců mohou ti chytřejší, ale o to amorálnější jedinci (jedno z jaké části politického spektra se rekrutují), dosáhnout netušené prosperity. Ohledně sociálního státu, nevidím na něm nic špatného, pokud je to tedy stát skutečně sociální, tedy poskytující péči těm, co pomoc opravdu potřebují, tedy staří, nemocní atd. I v pravěké tlupě pečovali o své potřebné. Je to jeden ze základních atributů lidství, i když by bylo zajisté mnohem racionálnější je prostě sežrat. Nesmí ale dojít k tomu, aby takový dobře míněný systém zdegeneroval na líhniště (ev. cílovou destinaci)nejrůznějších parazitů, jak jsme toho svědky hlavně v případě zemí EU a bohužel v poslední době i u nás.
0/0
9.5.2013 15:22
Foto

Křivan

  Děkuji, konečně snad
 Děkuji, konečně snad opustíme 4. cenovou skupinuDemokracie je mantra vítězů, které ztratila svůj původní obsah (lehce lze dohledat na wikipedii). V současné době se jejím jménem ve světě může činit cokoliv, co se dokáže vojensky, ekonomicky a mediálně prosadit.Kapitalismus, či tržní ekonomika, je extenzivní systém bez zpětné vazby, postavený na trvalém rozvoji spotřeby, u kterého stále dochází k narůstání bohatství u malé skupiny obyvatelstva a chudoby u zbytku světa. Současný „kasinový kapitalismu“ jak už sám název naznačuje je reálnou parodie původního systému, Přes trvalé kočkování s občanem z Kocourkova souhlasím s jeho myšlenkou, že takový systém čas od času zákonitě musí vyvolávat restart. Pochybuji, že takový restart umí jakákoliv světová elita úspěšně zorganizovat, nebo alespoň ovlivnit. Otázka zůstává, co po restartu z téhle civilizace zbude.Sociální stát je pozůstatek soutěžení dvou systémů, kdy původní obavy z vítězství konkurenčního ekonomického systému řešily země s tržní ekonomikou dočasně a proti svým základním principům, částečným přerozdělením zisků ve prospěch většiny obyvatelstva. Možná i někdy nad úroveň svých možností. V současné době původní potřeba pominula a dochází opět k omezování sociálních výhod. Může to však být jedna z příčin budoucího restartu.  
0/0
9.5.2013 13:44
Foto

Děkuji
Perfektní, takto nějak jsem si to představoval. Snad se připojí další.
0/0
9.5.2013 9:33
Foto

L58a27d22i77s37l41a52v 67N54o67v65á56k 2637463754123

Nejzákladnější pojem vám tam chybí - svoboda
Ty ostatní tři už z ní přirozenou cestou vyplynou. Demokracie je způsob, jak rozdělit hlasovací právo o věcech veřejných rovným dílem mezi občany. Má své slepé uličky a pasti, které můžeme pozorovat ukázkově v současné éře. Kapitalizmus je marxistické pojmenování tržního systému, který považuji za přirozený způsob ekonomického chování člověka a jeho hospodářských aktivit. Socializmus je opakem tržního systému. Nepřirozený a nesmyslný. Nesvoboda. Sociální stát je neurčitý pojem, v naší domácí praxi zaměnitelný za socializmus.Ostatně, hloupý nadpis článku rozumnou diskusi víceméně vylučuje. Komunisti přijdou hlásat své bludy o "zahnívajícím kapitalizmu" a tím padne na dno i úroveň diskuse. Bulvární ČP sleduje návštěvnost a počet zobrazení reklam, a z tohoto (krátkodobého) pohledu je vlastně i ta největší pitomost přitahující návštěvnost užitečná... :)
0/0
9.5.2013 9:29
Foto

Základní terminologie
Vážení kolegové, diskuze pod tímto článkem je velmi zajímavá a ČP může být ráda, že takovýto článek vydala. Operuje se tady s různými temíny. Bylo by možná fajn, kdybychom se pokusili lehce nadefinovat alepsoň tři základní termíny:1. Demokracie2. Kapitalizmus3. Sociální státMáte-li zájem, vyzkoušejte bez emocionálních reakcí na jiné napsat pod tento příspěvek tu svojí definici. A až toho bude dost, pak se pokusme v klidu porovnávat. Pro Pavla1: prosím, nedokážete-li se vyvarovat osobního napadání, nevstupujte do této části diskuze. Myslím, že ostatní se s tím vyrovnají bez problémů.Může to být zajímavé, ale nevnucuji Vám nic, ani Vám nic nenařizuji. Diskuze se ale prakticky v soukromých společnostech tímto způsobem dělají. Ve státní správě to nemá cenu, poněvadž tam není o čem věcně diskutovat. :-)Díky moc.
0/0
9.5.2013 8:00
Foto

J73a60n 78K41u13l19i81h72r81a47c25h 9623732897976

Díky za rozumné slovo
Díky.Čtu článek až teď, když v diskuzi uy je 79 příspěvků. Zjevně jde o téma, které lidi táhne. Z článku se mi udělalo nevolno (napsat, že se mě zmocnil hluboký smutek z lidské ignorance, nestačí). Autor využil jedné studie jedné lobbisticky zaměřené instituce, v níž většina dat nesedí a většina fakt je buď chybná, nebo nepřípustně zjednodušená, a když takové pseudoargumenty uvedou osamoceně, bohužel tím velmi degraduje i ty skutečně existující problémy zadlužené Evropy, a tím spíše skutečné problémy současné konzumní společnosti, která propojila svět především myšlenkou konzumu, se všemi negativními důsledky, které to nese. Včetně obrovské propojenosti světa, díky které Jenda, Ali nebo Ngomo přijdou o práci proto, že si John a Samantha, které ani neznají, oc napůjčovali, protože jim jejich banky půjčky vnutily, a to proto, že jim jejich regulátoři (hlavně centrální banka) popouštěli uzdy, aby mohly na trh vrhat více a více peněz a kola spokojenosti voličů se pěkně točila.   (Že v krizi současného ekonomického systému skutečně jde o tento problém, tedy tvrdé hodnotové zaměření na růst konzumu, a ne o principy kapitalismu, je na delší zdůvodňování, které se sem nehodí. Vám to jasné je, většině čtenářů a diskutujících, jakož i autorovi článku bohužel ne.  Možnost získávat přízeň voličů pomocí rostoucího konzumu věcí a služeb za stejné, nebo i nižší ceny na výrobek, je i hlavní pákou současné globalizace - na rozdíl od předchozích epoch globalizace v minulosti, kterých už svět několik zažil.)Je škoda, že se tak čtenářsky atraktivní téma (viz diskuze) pojme hůře než diletatsky. Tento článek by seděl do někdejších Literárních novin jJakuba Patočky, anebo na předvolební řeč mladého Stropnického, ne do interlektuální České pozice.Má naděje, že diskuze jistě musí být lepší než sám článek, se nenaplnila. Diskuze je ještě horší.  Čtu odshora, od nejnovějších příspěvků, a když pominu oprávněnou, ale marnou snahu Pavla1 vyvést z marxistických bludů některé jiné diskutující, a dílčí pokusy o usměrnění marxovské argumentace čtenářem kocourkovským, je váš příspěvek první racionální - a navíc nemíří na dílčí aspekt, ale přímo k jádru problému.  Díky za spravení nálady.Dál už ale tu diskuzi nemám sílu číst.
0/0
8.5.2013 22:49
Foto

Četl jsem
Díky.
0/0
8.5.2013 20:02
Foto

POtrefená husa se ozvala.
Pokud nemáte na vyostřenou diskuzi dost silný žaludek tak jste se do ní neměl pouštět. Já se držím hesla jak se do lesa volá tak se z lesa ozývá. Pokud byste reagoval slušně, odpověděl bych vám také slušně. Když na něco nemáte, v tomto případě argumentačně a co do IQ, tak se do toho nepouštějtě. Konejšit vás potom nikdo nebude.Zamyslet se lze nad věcmi, které mají alespoň nějakou hlavu a patu. Což také činím. Avšak zde zaznívá řada vyložených nesmyslů. A jak jsem již uvedel výše, blbost se musí vyvracet, jinak zaplaví svět.
0/0
8.5.2013 19:25
Foto

Díky
Můžete mi naznačit, kde jsem obhajoval zadlužení? Najděte mi to.Čtu ty vaše projevy a musím konstatovat, že vás někdo ve vašem okolí dříve nebo později zabije.Ublížený Brouk Pytlík. Můžete mít pravicové názory, jaké chcete a mnoho Vašich názorů je logicky v pořádku. Ale Vám bych nesvěřil ani kousek moci. Jelikož jste agresivní blb.A to já o tom, jak agresivně vystupuji vůči bolševikům Charvátovi, Houdovi, Kalenskému (ten ještě stále nedostal, co zaslouží), něco vím. Ale Vy pořádně nečtete příspěvky nikoho v diskuzi. Titulky vašich příspěvků: hovadina, kravina, blbost, ... atd. vše ve stejném stylu.Pod tímto článkem většina kolegů napsala věci velmi rozumné a podnětné. Lidé se dívají na svět různýma očima a je dobré se nad tím zamýšlet. Někdo se splete v udání natočení filmu o rok a vy z toho uděláte hysterickou scénu. Takový pravičák jako vy je stejně zlý nebo horší než bolševik. Jelikož je to agresivní blb. Umírněný bolševik je pro mne lepší než agresivní "pravičák". Vy vlastně pravičákem ani nejste. Podívejte se na Macha, jak vystupuje. Nebo Rona Paula. Nebo tisíců jiných skutečných pravičáků. Vy názory blijete. A myslíte to upřímně.
0/0
8.5.2013 17:30
Foto

Křivan

Také jsem si již několikrát
Také jsem si již několikrát položil otázku jestli mi stojí za to se s Vámi dohadovat. Dokonce jsem se zařekl, jenže Vaše  názory a jejich prezentace jsou perly na které nelze nereagovat.  O Katyni si něco přečtěte, ale začněte napřed koncem první světové války a hromadnými popravami ruských válečných zajatců Poláky. Tím ovšem nechci tvrdit, že Katyň lze opomenout, jen jednotlivé historické souvislost nelze vytrhávat z kontextu.Ps. Jak mám rozumět Vaší větě "Komunisty je třeba poslat k čertu tou nejkratší cestou"?
0/0
8.5.2013 16:30
Foto

Nemám potřebu se někam pasovat.
Stejně tak nemám potřebu  reagovat na bludy, které přišly od někoho jako jste vy, tedy někoho kdo se na idiota nepasoval ale evidentně jím je.  Bohužel, pokud se na demagogii, lži či jako ve vašem případě obyčejnou idiocii nebude reagovat, blbost jednou zaplaví svět.Zajímavé, tak vy tady obhajujete fiskální expanzi a zadlužování a zároveň se tady oháníté Rakouskou (nikoli vídeňskou) školou. Trochu schíza ne?Nejpravděpodobnější vysvětlení je, že jste se bavil sám se sebou. Diagnóza schizofrenie je čím ve vašem případě čím dál tím pravděpodobnější. Z toho plyne, že ne tupou diskuzi si bohatě vystačíte sám se sebou.
0/0
8.5.2013 15:40
Foto

Děkuji
Původně jsem vám odepisoval způsobem, jako bych jednal s normálním člověkem, ale uvědomil jsem si, že máte pouze potřebu pasovat se do role idiota. Nebudu vám to brát, vážně, lituji, že jsem s vámi zabředl řeč. Veselý květen Vám přeji.PS: Doporučuji tu Vídeňskou školu. Není to sice nic pro blbce, ale zkuste to. Třeba je tam u vás 5% nějaké zbytkové inteligence a na několika málo buňkách se vám něco uchytí. Ale já vaším kamarádem do diskuze být nehodlám. Nesnáším tupce. Teď si vybavuji. Já už jsem tady před několika měsíci s nějakým zamindrákovaným teletem diskuzi vedl. Stejné způsoby pouze jiný nick. Zajímavé.
0/0
7.5.2013 21:55
Foto

Podle toho jaké žvaníte nesmysly
bych Vám nedoporučoval nic složitějšího než toto: http://ucebnice.fraus.cz/vychova-k-financni-gramotnosti-uc/.Tak abych si to ujasnil, vy se doporučujete řídit příkladem zemí, kde životní úroveň obyvatelstva a tvorba HDP jsou závislé výlučně na masivním exportu nerostných surovin nebo jsou někde na úrovni Evropy před 200 lety?Vy sice nechčijete proti větru ale je evidentní, že jste začal chcát aniž jste si sundal kalhoty. Mimochodem, diskuzi o gramatice vám doporučuji hledat někde jinde, třeba na webu ústavu pro jazyk český. 
0/0
7.5.2013 20:21
Foto

Děkuji
Doporučte prosím ekonomickou učebnici, kterou bych si měl podle Vašeho mínění přečíst. Vy si naoplátku přečtěte něco ze zdrojů, které uvádím níže. Možná pochopíte něco o státní lichvě hned za několik minut. Nechčiji do větru jako vy bez toho, abych netušil, o čem píši. Jinak určitě jste přečetl hodně knížek, abyste mohl psát "abyste" místo "aby jste".
0/0
7.5.2013 16:51
Foto

Za prvé, o funkci peněz přemýšleli lidé daleko chytřejší
než vy. Než začnete svoje fantasmagorie vydávat za ekonomické teorie, přečtěte si nějakou učebnici ekonomie aby jste nebyl za blbce. Za druhé, bavíme se o financích na úrovni státu. Opavdu se domníváte, že stát je obětí lichvy? Za třetí, pokud hovoříme o obětích tak obětí lichvy není práce ale člověk, a to člověk hloupý a nezodpovědný. Pouze takový si jde půjčit k lichváři a za svou škodu si může sám.
0/0
7.5.2013 16:20
Foto

Co se týká principu lichvy ze strany státu,
tam, domnívám se, jde o organizovaný zločin a porušování svobodného práva obyvatel nakládat se svým majetkem. Navíc termíny daň a pojistné jsou v našem zákonodárství lživé a zavádějící. prostě český parlament plný zločinců. O neoprávněných poplatcích, pokutách a vadírání ze strany státu ani nemluvě.Bál bych se říct, co v dnešních podmínkách vlastně není převlečenou lichvou.Doporučuji Vám přečíst si tento článek:http://zpravy.e15.cz/pravo-a-byznys/islamske-bankovnictvi-je-bezpecnejsi-920877Je velmi zajímavý a dokumentuje, že dívat se na svět a život dá také jiným způsobem než tím naším. Současně je někde v pozadí naznačeno, že západním lichvářským finančním institucím není svět islámského finančnictví lhostejný, resp. má tak silnou logiku, že ohrožuje principy lichvy v západní civilizaci.Nadměrný úrok = lichva. Ta definice je jednoduchá, ale co je to nadměrný úrok? V době, kdy bylo daňové zatížení v evropských státech kolem 2%, bylo lichvou i 5%. dnes, kdy vám český stát bere přes 70% vašich peněz prostřednictvím různě pojmenovaných daní, poplatků a pod hrozbou uvalení vazby jiných nehorázných institucionálních finančních nároků, může být lichvou třeba až 110% nebo 150% ;-) Akorát lichvář, politik a státní úředník nezná dvě věci: zákon o zachování energií a trojčlenku (v našem 3-dim prostoru). A ještě je jim všem absolutně cizí logika a schopnost vcítění. Typickým reprezentantem, který neví, že do hry vstupují vždy náklady, které jsou v "dynamickém" vztahu s výnosy, je mudrlant Špidla. Toho náklady na uspokojování potřeb neuspokojených z prostředků nespokojených poskytovatelů prostředků na uspokojení vůbec nazajímají, jelikož nezná, jak se tvoří přidaná hodnota a stejně jako mnozí obhajující svobodnou výši úroku z půjčky netuší, že peníze rostou pouze s přidanou hodnotou a nesází je strýček Pompo z Arabely, který o sobě říká: Já jsem totiž úplně pitomej. http://www.pohadkar.cz/postava/strycek-pompo/;-)To vše dohromady dává pěkný cajmrsk.A ještě doplním, že existuje celá řada webů, kde jsou články o několik levelů výše než na ČP.Něco ohledně peněz pro ty lépe chápavé je tady:http://www.mises.cz/clanky/valka-a-inflace-407.aspxTo jenom doplňuje info kolegů zdůrazňujících, že státní systémy tvořící zadlužení vedou lidi k válkám.
0/0
7.5.2013 14:13
Foto

L34a82d27i65s83l85a97v 92N27o22v46á75k 2227503134643

Vy jste osel, a přesto s vámi vedu diskusi...
Přiznávám, je to moje blbost a ztráta času. Komunisty je třeba poslat k čertu tou nejkratší cestou.
0/0
7.5.2013 13:06
Foto

L61a65d82i87s14l91a61v 75N54o39v40á22k 2777783764553

Půjčování peněz (obecně) není lichva
Lichva je zvláštním případem půjčky peněz na vysoký úrok a u nás je definována zákonem.Otázkou je, jak nazvat třeba praxi českého státu zakotvenou v zákoně, kdy nedoplatek na sociální dani (a řadu podobných) účtuje plátci s úrokem ve výši 0,1 % za každý den prodlení. Je to sazba zloděje - lichváře, zvláště pak v situaci, kdy se plátce dostal do problémů a není schopen dluh v krátkém čase uhradit? Takže by bylo dobré rozlišovat úrok a lichvu jako zvláštní případ neúměrně vysokého úroku.
0/0
7.5.2013 13:00
Foto

Křivan

Opakovaně jsem si přečetl
Opakovaně jsem si přečetl Vaše myšlenky o "restartu systému" a musím se Vám omluvit. Vždy jsem měl pocit, že jste pravicového smyšlení. Omyl, Vy jste levičák- marxista, i základní socialistický postulát "každému podle jeho zásluh jste zvládl". Vy jste ten VUML asi studoval 2x jednou po roce 1948 a podruhé po roce 1968.
0/0
7.5.2013 10:51
Foto

Poučná diskuse
Ve většině příspěvků je hodně pravdy, Zejména "Otazník" se trefuje do černého. Ale s tím se nedá nic dnes dělat. Je to skutečnost, dlouho  a pečlivě připravovaná. navíc velmi složitá. Fakta zde snesená se dají podepřít skutečnými čísly, daty. Zbytnělé sociální státy, zejména od konce 2. světové války jsou toho jedním z důkazů. Státy zvětšily svou velikost (jistě příjemným způsobem - sociálními "vymoženostmi" ) v číslech asi o 30 -50%. Lidé dostali do rukou "moc", (nárůst politiků, občanských samospráv, různých združeních atd.)Na lid se používájí proto moderní děla (banky a jejich municí jsou úroky.Ale velikost státu zůstává skoro nedotčena.Výsledkem tohoto "boje" je obrovská zadluženost -tato moderní epidemie černého moru, jež zachvátila téměř celý svět. Dále je na čtenářích samotných domyslet si prognozu na příštích 20 až 40 let. Stačí na to selský rozum. Dopady budou ale velmi nepříjemné pro většinu lidí.Rozloučení se s většinou "vymožeností" bude souviset s redukcí velikostí států, politiků a různých státních agend. Nebude již tolik "sena" pro státního "molocha".  Na podrobnější prognozy si hodně občanů vystačí sami, ti ostatní budou mít dost námětů k ostré kritice.Jen jsem zvědavý, zda se myšlenky z většiny příspěvků objeví v našich  mediích, v chaosu nazývaným zprávami prý důležitými pro občany.(že "zprávy" nebudou jen přehledem počasí, stavu silcic, nepotrestané zlodějny a počtu násilností., jak je zvykem na TV Nova a dalších.)   
0/0
7.5.2013 8:52
Foto

Tak to se Vám povedlo
Trošku jste zapomněl na několik věcí, ale já připomenu tu nejdůležitější: lichva znehodnocuje práci. Znehodnocujete-li práci, tedy její výsledky, ničíte společenské vztahy. O skutečné roli peněz jste asi příliš nepřemýšlel.
0/0
7.5.2013 4:53