Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kardinál Radek obviňuje protikorupčního Janečka z krácení daní. Nesmysl, reaguje finančník.

Anonymní zpráva, kterou média nedávno obdržela, musela stát hodně peněz i času. Neznámý analytik však své práci rozumí.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Marek Kyncl

28. 12. 2011 9:58
Nejen pan Janeček...
To, co dělá se svými společnostmi pan Janeček (jejich parkování v daňových rájích) je běžnou praktikou, které se přezdívá "daňová optimalizace". Přísně vzato to moc legální není, ale v podstatě nikde (nejenom v České republice) není zájem se takovými strukturami zabývat.  Takže v mých očích paniu Janečkovi s nápadem boje proti korupci fandím, alespoň se pokouší o něco správného. Panu Hlaváčovi bych doporučoval článek, kde by se v podobném duchu zabýval daňovými prohřešky většího souboru osob (včetně přádel našich vrcholných politiků), problematika je mu přeci velice dobře známa. 
0 0
možnosti
S

Spid

20. 12. 2011 10:27
Samozvaní soudci
Jste už padlí na hlavu, když tady pořád soudíte někoho kdo má snahu tady udělat něco s tím bordelem zvaným ČR a platí to ze svého, tzn. ten jeho zisk co nemohli rozkrást hlavouni v Praze, tak využívá na boj proti těm hlavounům, které to teď samozřejmě štve. Proč se pořádně nerozryje ta vlastnická struktura Škodovky a dalších firem, které jsou v daňových rájích. Už začněte používat ty hlavy co máte na krku. 
0 0
možnosti
ES

Emeritni Samec

19. 12. 2011 10:12
Nechápu nač si lidé stěžují.
Není jiné vysvětlení naší slavné korupčně zlodějské situace než to ,že u nás lze vládnout hlupákům.I ta nejprimitivnější mediální kampaň dovede naše"občany"nastartovat k festivalu hlouposti.Proboha plzeňská škodovka je zaregistrována na Kajmanských ostrovech což je nejen skutečný daňový ráj ale tamní zákony neumožňují zveřejnit strukturu akcionářů.Takovýto veký podnik navíc zatížený podezřením z korupce Romana si lebedí v takovém neprůstřelném prostředí a nikomu to nevadí.Když na to Janeček a jiní upozorní stačí jeden debilní článek se všemi znaky manipulace a zírám kolik lidí na to skočí.Přitom Janeček vše vysvětluje celkem logicky.Naše "společnost"je na takové úrovni ,že manipulovat s ní je hračka.Každý by si měl uvědomit že za svoji  mizernou životní úroveň si můžeme jen svou hloupostí.Dvacet let se necháme okrádat a ještě tleskáme jak se máme dobře.V Drážďanech je víc čechů než němců a jezdíme tam jako za komunistů do Slušovic.Česká malost a manipulovatelnost nás neopustila.Mám pocit že u nás lidi své zloděje milují a jak říká Babiš ohnou se a makaj.Mysleme konečně vlastní hlavou a nenechme se manipulovat jako loutky.Je mi jedno jak Janeček podniká když je to v normě,pro mě je důležité že zlikvidoval mafii v dopravním podniku a sebral kmotrovi 85 kradených milionů ročně.Copak nedovedeme rozlišovat a poznat co nás likviduje.Musíme nalítnout na každou manipulační hloupost?
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

19. 12. 2011 14:09
RE:
Janečkovi by nezaplacené daně skrze daňový ráj ma Mauritiu nikdo nevyčítal, kdyby nám tady před tím svtouškovsky nekázal morálku a nekádroval jako poslední spravedlivý. Peníze z DP nebyly nakradené, ale vyplývaly ze zcela legální obchodní smlouvy. Stejně legální, jako Janečkovy zde nezaplacené daně. Tam je navíc otázka legality ještě ve hvězdách. Nyní se jen odalilo neskutečné Janečkovo pokrytectví...
0 0
možnosti
S

Strojil

19. 12. 2011 9:13
Pro redakci
Vzhledem k tomu, že u článků neuvádíte (na titulní stránce) kdy byly naposledy aktualisovány, ani v čem ta aktualisace spočívala, nepovažuji za dobrý nápad, že vyjádření pana Janečka bylo přilepeno na konec starého článku, kde jej člověk najde v podstatě jenom náhodou. Myslím, že jeho reakce by si zasloužila samostatný článek nebo alespoň doplnění informace o zařazení reakce do perexu článku na titulní stránce. Hmm, tak jsem si to znova přečetl, možná se mýlím a ten text je opravdu odkazem na nedělní reakci pana Janečka (nebo tu páteční?)... každopádně by opravdu stálo za to aktualisace zobrazovat trochu přehledněji.
0 0
možnosti
M

Mw

18. 12. 2011 16:27
Placený přístup
Pane Léko, ČP je typicky projekt, který se, dle mého skromného soudu, nemůže uživit jinak než placeným přístupem. I když v mnoha případech se stanovisky ČP nesouhlasím, vysoce oceňuji kvalitu (někdy pouze upřímnou snahu o kvalitu :) ) a zejména poctivý přístup k žurnalistice (tak výjimečný u nás) a rozhodně bych si placený přístup koupil, stejně jako jsem si ho opakovaně koupil u motejlek.com (tam z jiných důvodů...).
0 0
možnosti
IL

I78s43t10v69á19n 21L95é30k13o

18. 12. 2011 16:59
Souhlasím s Vámi, o
Souhlasím s Vámi, o zpoplatnění části obsahu uvažujeme, ale zatím máme jiné priority rozvoje, zejéma v oblasti obsahu.Díky za zájem.István Léko
0 0
možnosti
IL

I32s95t53v62á95n 12L83é57k90o

18. 12. 2011 16:00
Díky za informace, ale
Díky za informace, ale nabídku nevyužijeme :))István Léko
0 0
možnosti
F

Frantisek

18. 12. 2011 12:48
To s tou cenou a casem
Tak s tou cenou a casem prehanite a to znacne.To neni nic jineho, nez reserse o klientovi a jeho podniku. V kategorii slozitosti nula nula nic. Takova zprava se u nekterych firem pouziva v ranych stadiich obchodniho pripadu pro zhodnoceni toho, zda dale jednat s touto firmou. Obdobnou zpravu o firme s obratem 2 GEUR jsem odevzdal v patek svemu klientovi. Rozsah byl 9 stran textu, 2 graficke prilohy. Vyuctovali jsme 5 hod seniorni prace, 3 hod juniorni prace a naklady cca 200 EUR. Sazby za hodinu si dosadte jaka se komu libi, lec patri mezi obvykle.Navic tahle zprava je dost neprofesionalne zpracovana, spousta preklepů, grafika silena. Autor si to po sobe asi ani neprecetl.Zduvodneni ponekud tvrdeho zaveru nic moc, opreno vse pouze o verejne zdroje typu ceske noviny. Analyza rozhodovani obchodniho pripadu zádna a to se obavám, ze je podstatne.  Srovnani  s nejakym obdobnym pripadem zadne.Takze  to nevydavejte za nejake veledilo a nejake drahe a narocne. Osobne bych se stydel a az po jistem prepracovani a nazvani "Popis/Reserse stavu pripadu" bych nauctoval tak 150 EUR a 20 EUR naklady (to bude ten telefonat :-)... Pokud to nema pokracovani, tak je to nanicovaty text pro rozvireni afery...
0 0
možnosti
P

Pocono

18. 12. 2011 12:35
Obávám se, že u nás žádný
Obávám se, že u nás žádný domácí apoštol čistoty neuspěje, protože nikdo takový už z merita polistopadového fungování naší politiky/ekonomie snad ani existovat nemůže.Říkám to nerad, ale pomoci může snad jen připojení k Německu a předání soudních a vyšetřovacích pravomocí do Berlína. Tam by si s nějakými našimi kmotry hlavu nelámali a pozavírali by to sakum prásk všechno. Hold na Čecha muší bejt přísnost, sami si vládnout asi neumíme :(
0 0
možnosti
K

Knight

18. 12. 2011 12:27
IR - Janecek
Jestli jste si to nekdo nespojili tak to udelala Ivo a lidi kolem nej. Potrebuji Janecka zdiskreditovat. Problem pana Janecka je, ze neni zavisly na nikom z CR a lide typu IR nemaji paku jak na nej.
0 0
možnosti
MG

18. 12. 2011 1:02
Pro hluboké české kaliny
Tak Janeček daňově optimalizuje. Hm. Trestné na tom samozřejmě není nic. Nelegální by to - podle mého názoru - být mělo, stejně jako 75 procent toho, čemu se dnes naproto mylně říká tržní chování, zatímco je to prostý podvod. Nicméně pokud budete hlásat nezadatelné právo kapitálu na volný pohyb (zatímco pohybu pracovní síly bráníte ze všech sil), můžete maximálně nesouhlasně bručet. Podnikatel, který neusiluje o maximální zisk není podnikatel, ale idiot. Prosaďte změnu stupidního zákona nebo držte pysk. (Dovolily by nám to moudré finanční trhy?) Podstatné je, že Janeček své zisky nekrade. Upřímně - odvádět daně proto, aby se za ně Řebíček opaloval v Dubaji a Gross na Floridě může jen silný masochystá.
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

18. 12. 2011 9:28
RE:
Jestli by něco nelegální být mělo, nebo nemělo, to není pro tento případ podstatné. Je možné, že toi co Janeček dělá nelegální už dnes je. Ale spíše není. Pouze extrémně  využívá legální možnosti vydělat na českém státu tím, že mu ze svých zisků platí díky právní konstrukci jen minimální daně. To by bylo v pořádku. Kdyby s ovšem pokrytecky nenavážel do ostatních, kteří také legálně vydělávají, jak jen jim to právo a zákon umožňují. Vzpomeňme jen na kritiku firmy z daňového ráje, která uzavřela legální zprostředkovatelskou smlouvu se soukromu tiskárnou. To bylo moralizování a řečí.  Že je Janeček mimo jiné poměrně odporný pokrytec, to jsem tady napsal už dávno. A ať už jsou jeho daňové manipulace před hranou zákona nebo za ní ukazuje se, že jsem měl pravdu...
0 0
možnosti