Diskuze
MACHÁČEK: Vyčerpanost německého ekonomického modelu
Děkujeme za pochopení.
Myslim si ,ze nejde o model.Nemecko je povalecnou hospodarskou velmoci ne kvuli modelu,ale zaslouzene kvalitou svych produktu s kterou ma problemy i pan Trump.Neverim,ze nejaka jina zeme v Evrope je schopna tento obrovsky potencial, na jehoz zlepsovani Nemci neustale pracuji nejakym zpusobem predbehnout. I ve svete je malo statu,ktere se daji s Nemci porovnavat.Made in Garmany je a bude vzdy velice zadane.To je proste fakt i kdyz se to mnoha lidem vcetne Trumpa nelibi.
M. Půbal
Francouzi už pochopili, že Euro je nástroj především a pouze pro Němce. Euro zdražilo měnu pro drtivou většinu Evropy, která tak paradoxně není konkurenceschopná, nevytváří příležitosti. O nezaměstnanosti mladých do 30 let v řádech 10-15-25% v polovině Evropy už bylo napsáno mnoho, co mě ale opravdu překvapilo, že se to týká i např. Paříže! Pokud tam mladý člověk není IT nebo zaměstnanec státu, paběrkuje. Macron tohle všechno ví a už vypouští pokusné balónky. Euro přežilo skoro 20 let - a je zralé na důchod.
Su v tejto veci zaujimave aktualne statisticke udaje o ekonomickom raste krajin EU. Staty V4 su prvykrat na spicke tabuliek a Nemecko s rastom <1% je na predposlednom mieste 28-ky. Smutne.
Podla mna je to zapricene vysokou politickou nestabilitou, nadregulaciou a danami. To vsetko v state kde rocny prebytok statneho rozpoctu je niekolko desiatok miliard €. Nemecko bude musiet urychlene prehodnotit statny rozpocet a investovat do spolocnosti a narodneho hospodarstva, aby neusli aj posledni investori a velke firmy sa nepresidlili do danovych rajov.
Co je na tom smutneho ? Ze rosteme nejvic a Nemecko nejmin ? Podle me je to tak dobre. Slabe nemecko oslabi euro a to pomuze statum, ktere si tento balvan uvazali.
Už si Macháček koupil elektromobil a jak si ho nabíjí a kde. Pojede s nim letos na Jadran :-D:-D
J. Nový
O to víc děsivější je závislost naší ekonomiky na té německé. jestli se nepletu, tak jsem někde četl že je to až 80%. To se nám jednou šeredně vymstí.
Jak jsme vypadali při závislosti na ekonomice SSSR máme vyzkoušené. Nic děsivějšího nás do té doby nepotkalo!
Doplňuji ....
i menších zemí v mezinárodní politice, které jsou pro prolomení dosavadních překonaných stereotypů klíčové.
Je otázka, v čem se vidí vyčeranost německého ekonomického modelu. Všeobecně platí, že problémy se hromadí a je zřejmé, jak uvádím, že ve stávajícím reprodukčním stereotypu s tou fatální závislostí hospodářského mechanizmu vč. zaměstnanosti na konzumu nebude možno pokračovat donekonečna. A ochrana přírodního, životního prostředí i vyrovnávání životních podmínek ve světě jsou ochranou přirozených základů naší existence. Síla německé ekonomiky stojí na rozhodujících průmyslových aj. odvětvích systematicky doplńovaných novými obory, kvalitě a inovační schopnosti, podtržených sociálnětržním přístupem. Akcent vždy byl na stabilizovaném vývoji a nepodléhání nějakým módním výstřelkům. Řešení dalšího vývoje není v nějakém kupčení, ale v iniciaci a harmonizací změn a přijetí potřebných strategií, kterými bude muset ekonomiika i životní styl aj. projít. Závažné problémy pro budoucnost potřebují pro nás všechny skutečně fundamentální poznání a novou vzdělanost vč. pochopení role středních i menš
"Německý automobilový průmysl se teprve snaží zachytit trend vývoje nových elektrických baterií, jehož těžiště leží v Číně a v USA." - Němci se chovají logicky. Elektromobily jsou zatím schopny konkurovat autům se spalovacím motorem pouze pokud jsou dotované a nebo když jsou auta se spalovacím motorem uměle zatěžovány regulacemi a pokutami. Když tyto dotace, regulace a pokuty odstraníte, trh s elektromobily bude velmi malý.
Pokud by někdo vyvinul lepší baterie s mnohem rychlejším nabíjením, to by bylo něco jiného. Ovšem to je úkol pro výrobce baterií a ne pro automobilový průmysl.