Diskuze
Záhada jménem PISA. Překvapivé výsledky srovnání studentů mají mnoho možných důvodů
Děkujeme za pochopení.
J24o85s73e81f 76V27y45s35k90o37č45i61l
Když se všichni zhorší, pořadí zůstane stejné
Lidi už nemusí moc přemýšlet, stačí jim čučet do mobilu...
H90a32n40a 50D70o31s93t75á81l33o48v55á
V Palestinské samosprávě téměř žádný žák nedosáhl ve čtení úrovně pět nebo vyšší (průměr OECD: sedm procent). Tito žáci nejsou schopni porozumět dlouhým textům, zabývat se abstraktními nebo neintuitivními pojmy a rozlišovat mezi fakty a názory na základě implicitních signálů týkajících se obsahu nebo zdroje informací.“
A kolik peněz se tam za poslední dekády vecpalo s určením "na vzdělání"?
M48i72r70o85s41l73a68v 56H75a34g81a66r41a
Učím na vysokej škole. Na prednáške som odvodil vzťahy pre výpočet preklápacích napätí neinvertujúceho komparátora s hysteréziou. Potom som študentom (tretí ročník bakalárskeho štúdia) povedal, že vzťahy pre invertujúci komparátor si majú odvodiť sami. Náročky som dal túto otázku aj na skúške. Z desiatich študentov to mal správne jediný. Bol to zahraničný študent, ktorému spolužiaci na cvičeniach občas prekladali do angličtiny.
J10o96s34e51f 48Š96o41l95t73e21s
Zajímavé je, že tyhle matematické testy silně korelují s IQ. Populace mladých obecně postupně hloupne. Proč tomu tak je, to je ovšem celkem dost záhadou, něco by šlo asi vysvětlit mnohem vyšším množstvím rušivých elementů, ale těch faktorů bude mnohem víc.
H32a45n79a 26D17o74s39t35á19l16o41v13á
Nemusí řešit ani jednoduché úkoly, všechno najdou na internetu. Jestli je informace správná nebo ne často nerozlišují. Opravdu platí, že myšlení bolí a oni se naučili tomu vyhýbat.
J31i79ř68í 37S19c65h97m50i72d96t
Já se přikláním ke kombinaci příchodu slabých žáků do tříd a snižování standardů, ono se to i vzájemně podmiňuje, učitel musí uzpůsobit výuku tak, aby stíhali i ti slabí a tak jde celá třída dolů. jedna země chce druhou předhonit v počtu vzdělaných lidí, ale jaká kvalita toho vzdělání je je už druhá stránka věci. Dnes jsem běžně svědkem, že rodiče nedávají matematiku základní školy a tak ani nemohou dětem radit nebo je nějak smysluplně vést k lepším výsledkům a říct jim jen běž se učit, máš zákaz mobilu zřejmě nestačí a tak to ti solidnější řeší alespoň tak, že je naženou na nějaké doučování, ale pokud tam chodí více dětí, tak bude opět chybět individuální přístup, ti bohatší si mohou zaplatit doučování u sebe doma, ale takových rodin asi u nás moc nebude.
J52o36s84e90f 52Š80o37l61t92e56s
Kdybych nedával matematiku základní školy, musel bych se jako dospělý stydět. A to říkám jako drop-out z VŠ.
L19u38k87á39š 67S58t52r41á32n92s65k30ý
"Dlouhodobý trendový pokles výkonnosti žáků v matematice ... Netýká se (nebo jen okrajově) baltských států, Tchaj-wanu, Izraele, Bulharska ..."
Bylo by zajímavé vědět proč zrovna těmto zemím se vyhnul. Mobily tam používají také
V26l26a71d67i64m55í21r 36J65e34č92m53í41n26e32k
ano, tady je jasný zdroj info .balkánské státy jdou nahoru ,protože měli nízký základ, ale proč Švýcarsko? proč Izrael? Mám dlouhodobý pocit, že těmto dvěma státům se podařilo nemožné- pocit, že jsme jedna rodina.
P58e97t56r 23B84u93k32o43v50s11k77i
Děsí mě, že hranice mezi fakty a názory se stírá i u nás. A ti největší křiklouni jsou zároveň i největší lumeni.
T67o82m74á70š 88T97a30t45í78č58e57k
Tak hlavně že Pepíček, tedy vlastně Yusuf, udělal víc chyb, nejsme na tom špatně!