Když se všichni zhorší, pořadí zůstane stejné
Lidi už nemusí moc přemýšlet, stačí jim čučet do mobilu...
V Palestinské samosprávě téměř žádný žák nedosáhl ve čtení úrovně pět nebo vyšší (průměr OECD: sedm procent). Tito žáci nejsou schopni porozumět dlouhým textům, zabývat se abstraktními nebo neintuitivními pojmy a rozlišovat mezi fakty a názory na základě implicitních signálů týkajících se obsahu nebo zdroje informací.“
A kolik peněz se tam za poslední dekády vecpalo s určením "na vzdělání"?
Učím na vysokej škole. Na prednáške som odvodil vzťahy pre výpočet preklápacích napätí neinvertujúceho komparátora s hysteréziou. Potom som študentom (tretí ročník bakalárskeho štúdia) povedal, že vzťahy pre invertujúci komparátor si majú odvodiť sami. Náročky som dal túto otázku aj na skúške. Z desiatich študentov to mal správne jediný. Bol to zahraničný študent, ktorému spolužiaci na cvičeniach občas prekladali do angličtiny.
Zajímavé je, že tyhle matematické testy silně korelují s IQ. Populace mladých obecně postupně hloupne. Proč tomu tak je, to je ovšem celkem dost záhadou, něco by šlo asi vysvětlit mnohem vyšším množstvím rušivých elementů, ale těch faktorů bude mnohem víc.
Nemusí řešit ani jednoduché úkoly, všechno najdou na internetu. Jestli je informace správná nebo ne často nerozlišují. Opravdu platí, že myšlení bolí a oni se naučili tomu vyhýbat.
Já se přikláním ke kombinaci příchodu slabých žáků do tříd a snižování standardů, ono se to i vzájemně podmiňuje, učitel musí uzpůsobit výuku tak, aby stíhali i ti slabí a tak jde celá třída dolů. jedna země chce druhou předhonit v počtu vzdělaných lidí, ale jaká kvalita toho vzdělání je je už druhá stránka věci. Dnes jsem běžně svědkem, že rodiče nedávají matematiku základní školy a tak ani nemohou dětem radit nebo je nějak smysluplně vést k lepším výsledkům a říct jim jen běž se učit, máš zákaz mobilu zřejmě nestačí a tak to ti solidnější řeší alespoň tak, že je naženou na nějaké doučování, ale pokud tam chodí více dětí, tak bude opět chybět individuální přístup, ti bohatší si mohou zaplatit doučování u sebe doma, ale takových rodin asi u nás moc nebude.
Kdybych nedával matematiku základní školy, musel bych se jako dospělý stydět. A to říkám jako drop-out z VŠ.
"Dlouhodobý trendový pokles výkonnosti žáků v matematice ... Netýká se (nebo jen okrajově) baltských států, Tchaj-wanu, Izraele, Bulharska ..."
Bylo by zajímavé vědět proč zrovna těmto zemím se vyhnul. Mobily tam používají také
ano, tady je jasný zdroj info .balkánské státy jdou nahoru ,protože měli nízký základ, ale proč Švýcarsko? proč Izrael? Mám dlouhodobý pocit, že těmto dvěma státům se podařilo nemožné- pocit, že jsme jedna rodina.
Děsí mě, že hranice mezi fakty a názory se stírá i u nás. A ti největší křiklouni jsou zároveň i největší lumeni.
Výborný článek.
Překvapivě.
Tak hlavně že Pepíček, tedy vlastně Yusuf, udělal víc chyb, nejsme na tom špatně!