Pátek 3. května 2024, svátek má Alexej
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Respekt a prázdnota po něm

Týdeník Respekt právě umírá a jeho zánik může způsobit českému společenskému a intelektuálnímu prostředí nedozírné škody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ix22

3. 10. 2006 9:32
z kvality balast

Velmi výstižné. Mezi Reflexem a Respektem je propastný rozdíl. Respekt - fundované analýzy,  Reflex - bulvár pro intoše plný balastu a pojmů-dojmů. Je tragédie, že se má z Respektu stát další Reflex.

0 0
možnosti

Vojta

2. 10. 2006 16:16
šafrnoviny

  Je ironií, že většině zde diskutujících v Respektu vadila velmi dobrá úroveň zahraničních a kulturních témat. Nevadí jim neobjektivní pohled na domácí politickou scénu. A to zejména - že na stejné nešvary levičáků a pravičáků používal poslední dobou Respekt naprosto rozdílné metry. No když jsem se dozvěděl, kdo zamáznul dluhy a hodlá Respekt koupit, je mi ta záhadná změna Respektu jasná. Asi to vycítilo víc čtenářů a to byl konec. Vždyť před dvěma roky počet odběratelů utěšeně stoupal. Ale další šafrnoviny  už jsou zbytečné. Cena nehrála žádnou podstatnou roli.

0 0
možnosti

ix22

3. 10. 2006 9:42
Re: šafrnoviny

Skoro je překvapivé, že nepovolali právě univerzálního zachránce a výrobce bulváru z čehokoliv Šafra. :-D Ale Čermák je jistě taky vhodný nástroj. :-/

0 0
možnosti

Freddy

2. 10. 2006 11:36
Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.

Kdysi jsem je miloval a kupoval. Pak mě začali štvát. V době, kdy v devadesátých letech ze zdravotníků dělali bílou mafii (smutně proslul zvláště pan Petr Holub) a vykládali, jak jim jde cynicky jen o peníze a výši bodu, sami si pružně zdražili cenu z pěti na patnáct korun. Tak jsem je odhlásil a kupoval jenom občas. Pak začali předvádět český národ jako bandu šovinistů a propagovali své ušlechtilé humanistické levicové multikulti bláboly. Kupoval jsem je ještě míň a nakonec s tím přestal. Asi nás takových bylo víc, když nakonec zkrachovali. Holt národ jim nerozuměl, byl na ně příliš primitivní.

Ale abych pořád jenom nehaněl - díky upozornění Respektu jsem si koupil Střet civilizací v době, kdy byl ještě v prodeji. Jinak bych se o něm asi nedozvěděl. Za to tisíceré díky. A ještě drobnost - v lednu 1993 otiskli československou / českou vlaječku a přes ni nápis: NEU! - Řehtám se tomu dodnes.

0 0
možnosti

Vojta

1. 10. 2006 22:56
Žádná škoda

Pokud zmizí ze scény současný Respekt - vůbec nic se nestane. Poslední dobou články pánů Spurného a Taberiho,  zabývající se domácí politikou, vypadaly jako by jim podklady k Arcimboldovy nosili z přímo odvedle - z kanceláře na Jánském Vršku ;-D.    Takže změna vlastníka  na věci nic nemění. Už dávno - bohužel - ztratil svoji příslovečnou nestrannost a  konkurovat servilitou MfD nebo LN na to neměl Rv.   

0 0
možnosti

Reo On

28. 9. 2006 19:44
Ztráta Respektu mne neuvěřittelně mrzí

A pře"čermákování" respektu, je-li v běhu odchod současných redaktorů už prostě ztrátou je..

Mrzí mne, že jsem ho nekupoval víc a namísto toho jsem střídal lidovky, hospodářky a lecos, které jsou proti (bývalému) Respektu tak jalové. Řešením byl opravdu marketing ... jsem hlup, že i v této otázce jsem nechal zapůsobit čas od času reklamy a viditelné headliny konkurence. Přitom Respekty si po přečtení i často schovávám a ať už s článkem souhlasím nebo někdy taky ne, vždy je to pečlivý článek a inspiruje.

SAKRA to mě to, ale štve

0 0
možnosti

Pavel H.

27. 9. 2006 21:41
Trochu jiný problémm..

Problém neziskovosti Respektu, resp. jeho přebudování na skorobulvár (alespoň tak dosud p.Čermák svými výpolody vesměs působil - a proto byl vybrán!), spočívá v inteleigenci tohoto národa. Copak se tomu všemu může člověk divit, když 70% obyv.(počínaje cca 17 lety) bere za hlavní zdroj informovanosti vypatlanej Blesk, přitomělý  zpravodajství TV NOVA? Za kvalitní kulturu považuje bez špetky ducha žvanící Gotty & spol.,? Pro kterou jsou  tou nejlepší zábavou seriálové žumpy typu Rodiných pout nebo puberťáckých kvízů? Snad si nemyslíte, že tahle rosolovitá spodina bude číst Respekt !? A ten zbytek jej (ani nic jiného) rozhodně neuživí.. Ti, co na toho auditorium s IQ 00prd sázejí - právě proto že tvoří 3/4 - jsou šikovní  a obratní ( byť  mírně řečeno bezskrupulózní ) , manžeři.. Jako konec konců všude ve světě. Otázkou je, kde znovu začít...   

0 0
možnosti

Jan Zachrta

28. 9. 2006 15:51
Jestliže jsou si odcházející redaktoři svojí pravdou tak jisti, bude nejlepší založit si nový, podobně orientovaný časopis.

Otázkou je, zda si jej koupí dost lidí, aby se uživil a nebo zda se najde nějaký sponzor s bezednou pokladnou. Navíc - jsou-li ti redaktoři tak dobří jak se různě praví - jistě najdou zaměstnání v jiných periodikách.

0 0
možnosti

Oleg

27. 9. 2006 16:38
Plně s Vámi, pane Horáku, souhlasím

Plně s Vámi, pane Horáku, souhlasím. Respekt potřebejeme, protože všechny ostatní noviny ztrácejí svou intelektuální hodnotu a nabízejí se trhu, aby konkurovaly s bulvárem. A máte naprostou pravdu, že právě intelektuální bohaté špičky, přejme jim to, zaslouží si to, by měli dát ostatním možnost luxusu takových novin.

0 0
možnosti

csillag

27. 9. 2006 15:26
žádná škoda

Shodou okolností se Horákův pláč nad Respektem objevil na stejné dvojstraně LN, kde Zbyněk Petráček v článku o rozšiřování EU názorně ukázal, jak špatně novináři z Respektu píšou:  text bez hlavy a paty, zato plný pohrdání vůči lidem z Bulharska a Rumunska a z nových zemí vůbec. Respekt nebyl dobrý časopis, byl to jen pravicový, probushovský, špatně psaný a špatně redigovaný časopis. Škoda ho není.

0 0
možnosti

Jan Zachrta

28. 9. 2006 15:49
Jsem pravičák a "probushovec", ale Respekt takový nebyl.

Z mého pohledu byl naivně multikulturalistický, levicový a hyperkritický za každou cenu. Proto jsem jej při x-tém zdražení přestal kupovat.

0 0
možnosti

Angela

27. 9. 2006 15:20
skvělý popis od Arista

Doopravdy pane Aristo, vyznate se jako nikdo. Tolik znalosti o lůze jsem nikdy v zivote nevidela a neslysela. Odpustim si otazku odkud to mate, nebot uz to vim, doslo mi. Pohlednete na sebe do zrcadla a sypete detaily. Ano ano, proto vite tolik. Ale jenom o lůze, o nicem jinem. A nevyhrabete se z toho, vezite moc hluboko.  Nevadi, mame demokracii, trestne to neni, vězte si jak hluboko chcete nebo musite.

Jen bych vas rada upozornila, ze tento clanek pojednava o osudu casopisu, nikoliv o lůze. Vsechny vase prispevky k jakemukoliv tematu se tykaji pouze lůzy. Pokud skutecne nejake skoly mate, k prehledu vam nepomohly, hodne vite pouze o lůze, coz je smutne. A tak ikdyz uz v tom tak hluboko vezite, ze nedokazete myslet a debatovat o nicem jinem, doporucuji vam pockat, az prijde clanek s obsahem lůza a pak se vase znalosti a osobni zkusenosti z tohoto zivota moc hodi. Budete jednicka, ktera vi neskutecne mnoho.  Ale jenom v teto oblasti. 

Tedy znovu - uz se z toho nevyhrabete. Jste dusevni ruina k politovani.

0 0
možnosti

Celim

27. 9. 2006 15:28
Re: skvělý popis od Arista

Kdo se povyšuje, bude ponížen a kdo se ponižuje bude povýšen.Je zajímavé, že všichni velikáni byli tak pokorní! No velikost IQ ještě nevypovídá o hodnotě člověka;-).Kupříkladu můj syn má IQ152, ale takovéto bláboly o lůze by z něho nikdy nevypady. A jsem tomu rád!

0 0
možnosti

Celim

27. 9. 2006 14:50
No já si myslím,

že Respkt přeci jenom bude chybět. Kdysi jsem četl Reportéra a to bylo periodikum, které mi do dnešního dne chybí.Od devadesátých let čtu Respekt, který žena odebírá. Občas jsem si říkal, že už to číst nebudu, abych se nemusel rozčilovat a mohl žít v blahé nevědomosti.Faktem je, že se ujímal témat, která byla všem bohužel lhostejná, ale na druhou stranu mi opravdu připadal, že se různým multikulturalistickým tématům věnuje přespříliš.Moc jsem s tím nesouhlasil. Nicméně si myslím, že by mi opravdu chyběl. Mně opravdu chybí na trhu týdeník, který by nějak shrnul a okomentoval, co se za ten týden přihodilo na nějaké slušné úrovni. Když začal vycházet Týden, tak jsem si myslel, že by to mohlo být to pravé a asi dva roky jsem ho kupoval. Posléze jsem došel k názoru, že je to na můj vkus poněkud bulvární periodikum, nenaplnil moje očekávání! Já bych akceptoval něco , co by bylo jakýmsi křížencem mezi Respektem, Týdnem a Reportérem. Ovšem nejdůležitější by bylo, yby to bylo o něčem a ne jenom potištěný papír pro nejširší čtenářskou obec. Já chci články a komentáře, které mě budou nutit k zamyšlení. Ne abych jenom utratil čas čtením zbytečností. Toto vše ale stojí a padá s redakcí a její úrovní, resp. okruhem dopisovatelů.Kde vzít a nekrást! Schopných lidí je u nás poskrovnu. Snad se jednou toho mého vytouženého týdeníku dočkám (a nejenom já!)

0 0
možnosti