Diskuse k článku: JOCH: Rozhodnutí nemít děti z ‚etických důvodů’ je doslovně dekadentní a protilidské

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 50
  • Poslední: 27.3. 2019 15:59
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Černý 27.3.2019 15:59

Pan Joch předvedl totální nepochopení problému. Nejde o nějakou ideologii nemít děti v rámci záchrany klima, ale o strach děti do takového světa vůbec přivést. Celý článek je pouze myšlenkovou onanii.

J. Škodák 25.3.2019 9:52

Po přečtení tohoto článku si říkám, že pan Joch rozumně argumentuje a jenom bych si dovolil nesouhlasit s těmi totalitami. Jak ta bolševická, tak ta nacistická podporovala plození dětí. Současná ideologie konzumní společnosti potřebuje více dětí z ekonomických důvodů, Čím více lidí bude konzumovat a nakupovat, tím více bude zisku. Z lidí se tak stávají nenasytné hydry a to velice ovlivňuje životní prostředí! Člověk není ten ohrožený druh na planetě Země, ale nejvíce ji ohrožuje!

P. Skřivan 24.3.2019 23:46

Otázka je, zda z "etických" důvodů nebo spíš sobeckých důvodů, které jsou maskovány rádoby chytrými řečmi. Spíš to druhé. Etika s tím nemá co dělat. Dnešní doba není horší předchozích a nemít děti znamená nesplatit dar, který jsem sám dostal.

J. Cedivoda 23.3.2019 20:38

Pravda, přirozenost, logika, morálka a etika v této společnosti nic neznamenají. Předkládají se nám k akceptování věci, které by v normální mravné společnosti nikdy nemohly projít a požaduje se po nás abychom s nimi souhlasili. Zcela cíleně se křiví charaktery dětí ve školách falešným výkladem historických událostí a jejich souvislostí. Z politiky, služby pro veřejnost, se stala aréna podrazáckých manévrů, zkreslování skutečností, pomluv a šikany. Media a novináři, tendenčně útočí na lidi pro jejich názory a politické postoje, vymýšlejí kauzy, kriminalizují nepohodlné osoby jen proto aby se zavděčili svým zaměstnavatelům, nebo skupinám ve kterých se hospodářsky etablovali a odkud jim plynou výhody. "Aktivismus" je formou která zasahuje do normálního běhu společnosti a je preferován před cílevědomým chodem veřejných věcí. Je třeba najít odkud pramení tato politika a rychle ji ukončit, ohrožuje Svět normálních lidí.

J. Pospíšil 23.3.2019 17:53

Naprostý souhlas. To snad nemohlo napadnout normálního člověka

J. Cedivoda 23.3.2019 20:58

To určitě nenapadlo normálního člověka, ale odněkud se to rozneslo, někdo to podporuje. Tohle je přece už na úrovni ideologie a ta vždy odněkud pochází, někomu vyhovuje a slouží. Vypadá to, že cílem je znejistit lidi, rozdělit je, zavést chaos a OVLÁDAT lidi, společnost. Co je to za "elitu", která s námi mává tímto způsobem ?

Š. Strojmír 23.3.2019 10:00

Absurdita dneška. Když ženy nemají děti kvůli kariéře nebo protože odkládaly čas na jejich plození je to akceptováno bez větších připomínek. Když se rozhodnou je nemít, protože nevěří v budoucnost civilizace, která si jako Joch myslí, že je nadřazená a podle toho se chová a podřezává si větev pod sebou, je to najednou terčem tvrdé kritiky. Osobně si nemyslím, že by něco řešilo nemít děti a sám mám rodinu, ale přijde mi to jako daleko pochopitelnější nežli ty ostatní "slušné" důvody.

M. Pechar 23.3.2019 14:56

Kariéristkám jde o jejich životní naplnění. Možná budou ke stáru litovat. Zatím jsem ovšem nezažil kampaň ve smyslu „nemějte děti, ať z toho života něco máte“.

Oproti tomu „ekologické nematky“ jsou imho zmasírované nesmyslem a snaží se zblbnout další, masírovat je ideologií. Prostě falešné náboženství.

J. Kolumberský 23.3.2019 6:27

Souhlasím ve všem s autorem článku. Je to genocidní chování. Komunistická ideologie, ideologie bezmozků, se přestěhovala z Východu na Západ. V Rusku jsou komunisté v opozici a jsou proti Putinovi sponzorováni americkými demokraty. Na Západě staví pomníky Marxovi a militantní vegani ničí výlohy řeznických krámů a napadají občany. Hloupé jalovice v norském Lebensbornu, pardon Barnevernetu, kradou se souhlasem státu rodičům děti a vyrábí z nich materiál pro psychiatry. Retardovaná Gerta, guru iracionality, je toho všeho symbolem. Tlupy nemyslících Gertajugend jsou na nejlepší cestě stáhnout Německo a další země Západu do energetického středověku. To je mi idylka: Louka, na ní se pasou asexuální retardáti, zachránci planety Země.....

M. Pechar 23.3.2019 14:58

V zásadě souhlas, až na tu „retardovanou Gertu“ – Asperger není mentální retardací. Zblblá je imho dost, ale možná vás v IQ převyšuje.

J. Cedivoda 23.3.2019 20:53

Dobře. Ale tento zvrhlý systém přece musí odněkud pocházet, někdo jej musí živit a prosazovat. Přece to není tím, že lidé nějak přes noc zblbli a teď dělají všechno proto aby se sami zničili. Stačilo by přece, aby se v mediích našlo dost skutečných novinářů a spustila se kampaň za záchranu zdravého rozumu. Vždyť to co je tady teď je vlastně jen nějaká šílená kampaň "liberální demokracie" kterou nám vnutili media.

P. Novak 22.3.2019 22:20

Prelidneni, klimaticke zmeny, "boj o energeticke zdroje a potraviny" NEJSOU problemem. Problemem je, ze lide (hlavne v rozvojovych zemich) nemakaji a valci, misto toho aby vyuzivali dosavadni vyspele technologie, ktere zarucuji, ze lidstvo nemusi mit zadne problemy s prelidnenim, klimatickymi zmenami, zdroji energie, dostatkem potravin a vody.

Udajny problem s prelidnenim, klimatickymi zmenami, zdroji energie, dostatkem potravin a vody, je jen POPULISTICKA EXTREMISTICKA propaganda vladnoucich garnitur.

Resenim lidstva je poslat do nestabilnich zemi miliony vojaku NA TRVALO, aby tam zajistili klid a mir. A pak vsude bude blahobyt.

Š. Strojmír 23.3.2019 10:02

Jasně, většinou když někam pošleš miliony vojáků, je tam mír a blahobyt. Ty "údajné" problémy jsou narozdíl od tvého snění tvrdá vědecká data.

P. Novak 23.3.2019 12:40

Moje nazory jsou tvrda vedecka fakta. Na rozdil od populistickych MODNICH pohadek.

Mimochodem, civilizovany Izrael udelal z pousti kvetouci zahrady (pomoci zavlazovacich systemu). Muslimove co vyznavaji barbarskou stredovekou politickou ideologii Islam, delaji z kvetoucich zahrad pouste. No comment.

P. Novak 23.3.2019 12:51

A samozrejme, poslat nekam vojaky nestaci. Po duslednem vystrileni ozbrojencu, musi nasledovat dukladne vzdelavani civilniho obyvatelstva, tak jak to dela Cina, ktera pomaha cinskym muslimum je vzdelavat jak se ma zit v obcanske spolecnosti, jako lide, a ne jako fanaticke stredoveke zverstvo co veri ve fanatickou nenavistnou politickou stredovekou ideologii, Islam.

A. Reček 22.3.2019 20:43

Evropa nenápadně vymírá včetně ČR. Díky migraci se to zastavilo.

M. Pechar 23.3.2019 1:24

Bude to ještě ČR, až vymřou všichni „Českani“ a nahradí je populace z Afriky?

Budou Afrikočeši vydělávat na důchody „přemnožených“ „českanských“ důchodců?

Bude tu pořád ještě postkřesťanská evropská civilizace, která se (mnohdy blbě, ale přesto) odvolává na antické a židovsko-křesťanské kořeny?

Bude tu ještě civilizace, která vyznává sekulární stát a náboženské zákony podřizuje těm sekulárním?

Opravdu věříte v příchod vědců a odborníků ze třetího světa?

Mnoho otázek, co?

M. Honil 22.3.2019 20:36

Každé rozhodnutí je etické.

M. Pechar 23.3.2019 2:20

V současném významu se slova „ne/etický“ v běžné diskusi používají jako hodnotící. My, běžní občané (velmi nadpoloviční většina populace, dovoluji si usuzovat), slovu etický rozumíme jako správný, mravný etc. a vice versa – neetický je v běžném úzu chápáno jako nemravný, nesprávný, proti slušným zvykům...

Nejste vy tak trochu hnidopich?

M. Honil 23.3.2019 2:23

Každe rozhodnutí pochází z rozumu, a v něm je jádro etiky.;-))

M. Pechar 23.3.2019 2:59

Snad si rozumíme, ne?

Etické = týkající se etiky, tedy každé rozhodnutí je etické.

Nicméně v současném chápání slov etika/etické je etickým pouze to kladné. Co je etické, to je mravné. Co je nemravné, to je neetické. Nebuďte, prosím, ještě větší hnidopich než já, protože pak se budeme hašteřitr o slovíčka a smysl vám uteče.

S. Chvost 22.3.2019 20:26

Nevim, proc se dava medialni prostor kdejakemu cvokovi...

J. Lehká 23.3.2019 7:02

On je pan Joch, takový trochu mimo, ale cvok? ;-P

M. Pechar 23.3.2019 15:00

Tak se někde v Mafře poptejte, proč vám dovolí diskutovat.

G. Vít 22.3.2019 19:33

Je to rozhodnutí čistě soukromé, ať už je navenek odůvodně jakoukoli marmeládou. Odůvodňováno přitom být vůbec nemusí. Skutečnost, že tomu tak je, napovídá nejistotu majitele takového názoru, zda je a hlavně jestli i později bude správný.

S. Vor 22.3.2019 19:02

proč by měl mít někdo děti,když je nechce a nemá je rád? Je to čistě osobní věc a přístup a nejzákladnější princip lidských práv a svobod.Pokud ten dotyčný Joch argumentuje tím,že je to dekadentní a protilidské z etických důvodů...je to útok na lidská práva.Rozhodnutí nemít děti je spíše projev inteligence.Na rozdíl od státu,který je ryze pragmatický,účelový a vyděračský,když je chce za každou cenu. To není dekadentní a protilidské? To je jen obchodní značka.:-)

M. Pechar 23.3.2019 2:32

Nejprve si, prosím, přečtěte článek znovu. Pokud mu přesto neporozumíte, nechte si ho, prosím, od někoho vysvětlit. Joch nikomu nebrání nemít děti. Ani primárně netvrdí, že nemít děti = dekadence.

Na jaká „lidská práva“ podle vás útočí?

Rozhodnutí nemít děti může být čistě pragmatické ad hoc, ale těžko může být projevem inteligence, pokud jde o principiální otázku.

Nebo to snad vidíte jinak?

O. Ondřej 22.3.2019 18:53

Sobecké feministické děvčátka si z toho udělala ctnost.

D. Block 22.3.2019 18:39

Člověk je ostatním živočichům nadřazen, proto má za ně i za přírodu odpovědnost. Nikoli ji devastovat a ničit, nýbrž odpovědně spravovat. Ale jako takový je hodnotnější než ostatní živočichové; i ten nejubožejší člověk má větší vnitřní hodnotu než suma všech terénních ježků, myšek polních či sasanek mořských.

D. Block 22.3.2019 18:41

Tak s tím se dá Romane polemizovat...

Nežer tolika tu bibli:)

Najdete na Lidovky.cz