Diskuse k článku: ŠITNER: Čistší výfuky. O ceně auta nerozhoduje Brusel, ale konkurence

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 22
  • Poslední: 19.4. 2019 20:46
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Petr 19.4.2019 20:46

Článek je BLÁBOL!

Auta s motory do sekaček hovoří za vše!

Ostatně soudím, že EU musí být zničena!

P. Pruner 19.4.2019 20:26

Samozřejmě, že požadavky Bruselu na auta ovlivní cenu aut rozhodujícím způsobem. Autor říká správné, ale méně podstatné argumenty.

J. Nový 19.4.2019 16:05

"Jednou je to kvůli bohatší bezpečnostní výbavě, kterou v úterý schválil Evropský parlament, jindy kvůli přísnějším ekologickým limitům.

.

Ne, to se určitě v ceně aut nepromítne. O to si prostě automobilky sníží zisky a zákazníkům prodávají auta jako bez této výbavy. Autore vy jste opravdu úsměvný

M. Mikulec 19.4.2019 14:15

Pak mi, autore, připomeňte, proč ma na Floridě kdejaký nezaměstnaný Mexičan elektricky skútr a v Evropě je to taková predrazena vzácnost. I na Kubě jezdí spousta lidi na elektrických skútrech, a ze tam opravdu boháči nejsou.

V. Braun 19.4.2019 19:52

Pan autor to už vysvětlil.

Č. Ludvík 19.4.2019 13:59

Přesně tak, povinné bezpečnostní prvky se do ceny vůbec nepromítnou. V každé kategorii aut si automobilky ceny pečlivě hlídají, aby nebyly dražší, než obdobná konkurence. A stejně by ty bezpečnostní prvky brzy začaly nabízet už v základních verzích, konkurence je veliká. Nařízení EU bude mít jediný efekt - už v základních verzích vozů dříve získáme to, za co jsme si museli doposud připlácet. Ale hlavně, silniční provoz bude bezpečnější.

J. Nový 19.4.2019 16:06

S vámi je sranda, pane Ludvíku! :)))

J. Kohout 19.4.2019 18:25

Nobelovka by vám fakt slušela. Bohužel za 6l6ost se nedostává.

K. Nový 19.4.2019 12:20

Kecy.

Pokud Brusel nařídí, že každé auto musí mít zlatý volant, tak všechna auta o cenu takového volantu musí zdražit. To pochopí i absolvent základní školy.

A nyní zaměňte zlatý volant, za motor, s nízkými emisemi, který ještě nebyl vymyšlen a jehož vývoj bude něco stát. Je to totéž.

V. Václav 19.4.2019 9:55

no jasně, cenu auta neurčuje výrobce ale trh, takže když trh zavelí, tak se auta budou prodávat pod výrobními náklady :-)

Č. Ludvík 19.4.2019 14:03

Stejné auto má na různých trzích jinou cenu. Rozdíly jsou i v rámci Evropy. Natož na trzích Číny, Indie apod. Vychází se z koupěschopnosti obyvatelstva.

K. Nový 19.4.2019 19:27

Ty auta v Číně nejsou stejná - oni tam právě ty nesmysly požadové Bruselem nemají. Proto tam mohou být levnější.

PS: A pokud tam nemají OZE též prosazované Bruselem, tak tam mohou být levnější o rozdíl v ceně energie potřebné na výrobu auta.

V. Braun 19.4.2019 19:55

Čína si cíloví procenta OZE zvyšuje sama, Brusel k tomu nepotřebuje.

https://cleantechnica.com/2018/09/27/china-proposes-75-increase-to-2030-renewable-energy-target/

J. Hrzal 19.4.2019 9:30

Pan Šitner má samozřejmě pravdu, ale když ono hodit vše na EU je tak jednoduché a není nutné u toho přemýšlet, protože přemýšlení bolí.

K. Nový 19.4.2019 12:22

Pan Šitner je demagog.

Pokud nařídíte výrobcům, že do auta přidat něco, do dosud nemají, tak se cena nových aut o toto musí zvýšit.

Č. Ludvík 19.4.2019 14:04

Jak nemají? Ty bezpečnostní prvky existují a montují se do všech aut za příplatek. Ten automobilky hravě oželí.

J. Nový 19.4.2019 16:21

Nmeůžete stále do aut něco přidávat a držet stejnou cenu. Měl byste si něco nastudovat o ekonomice, kalkulaci apod.

M. Mikulec 19.4.2019 14:18

Když tu místo volného trhu máme regulace a dotace a buzerace, těžko se na ten trh dokonce dostanou všechny subjekty, které o to stojí: pak nelze už ani o trhu mluvit. Jen největší globalizatori přežijí.

V. Kotas 19.4.2019 7:19

Kdy budou mít čistší " výfuky " letadla ?

J. Hrzal 19.4.2019 9:28

I na letadla a lodě již dochází, ale protože lidé se poučí, až když teče do bot, jde to pomalu. Tento týden oznámil, tuším GE dokončení vývoje nového motoru, který má o asi 25% menší spotřebu a 30% nižší emise. A také lodě - Norové spustili elektrickou kontejnerovou loď bez posádky. Pokud nic neuděláme, budeme si moci hlavy ukroutit, proč se počasí zbláznilo a kvůli suchu nic neroste.

M. Mikulec 19.4.2019 15:10

Stačilo by, kdyby globalisti ubrali a my mohli podporovat domácí výrobu a pěstování. To by ubylo zbytečných výfuku kamionů.

J. Miksik 19.4.2019 6:37

Cenu auta urcuje trh :)))))

Cenu auta samozřejmě urcuje vyrobce dle nakladu na jeho vyrobu, trh zajisti aby marze byla rozumna a navic plysovy koberecky v zaklani vybave.