Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Za bionaftu zaplatíme víc, ale nezískáme nic

Tak a je to tady. Radost zemědělců, plnění slibu EU, obavy specialistů a otazníky motoristů. O čem že je řeč? Přece o přimíchávání biosložky do motorové nafty. Máme se začít radovat, bát se, anebo nás to má nechat lhostejnými? Musím se přiznat, že jsem sám zvědav, jak to dopadne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JV

7. 9. 2007 10:53
ODBORNIK

Odbornik na dieselove motory. To je krasna informace. Ale jaky odbornik? Odkud? Obecne mame odborniku na neco mnoho, zejmena v hospodach nebo doma u televize.

Kdyz je to odborni, predpokladam, ze pracuje v nejake uznavane instituci nebo ustavu... ale to tam neni. Takze klidne jde o odbornika, ktery po patem pivu rozumi uplne vsemu...

Myslim, ze u autoru, kdyz se pise, ze jsou odborniky na neco, by take melo byt napsano, kde tu odbornost vykonava, aby byli ctenari informovani..

0 0
možnosti

MLOK1

6. 9. 2007 9:16
DOTAZ NAPROSTÉHO LAIKA

Napadla mě naivní myšlenka. Výrobce CORSY s dieselovým motorem připouští v zimě za velkých mrazů přimíchání až 30% benzinu natural do "letní" nafty, aby se filtr nezacpal voskovitými látkami v naftě obsaženými.

        Můj dotaz. Jak by se choval diesel, kdyby se k jeho pohonu použil místo nafty pouze čistý benzin natural s příměsí oleje (kvůli mazání vstřikovacího čerpadla), jako je to dosud zvykem u dvoutaktů? Dle mého laického mínění by ten diesel pracoval také a nemuselo by mu to vadit.

        Od ledna by to ovšem ztratilo smysl, protože i benzin bude zasí*án etylalkoholem;-(.

        Pánům odborníkům děkuji předem za odpověď.

0 0
možnosti

Jana

6. 9. 2007 9:32
Re: DOTAZ NAPROSTÉHO LAIKA

je to zajímavá myšlenka, jde tu o tzv. cetanové číslo, podobně jako u benzínu o oktanové, pokud to má ty parametry, mělo by to asi na to jezdit, ostatně do zimní nafty se míchá i nějaký ten petrák blízký benzínu, chtělo by to paliváře, aby nám to drobet rozebral;-P - jinak ten líh také zvyšuje oktanové číslo, ale hůře to startuje...

0 0
možnosti

dada

6. 9. 2007 8:15
Neziskame nic

Ten clanek je  psan  v  katastofickem  stylu Prava : diky  dalsimu absurdni mu narizeni byrokratu z Bruselu se nam snizeni zavislosti na arabske rope velmi prodrazi a vlastne tu  zavislost jeste zvysi:  Buď  budeme platit horentni sumy za znicene casti motoru (jejich vyroba je take  zavisla na  rope)  anebo   budeme muset jezdit stale- hlavně v zime. Takze  celkova spotreba  ropy stoupne.  Proc nam odbornik optimisticky menaznacil moznosti technickeho reseni  tohoto problemu ?. Take se mi nechce verit, ze by  velke automobilky na danou situaci nijak nereagovaly ??   Nicmene us si  na tuto akci zacinam stradat do prasatka.

0 0
možnosti

Julie

5. 9. 2007 22:42
Pravidla volneho trhu.

Za urcity produkt zaplatit vice a neziskat nic to se muze stat kdyz vlada vynuti si sve lobbyisticke zamery prosadi a taky prosadila. To same je u elektriny tam je zase monopol cezu tak vlada nemusi uzakonovat nuceny odber za vyssi poplatky  atd atd.

0 0
možnosti

Tomik

5. 9. 2007 17:34
Az nas Topolank vyradi z UNESCA

tak zacneme stejne chodit vsichni pesky 8-o

0 0
možnosti

Yaroukh

5. 9. 2007 17:45
Re: Az nas Topolank vyradi z UNESCA

na podobný cinty musí normální člověk vypít litr lacinýho rumu, piTomik to má od kolíbky

0 0
možnosti

f-PRAG

5. 9. 2007 17:06
no zase takove ceske, v EU michaji mnohonasobne vetsi procento a nic se tam nedeje a zase v CR budou nejake problemi, ze jo!!!!!!

a nic neziskame ??? co to placas , hlavne ziskame mensi i nepatrnou zavislost na arabech a nsi zemedelci - neboli nase pole nemuseji zit ladem a muzou , kdyz uz nemuzeme pestovat cukrovku a jine plodiny diky EU, tak budeme moci pestovat neco jineho - napr bio................. TAK TOHO NECH , KDO CO ZISKA!!!!!!!!!!!!!!

0 0
možnosti

aaaa

5. 9. 2007 19:15
ziskame drazsi rostlinne produkty

jestli na to vlitnou i dalsi zeme - budou se psetovat koniny, takze poleti nahoru treba psenice, jak je tomu prave ted.

0 0
možnosti

Logic

5. 9. 2007 14:59
Idiotinternacionála

Surovinová a energetická náročnost výroby 1 litru řepkové bionafty se rovná v přepočtu 1,8 litru nafty. Idiotům zdar.

0 0
možnosti

muhlhaus

5. 9. 2007 15:09
Re: Idiotinternacionála

Aha, až na takovou drobnost, že nám naše Země pár milionů let jaksi vyráběla surovinu k té naftě - tj. ropu. S jakou energetickou náročností, to nevím - museli napřed vyrůst nějaké rostliny a různá živočišná havěť, pak se nějak rozložit ...- vy jako "neidiot" to asi budete vědět líp

0 0
možnosti

jindra

5. 9. 2007 14:49
ja jezdim

na kokosove orechy - vy oresi

0 0
možnosti

Roadmaster

5. 9. 2007 13:44
Jezdim 100% na rostlinny olej

Jiz rok a pul jezdim s mojim VW Caddy 1,9 TDI (r.v.2002) na rostlinny olej, najel jsem pres 150 000 km a auto jezdi jako hodinky. Ovsem mam tam nainstalovany predehrivac rostlinneho oleje a prvnich a poslednich ca. 10 km jedu na diesel (2-tank system). Cena oleje je ca. 15 Korun za litr, tak si dovede kazdy predstavit co jsem za tu dobu usetril. R^

0 0
možnosti

Roadmaster

5. 9. 2007 13:50
Re: Jezdim 100% na rostlinny olej

Jo a v zime se rano rozjizdim rovnou na olej, nebot 20-30 minut pred tim telefonicky nastartuji pridavne topeni motoru Webasto (na diesel samozrejme).

0 0
možnosti

Frank

5. 9. 2007 13:14
Expert na motory

ale neřekl, čím přidávání tak malého procenta bionafty motoru škodí. A neškodí motoru také to svinstvo, které se u některých pump tankuje?

0 0
možnosti

lomihnát

5. 9. 2007 16:48
Re: Expert na motory

tak to 100%ně jo.

0 0
možnosti