Odbornik na dieselove motory. To je krasna informace. Ale jaky odbornik? Odkud? Obecne mame odborniku na neco mnoho, zejmena v hospodach nebo doma u televize.
Kdyz je to odborni, predpokladam, ze pracuje v nejake uznavane instituci nebo ustavu... ale to tam neni. Takze klidne jde o odbornika, ktery po patem pivu rozumi uplne vsemu...
Myslim, ze u autoru, kdyz se pise, ze jsou odborniky na neco, by take melo byt napsano, kde tu odbornost vykonava, aby byli ctenari informovani..
Napadla mě naivní myšlenka. Výrobce CORSY s dieselovým motorem připouští v zimě za velkých mrazů přimíchání až 30% benzinu natural do "letní" nafty, aby se filtr nezacpal voskovitými látkami v naftě obsaženými.
Můj dotaz. Jak by se choval diesel, kdyby se k jeho pohonu použil místo nafty pouze čistý benzin natural s příměsí oleje (kvůli mazání vstřikovacího čerpadla), jako je to dosud zvykem u dvoutaktů? Dle mého laického mínění by ten diesel pracoval také a nemuselo by mu to vadit.
Od ledna by to ovšem ztratilo smysl, protože i benzin bude zasí*án etylalkoholem.
Pánům odborníkům děkuji předem za odpověď.
je to zajímavá myšlenka, jde tu o tzv. cetanové číslo, podobně jako u benzínu o oktanové, pokud to má ty parametry, mělo by to asi na to jezdit, ostatně do zimní nafty se míchá i nějaký ten petrák blízký benzínu, chtělo by to paliváře, aby nám to drobet rozebral - jinak ten líh také zvyšuje oktanové číslo, ale hůře to startuje...
Ten clanek je psan v katastofickem stylu Prava : diky dalsimu absurdni mu narizeni byrokratu z Bruselu se nam snizeni zavislosti na arabske rope velmi prodrazi a vlastne tu zavislost jeste zvysi: Buď budeme platit horentni sumy za znicene casti motoru (jejich vyroba je take zavisla na rope) anebo budeme muset jezdit stale- hlavně v zime. Takze celkova spotreba ropy stoupne. Proc nam odbornik optimisticky menaznacil moznosti technickeho reseni tohoto problemu ?. Take se mi nechce verit, ze by velke automobilky na danou situaci nijak nereagovaly ?? Nicmene us si na tuto akci zacinam stradat do prasatka.
Za urcity produkt zaplatit vice a neziskat nic to se muze stat kdyz vlada vynuti si sve lobbyisticke zamery prosadi a taky prosadila. To same je u elektriny tam je zase monopol cezu tak vlada nemusi uzakonovat nuceny odber za vyssi poplatky atd atd.
tak zacneme stejne chodit vsichni pesky
na podobný cinty musí normální člověk vypít litr lacinýho rumu, piTomik to má od kolíbky
a nic neziskame ??? co to placas , hlavne ziskame mensi i nepatrnou zavislost na arabech a nsi zemedelci - neboli nase pole nemuseji zit ladem a muzou , kdyz uz nemuzeme pestovat cukrovku a jine plodiny diky EU, tak budeme moci pestovat neco jineho - napr bio................. TAK TOHO NECH , KDO CO ZISKA!!!!!!!!!!!!!!
jestli na to vlitnou i dalsi zeme - budou se psetovat koniny, takze poleti nahoru treba psenice, jak je tomu prave ted.
Surovinová a energetická náročnost výroby 1 litru řepkové bionafty se rovná v přepočtu 1,8 litru nafty. Idiotům zdar.
Aha, až na takovou drobnost, že nám naše Země pár milionů let jaksi vyráběla surovinu k té naftě - tj. ropu. S jakou energetickou náročností, to nevím - museli napřed vyrůst nějaké rostliny a různá živočišná havěť, pak se nějak rozložit ...- vy jako "neidiot" to asi budete vědět líp
Jiz rok a pul jezdim s mojim VW Caddy 1,9 TDI (r.v.2002) na rostlinny olej, najel jsem pres 150 000 km a auto jezdi jako hodinky. Ovsem mam tam nainstalovany predehrivac rostlinneho oleje a prvnich a poslednich ca. 10 km jedu na diesel (2-tank system). Cena oleje je ca. 15 Korun za litr, tak si dovede kazdy predstavit co jsem za tu dobu usetril.
Jo a v zime se rano rozjizdim rovnou na olej, nebot 20-30 minut pred tim telefonicky nastartuji pridavne topeni motoru Webasto (na diesel samozrejme).
ale neřekl, čím přidávání tak malého procenta bionafty motoru škodí. A neškodí motoru také to svinstvo, které se u některých pump tankuje?